Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cOLT 1,3 PRZEBIEG 180.000 Prosba o podpwiedzi co wymienic
Autor Wiadomość
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 02-09-2016, 23:07   cOLT 1,3 PRZEBIEG 180.000 Prosba o podpwiedzi co wymienic

Witam

Dzis kupilem colta 1,3 rocznik 2005 i prosba do wszystkich uzytkownikow od czego zaczac serwis przy przebiegu 180.000.
Na pewno olej pytanie jaki
pasek klinowy rolki,napinacz?
plyny chlodzacy,skrzyni biegow jaki?
ciezko chodzi przekladnia biegow musze szukac trojki co wy na to?nic nie skrzeczy,zgrzyta
klocki hamulcowe,tarcze hamulcowe co z tylnymi hamulcami?
wyswietlacz radia,godziny,spalania czasem gasnie i nic nie wskazuje jak to naprawic

Mam nadzieje ze ktos poswieci mi chwilke i podpowie udzielajac odpowiedzi na w/w pytania
_________________
Marcin
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 04-09-2016, 20:55   Re: cOLT 1,3 PRZEBIEG 180.000 Prosba o podpwiedzi co wymieni

martin778 napisał/a:
Witam

Dzis kupilem colta 1,3 rocznik 2005 i prosba do wszystkich uzytkownikow od czego zaczac serwis przy przebiegu 180.000.
Na pewno olej pytanie jaki
pasek klinowy rolki,napinacz?
plyny chlodzacy,skrzyni biegow jaki?
ciezko chodzi przekladnia biegow musze szukac trojki co wy na to?nic nie skrzeczy,zgrzyta
klocki hamulcowe,tarcze hamulcowe co z tylnymi hamulcami?
wyswietlacz radia,godziny,spalania czasem gasnie i nic nie wskazuje jak to naprawic

Mam nadzieje ze ktos poswieci mi chwilke i podpowie udzielajac odpowiedzi na w/w pytania


1. Olej to temat rzeka, każdy ma inne upodobanie co do klasy lepkości oraz producenta. Proponuje olej 5W30 lub 5W40. Ja zalałem to co wskazuje producent castrol 5W30 i jest ok.
2. Pasek klinowy z tego co się orientuję nie jest na rolce napinającej. Naciąga go alternator, obsługuje jeszcze sprężarkę klimy i pompę wody. Wystarczy tylko wymienić sam pasek.
3. Płyn chłodzący - temat rzeka każdy wlewa kto co lubi. Ja zalałem różowy G12 i jest ok. Wcześniej wypłucz układ 2 razy wodą destylowaną - aby wymiana była właściwie zrobiona.
Do skrzyni zalałem shella 75W90, możesz zalać jak producent proponuje castrola 75W90.
4. Skrzynie biegów w coltach z 2004-2012 nie są super precyzyjne i mogą czasami stawiać opór. Może musisz przesmarować mechanizm zaraz pod osłoną lewarka. Lub może powoli sprzęgło się kończy, może wymiana oleju pomoże. Temat dość często poruszany na forum.
5. Klocki i tarcze z przodu jak musisz to wymień, prosta diagnoza wzrokowa i działaj. Z tyłu masz bębny - wymiana zalecana co 150kkm, może twoje są wymieniony, rozkręć i sprawdź okładziny i ewentualnie przesmaruj przedmuchaj elementy ruchome.
6. Nie mam pojęcia, może kostka nie styka z tyłu, może wyświetlacz powoli traci podświetlenie albo coś z elektryką w środku. Zamiennik nie jest drogi możesz go wymienić.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
Ostatnio zmieniony przez Pawlik84 11-09-2016, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 04-09-2016, 21:02   

Dziekuje za odpowiedz juz myslalem ze nikt nic nie na pisze ciekawego co do napinaczy,rolek i paska klinowego to wymienie komplet ostatnio w yarisie wymienilem przy tym samym przebiegu tylko pasek i rolka sprezarki zerwala mi pasek i stalem w Niemczech na autostradzie blad pokosztowal.
Co do oleju mysle o valvolline 5w40 na takim jezdze w Grandisie i jest oki.
Mam nadzieje ze regulacja skrzyni biegow i wymiana plynu pomoze.
_________________
Marcin
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-09-2016, 21:10   

Wlej jakiś porządny syntetyk. Nie eksperymentuj z wynalazkami.
Polecam
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1856

Cytat z mojego innego posta :
"przy kupnie robi się "zestaw startowy", czyli wymiana rozrządu, pompy wody, pasków klinowych, oleju, filtrów, cieczy chłodzącej, ewentualnie simmeringów i uszczelek, świece, kable WN, do tego serwis klimatyzacji (jeśli jest), kontrola rozrusznika i alternatora. Wtedy wiadomo, co się ma."
Ale skoro ten Colt nie jest Twoim pierwszym autem, to powyższe nie jest dla Ciebie nowością :)
Wszelkie parametry dotyczące płynów eksploatacyjnych znajdziesz w instrukcji obsługi. Jak nie masz papierzanej, to jest do pobrania na Forum :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6690
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 04-09-2016, 21:20   

