Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A6 C6 sedan 3.0 V6 TDI Quattro
Autor Wiadomość
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 27-08-2016, 19:07   Audi A6 C6 sedan 3.0 V6 TDI Quattro

Cześć!

Z racji tego, że niedawno sprzedałem mojego Mitsubishi Galanta szukałem jakiegoś następcy. Jako, że autka trzymam parę lat i staram się je dopieszczać i dbać jak mogę, szukałem jakiegoś sprawdzonego i pewnego egzemplarza.

Z racji tego, że prowadzę działalność szukałem auta najlepiej w dieslu, na wstępie odrzuciłem japończyki, niestety jak dla mnie nie mają nic ciekawego w ofercie, Forda też nie chciałem, teściu ma mondeo mk3 i znudził mi się po prostu, no i szału w nim też nie ma niestety. Najbardziej napaliłem się na jakieś kia ceedy lub hyundaie i30. Fajne z zewnątrz, wnętrze też trafiło w moje gusta jednak najmocniejsze diesle którymi jechałem to raptem 1.6 TDI i powiem szczerze szału nie ma, tyłka nie zrywa. Musiało być coś szybszego niż galant.

Zostały Ople, Skody, BMW i Audi... Insygnią jeździłem, mało miejsca w środku, ciasne, bagażnik jakiś taki nieforemny, odpada. Skody fajne, ale takie bez polotu(oprócz środka oczywiście),zostało BMW i Audi. Oba mają fajne 3 litrowe diesle, a to już plus. BMW chciałem bo ma napęd na tył, ale z kolei środek mi się nie podoba, to co mi się widzi to dopiero F10, a na taką mnie nie stać:(

Dlatego wybór padł na Audi, model A4 odpada, za mały jak dla mnie, A8 za duża krowa i za drogie w utrzymaniu, więc pozostało mi A6. Szukałem srebrnego lub szarego z ciemnym wnętrzem. Jednak po przeszukaniu w większości szrotów z allegro i wysłuchania miliona krętactw ze strony sprzedawców zacząłem wątpić, że u nas uda sie coś trafić pewnego. Jednak się udało. Audi kupiłem od pierwszego właściciela który kupił go w salonie w Polsce,przebieg 201 tys km, do 166 tys km serwisowanego w salonie Audi, potem w nieautoryzowanym ale polecanym serwisie VAG w Wawie. Lakierniczo też znana historia, malowany był tylny lewy błotnik oraz cieniowane tylne lewe drzwi. Historia pojazdu na stronie internetowej też bez zarzutu. No i pełna faktura Vat 23% więc to też duży plus.

Auto jak to z naszego kochanego kraju w średnim wypasie, no i wnętrze jak na jazdę miejską ugryzione przez ząb czasu, co widać po kierownicy. Jednak co najważniejsze to regularnie serwisowane, olej zmieniany co 15 tys a nie co 30 tys km więc to baaardzo duży plus dla tego silnika. Po oględzinach pojazdu i dogadaniu ceny autko kupiłem.

Poniżej parę zdjęć:

Audi a6 c6 3.0 TDI Quattro Tiptronic 233KM 2007 rok









W planach:

- chiptuning
- przyciemnienie szyb
- jakieś fajne koło 17/18 cali, jeszcze sprawa do obmyślenia
- może jakiś fajny wydech się ogarnie


Pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony przez Lipa 27-08-2016, 21:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-08-2016, 20:40   

Na początek radzę sprawdzić rozrząd bo w tych silnikach są one awaryjne a naprawa to gigantyczne koszty (łańcuchy od strony skrzyni biegów). Na pewno wymiana oleju co 15 tyś to duży plus dla żywotności tego elementu
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 27-08-2016, 20:53   

sampler napisał/a:
Na początek radzę sprawdzić rozrząd bo w tych silnikach są one awaryjne a naprawa to gigantyczne koszty (łańcuchy od strony skrzyni biegów). Na pewno wymiana oleju co 15 tyś to duży plus dla żywotności tego elementu


Dzięki, niestety wiem o tym i liczyłem się z tym kosztem (prawie 4,5 tys zł za kompletny rozrząd), ale ja mam już tą wersję poprawioną kod silnika ASB 2007 rok(lecz niestety nie wolną od wad). Mechanik który zajmuje się tylko samochodami grupy VAG a którego konikiem są właśnie audi stwierdził, że jak na razie jest wszystko w porządku. Mam po prostu jeździć i nasłuchiwać rano, bo pierwsze symptomy to rzężenie z okolicy rozrządu około dwie trzy sekundy po porannym odpaleniu autka.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-08-2016, 20:45   

dokładnie tak na szczęście tą usterkę można w porę wyłapać. Ale jednak wkurza to że konstrukcja silnika jest taka żeby wydoić właściciela w serwisie.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-08-2016, 00:58   

Bardzo lubię to wnętrze... Niegdyś moje marzenie...
Niech służy...

