Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Łożysko koła tylnego
Autor Wiadomość
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2016, 09:09   

Dobra Pany - ktoś gdzieś ostatnio kupował łożysko KOYO lub KANACO? Nigdzie tego nie ma w necie :(
Może ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenie z SKF albo FAG? Jest sens to to zakładać?

[ Dodano: 10-04-2016, 12:43 ]
Coś czuję, że najbardziej opłaci się sprawdzona używka :(
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
pappagiorgio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 111
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 13-04-2016, 11:05   

Ja kupowałem używkę z internetu i pół roku na razie (odpukać), mam spokój. Z chińskimi to loteria, niektórym padały zanim z garażu samochód wyjechał, a czasami ludzie na tym jeżdżą.
_________________

 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-04-2016, 13:28   

Spoko, spróbuję kupić SNR bo na poprzedniej stronie kolega pisał, że w środku jest KOYO.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-04-2016, 14:01   

Na 99,9% tak będzie.
 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 14-04-2016, 09:14   

komarsnk napisał/a:


[ Dodano: 10-04-2016, 12:43 ]
Coś czuję, że najbardziej opłaci się sprawdzona używka :(


Jednocześnie założone na przód KOYO z piastą, na tył na szybko kupiona używka w b.dobrym stanie. Przód wymieniony na nowe miesiąc temu, tył się toczy cichutko nadal. Coraz częściej skłaniam się ku stwierdzeniu że obecne części samochodowe, nawet te z ciut wyższej półki to jeden wielki szmelc. ... sam fakt przednich wahaczy, sh czy srl z gumką od hyundaia wytrzymały mi dłużej niż polecane "markowe" produkty...
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2016, 19:44   

fredfm napisał/a:
przód KOYO z piastą,[...] Przód wymieniony na nowe miesiąc temu

Oj, coś to nie tak. Mimo wszystko KOYO powinno trzymać poziom - ja zmieniałem jakieś 20kkm przód na KOYO i jest spokój. Może za mocno skręcone?
Co nie zmienia faktu, że coraz częściej lepszy jest używany oryginał niż "nowa" część zamienna :(
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-08-2016, 22:32   

Ja wymieniałem na TORA, Z przodu ok 2-3tyś km i jest ok z tyłu wczoraj więc nie dużo pojeździłem, ale mam nadzieję że będzie ok. W razie co zapytaj siwygdynia pamiętam że on miał przeżycia z piastami więc może coś ci poradzi. A ja zapytam trochę z innej bajki. Kojarzy może ktoś osłonkę tylnej piasty i całego osprzętu (nie wiem jak to fachowo nazwać) dokładnie jak się to nazywa, link do kupna czy coś tego typu :(
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-08-2016, 22:50   

AlexMorane, to tarcza kotwiczna szczęk hamulcowych z osłoną tarczobębna.
 
 
AlexMorane 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-08-2016, 10:50   

Czyli coś więcej niż głupia osłonka ? Jaki mniej więcej koszt kojarzysz może ?
_________________
Galant 97r 2.0 Automat

"Korzystajcie z mej wiedzy gdyż wcześniej to ja uczyłem się od was"
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2016, 11:41   

Nowe tylko w ASO, koszt ok. 500 zł/szt.
 
 
Dave_OTT 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Krzeszowice/Kraków
Wysłany: 26-08-2016, 10:16   

Podłączę się pod temat, bo mi z prawej wyje. Powiedzcie mi tylko, jak się dostać do tego łożyska, bo od frontu nie ma żadnej śruby. Czyżby z tyłu piasty była jakaś zaślepka ??? i w ogóle czy da się dociągnąć łożysko ???
_________________
... czarne MITASUBISZI z naklejką PAJONIER na szybie ...
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-08-2016, 11:45   

Dave_OTT napisał/a:
Podłączę się pod temat, bo mi z prawej wyje. Powiedzcie mi tylko, jak się dostać do tego łożyska, bo od frontu nie ma żadnej śruby. Czyżby z tyłu piasty była jakaś zaślepka ??? i w ogóle czy da się dociągnąć łożysko ???

Jakby czytał od początku ten temat to by wiedział :)
Picakus napisał/a:
Pieraś napisał/a:

Co do wymiany tylnego lozyska ... czy to jest proste? Na zdjeciu piasty widze tylko miejsce na 4 sruby i zebatka ... ktora nie wiem w co ma wejsc ale z samego zdjecia wydaje sie nie trudne. Kto z Was juz sam wymienial i moze sie tym podzielic?


Zdejmaujesz tarcze, odkręcasz cztery śruby od strony wewnętrznej i wyciągasz piastę. Przechodzi gładko przez szczęki nie trzeba ich demontować.

Z tyłu jest zaślepka ale nie musisz jej ruszać. Po wyjęciu piasty kupujesz całą z łożyskiem albo wyciskasz pastę z łożyska, ścinasz pozostałą bieżnię, i zakładasz nowe łożysko (np. SNR = Koyo)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Dave_OTT 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Krzeszowice/Kraków
Wysłany: 26-08-2016, 17:05   

Moje niedopatrzenie, przepraszam, nie jestem specjalistą od forum.
Rozebrałem, dociągnąłem łożysko i zobaczymy co z tego wyniknie. Jak nie pomoże, to będę musiał wymieniać komplet.
Dziękuję za pomoc :)
_________________
... czarne MITASUBISZI z naklejką PAJONIER na szybie ...
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-12-2016, 13:18   

Hejka.Poradzicie co robic?Od 2 lat na przegladach mówią że mam delikatny luz na lożysku w tylnym kole.Faktycznie jak sie koło wezmie i rusza w pionie to jest to delikatnie wyczuwalne,ale jak sie zakręci kołem to na sprezynie nie czuć wibracji.Lozysko nie szumi.Pytam,bo czasami jak mocno wieje wiatr boczny to tak jakby czasami mi auto uciekalo delikatnie.I wtedy sie boje.Czy lozysko moze powodować takie objawy?Nie wiem czy wymeiniać lozysko ktore nie huczy i nie wali na dołach.Geometria jest ok.amorytyzatory nie sa nowe ale nie sa wylane.Auto jak nie wieje wiatr jest bardzo stabilne.

EDIT

Tak właśnie pytałam bo mój znajomy ma galanta i wymieniał łożyska z tyłu gdyż podczas jazdy nawet na wprost tył mu uciekał troszkę.I winne były łożyska chociaż nie huczały.U mnie mam wrażenie że ten tył delikatnie mi pływa/ucieka ale tylko kiedy podczas jazdy po zakręcie kiedy wjeżdżam w dziurę.Nie ma tego nigdy podczas jazdy na wprost.Już sama nie wiem.Zastanawia mnie jeszce dlaczego czasem auto mi lekko ucieka kiedy mocny podmuch wiatru bocznego jest.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 27-12-2016, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-12-2016, 08:46   

Ewcia80 napisał/a:
mam wrażenie że ten tył delikatnie mi pływa/ucieka
sprawdź mimośród oraz amortyzatory
tylna piasta jest skręcana i zabezpieczana zgniotem nakrętki, łożysko po skręceniu nie ma prawa mieć luzu bo po to się je dokręca z tak dużą siłą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.