Valvolline tez jest super olejem z kartki w samochodzie wychodzi ze zalewany byl Elf 5w40
_________________
Marcin
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-09-2016, 21:28   

Skoro taki lubisz, to lej sobie Valvoline :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 04-09-2016, 21:31   

Dziekuje za podpowiedzi

Pozdrawiam
_________________
Marcin
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 04-09-2016, 21:42   

Wejdź na Mitsubibishi.pl a tam znajdziesz listę czynności serwisowych dla twojego colta, a reszta w razie potrzeby. http://www.mitsubishi.pl/...zynowy_4doA.pdf
 
 
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 04-09-2016, 21:45   

Dziekuje bardzo super przydatne nie mam pojecia gdzie te luzy zaworowe sprawdzic?Serwis?Hmmm
_________________
Marcin
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 04-09-2016, 21:50   

Ja sprawdzałem w serwisie i dodatkowo poproś o założenie nowej uszczelki.
 
 
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 04-09-2016, 21:52   

Moze paietasz jaki byl koszt?I czy miales cos regulowane czy nie bylo takiej potrzeby?
_________________
Marcin
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 04-09-2016, 21:54   

Nie pamiętam ile to kosztowało i nie byłem przy samej regulacji. Robiłem to wyjątkowo w serwisie Mitsubishi.

[ Dodano: 04-09-2016, 22:00 ]
OK dla Ciebie poszukałem faktury - cena za regulację luzów to 150zł, po czym ciekł olej spod dekla i trzeba było wymienić uszczelkę - za uszczelkę kolejna opłata.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 05-09-2016, 07:08   

martin778 napisał/a:
Dziekuje za odpowiedz juz myslalem ze nikt nic nie na pisze ciekawego co do napinaczy,rolek i paska klinowego to wymienie komplet ostatnio w yarisie wymienilem przy tym samym przebiegu tylko pasek i rolka sprezarki zerwala mi pasek i stalem w Niemczech na autostradzie blad pokosztowal.
Co do oleju mysle o valvolline 5w40 na takim jezdze w Grandisie i jest oki.
Mam nadzieje ze regulacja skrzyni biegow i wymiana plynu pomoze.


Nie wiem czy regulacja skrzyni coś pomorze (czy w ogóle jest to możliwe) ale popróbuj i jak coś pochwal się czy pomogło. Ja mam problemy(dość spory) z wrzuceniem 1 na zimnym silniku. Może musisz odpowietrznić sprzęgło (wymień cały płyn hamulcowy) może masz padający synchronizator 3 biegu ale by zgrzytało...
Co do paska to jak pisałem tam nie ma kompletu - tylko jest sam pasek oparty o alternator, pompę wody i sprężarkę klimy (może się mylę ale tak z grubsza opatrzyłem go wzrokiem). Co do oleju valvoline też może być (sam kiedyś stosowałem) - tak jak pisałem temat rzeka - ja zalałem castrola, niektórzy koledzy też zalewali castrola czy shella helixa i przejechali kilkadziesiąt kkm. I tak parametry pracy w 100C każdy z tych olejów ma bardzo bardzo podobne - opinie są różne. Znajomy do scenika 1.9 zalewa z tesco lotosa 10W40 ma przejechane 400kkm i mówi że nic innego nie weźmie a olej kosztuje po 18zł za 1l ;) .
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
martin778 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 98
Skąd: Holandia
Wysłany: 05-09-2016, 07:58   

U mnie jest ewidentny problem ze skrzynia zadnych halalsow ale za to ciezko chodzaca galka zmiany biegow naprzyklad po z zrzuceniu z biegu na pozycje luz galka pozostaje w pozycji biegu nie na srodku to samo przesuiecie galki zmiany biegow w lewo lub prawo powoduje pozostanie zmiany galki i nie wraca do pozycji neutralnej.Trojka nie wchodzi sama musze ja szukac przesuwajac galke lekko w prawo.Co do paska rolki alternatora,rolki sprezarki napinacza i pompy wody jak da rade zmienie wszystko bo nie mam zamiaru znowu stac na autostradzie na awaryjkach :p
_________________
Marcin
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 05-09-2016, 09:03   

Sprawdź czy nie masz syfu na kulce tak jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=E7mTuAj1se4

a tu po nasmarowaniu.
https://www.youtube.com/watch?v=h85ga2GAJlc

Jak uda Ci się rozwiązać ten problem to daj znać.

Nie wiem czy można wymienić rolkę alternatora, tam chyba jest łożysko - trzeba popatrzeć, no a rolkę sprężarki też nie wiem czy jest wymienialna.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.