Lipa napisał/a:

Z racji tego, że prowadzę działalność szukałem auta najlepiej w dieslu


Wyjaśnisz dlaczego?
Bo ja wciąż usiłuję zrozumieć ten pęd na tedeiki w Polsce... zwłaszcza w autach firmowych...
Sam prowadzę działalność i jakoś nie zmieniło to zupełnie mojego wyboru w zakresie czy diesel czy benzyna...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-08-2016, 07:54   

gzesiolek napisał/a:
Bo ja wciąż usiłuję zrozumieć ten pęd na tedeiki w Polsce...
Ja też. Na próżno.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30-08-2016, 13:52   

Pewnych rzeczy nie da się ogarnąć :P
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 30-08-2016, 14:09   

Hugo napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
Bo ja wciąż usiłuję zrozumieć ten pęd na tedeiki w Polsce...
Ja też. Na próżno.



Naprawdę nikt nie wie dlaczego tak jest? Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.

Wrzucając samochód osobowy na firmę na benzynę lub gaz nie możesz odliczyć całego vatu od paliwa nie prowadząc miliona dokumentów, zaświadczeń i innych pierdół, ot cała filozofia :? Już nie zaglebiajac się w szczegóły oczywiście.

Dlatego jeżeli ktoś prowadzi działalność gospodarczą w której nie może odliczyć VAT od paliwa jest jemu wszystko jedno na co jest samochód osobowy, bo i tak jego koszty to ceny netto.
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-08-2016, 22:26   

Lipa napisał/a:
Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.
Chciałoby się zapytać: A tankując diesla do rzeczonego Audi...... :?: ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 30-08-2016, 22:48   

JCH napisał/a:
Lipa napisał/a:
Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.
Chciałoby się zapytać: A tankując diesla do rzeczonego Audi...... :?: ;)


Oczywiście na publicznym forum może być jedyna słuszna odpowiedź, musisz sam się domyśleć jaka :roll:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23633
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-08-2016, 07:41   

Przecież to logiczne, że tankuje ciągnik siodłowy pod korek o świcie, a przed gorącym południem z tego zbiornika ma już nadwyżke do audicy :lol:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-08-2016, 11:21   

Lipa napisał/a:
Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.


Ok, to wiele wyjaśnia... czyli rypiesz państwo na 100% VATu, że niby to auto ciężarowe zużyło...
A my rypiemy na 50% bo używamy i do celów zawodowych i prywatnych, a do 100% trzeba by tylko do zawodowych i to z pełną ewidencją przejazdów... :mrgreen:
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-08-2016, 12:44   

może ta A6 jeździ jako ciężarowe ;)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 07-10-2016, 12:57   

W ostatnim miesiącu miałem mały urlopik i zrobiłem audiczką prawie 9 tys km, dokonałem niezbędnych wymian,napraw po zakupie:

Przy 204 tys km:
- wymieniłem olej w automatycznej skrzyni biegów tiptronic

- przeprowadzone zostało kompletne czyszczenie wtryskiwaczy celem przywrócenia im fabrycznej sprawności, oraz zostały zrobione nastawy podstawowe. Było to konieczne przed chiptuningiem który chcę przeprowadzić na wiosnę.



Parametry poszczególnych wtryskiwaczy uległy znaczącej poprawie,

Cylinder Przed Po
1 30/18/8 ms 12/20/4 ms
2 30/24/2 ms 22/20/4 ms
3 30/24/2 ms 22/22/16 ms
4 30/40/20 ms 18/26/20 ms
5 12/34/24 ms 10/24/8 ms
6 34/42/22 ms 20/34/16 ms


- wymieniony został termostat


Będąc na wakacjach pod Krakowem audi spłatał mi niemiłą niespodziankę, po prostu nie chciał odpalić, nie włączał się nawet zapłon, myślałem, że kluczyk zastrajkował, jednak okazało się, że to ponoć dosyć powszechny problem w tym modelu, a odpowiedzialny za to jest elektroniczna blokada kierownicy. Przyjechał magik, wykasował błąd z komputera i auto pojechało dalej. Jednakże jak zapewniał, kolejna tego typu awaria jest tylko kwestią czasu, należy albo całkowicie wywalić tą blokade albo naprawić .

Przy 207 tys kilometrów pojechałem do Płońska na naprawę rygla blokady kierownicy, zostały wymienione mikrostyki w module kierownicy, oraz został założony nowy silniczek blokady:



(zdjęcie z neta)

(zdjęcie z neta)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24247
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2016, 13:36   

Lipa napisał/a:
przeprowadzone zostało kompletne czyszczenie wtryskiwaczy
ciekawe czy pomoże na ten smród z rury wydechowej... eh, jednak diesel to diesel - prędzej czy później zamienia się w rozrzutnik sadzy
oczywiście wiem, dlaczego zakupiłeś diesla... podobno ostatnie badania potwierdzają, że pomimo Das Szwindel i tak vw ma najczystsze diesle na świecie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.