Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Carisma 1.6 97r Lekko szarpie
Autor Wiadomość
Grafi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 16
Skąd: Haga
Wysłany: 28-08-2016, 18:10   Mitsubishi Carisma 1.6 97r Lekko szarpie

Witam
Od długiego czasu (jakieś dwa lata) Moja karinka lekko szarpie, poniżej opisze dokładnie o co chodzi. Parę miesięcy temu przejechałem samochodem za jednym razem spory dystans jakieś 3000tys km potem auto stało nieużywane 3 miesiące i niedawno wróciłem do jego eksploracji i wydaje mi się że te szarpania są tochę intensywniejsze :/ Chciałbym rozwikłać ten problem raz na zawsze ;p

Szarpania są słabo wyczuwalne, najwyraźniej chyba na trzecim biegu przy lekkim ale ciągłym przyśpieszaniu tak między 2500/3000 tys obrotah tak jakby auto się lekko krztusiło. Podobnie jest przy stałej jednostajnej prędkości na niskich obrotach 2tys.

To szarpnięcia nie są stałe tylko występują co jakiś czas przy wejściu w odpowiednie obroty. Wydaje mi się że gdy się dobrze wstrzelę w takie mikro zakrztuszenie i dodam w tym momencie gazu zwiększając tym samym obroty auto nieco mocniej szarpnie. Problem nie występuje na wyższych obrotach 3500/4000 i wyżej .

Widać też i słychać niezbyt rytmiczną pracę silnika na postoju.
Problem pojawia się niezależnie od temperatury silnika.

Jakiś czas temu wymieniałem kable od świec i czujnik położenia wałka rozrządu. Więc na pewno to nie to ;p


W pierwszej kolejności chcę wymienić wszystkie świece chyba że macie lepsze propozycje ??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-08-2016, 19:06   

A czy w gniazdach świec jest sucho czy może jest tam olej? Kiedy były regulowane zawory? Bo w tym silniku jest regulacja na śrubę. Jeśli ten silnik ma dwie cewki zapłonowe to w jakim stanie są fajki cewek?
 
 
Grafi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 16
Skąd: Haga
Wysłany: 28-08-2016, 19:12   

Fajki są nowe.. parę miesięcy temu wymieniałem kable. Jakiś śierściuch zeżarł orginalne ;p Zawory nigdy nie były regulowane ;p Jutro sprawdzę ten olej w gniazdach świec
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-08-2016, 06:52   

Jak zawory nie były zaczepiane to zaczął bym od tego bo któryś może być już podparty i zapłon wypada na tym cylindrze. Instrukcję regulacji znajdziesz w manualu który jest w dziale download oraz w tematach na forum. Przed zdjęciem pokrywy warto zaopatrzyć się w nową uszczelkę pokrywy zaworów oraz gniazd świec bo te cztery małe czasem nie są w komplecie z uszczeloą pokrywy. Przy dokręcaniu trzeba uważać aby nie dokręcić zbyt mocno bo można odkształcić pokrywę i będzie z pod niej ciekło.
 
 
Grafi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 16
Skąd: Haga
  Wysłany: 10-09-2016, 13:56   

Dzisiaj wymieniłem wszystkie 4 świece (bosch 9zł/sztuka)
Ciężko było, stare zapiekły się nie na żarty. Ponad godzinę się z nimi męczyłem.

Efekt: Karinka nigdy tak płynnie nie pracowała :shock: Jestem pod wielkim wrażeniem efektu ;D

Czwarta świeca śmierdziała olejem i były jego śladowe ilości na gwincie ale myślę że to za mało by wymieniać uszczelki.
Wszystkie świece miały bardzo krótki elektrody środkowe, może po 1mm ;p A elektrody masowe pokryte szczelnie sadzą ;p

Problem rozwiązany ;)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-09-2016, 14:47   

Grafi_ napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem wszystkie 4 świece (bosch 9zł/sztuka)

Sadząc z opinii, jaką świece Boscha mają na necie (a przynajmniej z którymi się spotkałem) to rozwiązanie niestety na dość krótką metę.
Następnym razem załóż świece NGK, najlepiej oryginalne japońskie (gross produktów NGK w Polsce/Europie to made in France). Większość sklepów/hurtowni bez większego problemu sprowadzi japońskie świece.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.