Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] utrata mocy po postoju
Autor Wiadomość
kaiii 
Nowy Forumowicz

Auto: Z30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Pomorze
  Wysłany: 20-08-2016, 15:03   [Z34A 1.3] utrata mocy po postoju

Hej, raz na tydzień zdarza mi się taki problem, że wracam na parking do mojego colta, odpalam go, wrzucam wsteczny i nagle zapala się kontrolka silnika i mimo dodawania gazu colt nie wskakuje na obroty. Od tego momentu mogę sobie wrzucać dowolny inny bieg i gazować na maksa .. obroty nie wskoczą powyżej 1500-2000 obrotów.

Nauczyłem się jak radzić sobie z powyższym problemem. Wyłączam wówczas samochód. Wychodzę z niego i zamykam go pilocikiem. Następnie otwieram go pilocikiem. Otwieram drzwi i zamykam je z powrotem. Znów zamykam auto pilocikiem, otwieram pilocikiem i tym razem mogę wsiąść do samochodu i odpali normalnie. Wskakuje już bez problemu na obroty przy gazowaniu, jedynie przez najbliższą godzinę pali się kontrolka silnika.

Cała procedura jest dość śmieszna, zwłaszcza przy zatłoczonym parkingu. Ponadto martwi mnie, że to może być niezdrowe dla silnika. Co może być przyczyną i jak sobie z tym poradzić? Proszę o pomoc.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 20-08-2016, 19:20   

Podepnij auto pod komputer - sprawdź błędy.
Z którego roku masz auto? Może trzeba przeprogramować ECU, często były z nim problemy.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2016, 17:05   

Przypomniał mi się taki kawał.
Jedzie dwóch informatyków samochodem i nagle silnik zgasł. Niewiedzą co robić, a silnik nie odpala. W końcu jeden proponuje.
- może powinniśmy wyjść z samochodu, wejść jeszcze raz i wtedy odpalić?

Mam nadzieje, że nie łapiesz się w szeroko rozumiane pojecie informatyka.
ALE! ...to oznacza, że kawał nie ma racji bytu, bo da się tak auto tymczasowo naprawić.
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-08-2016, 12:11   

Sprawdź post pt. "Tryb Awaryjny".

Dobrze byłoby podłączyć pod kompa i zczytać błędy (jak już ktoś wyżej napisał)
 
 
sarwinek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt Motion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 28-08-2016, 21:13   

witam kolego. mam tak samo w swojej maszynie.. ale póki co jeszcze nie rozwiązałem tego tematu.. jedynie podpiolem się przez elm327 i wyskoczyly mi dwa błędy.. czujnik pedału gazu i czujnik powietrza zasysanego.... teraz się zastanawiam czy jechać do ASO czy do garażowego elektro majstra ☺
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 28-08-2016, 21:16   

Tak jak shreku napisał - czyszczenie przepustnicy + zmiana softa w ECU powinien problem zniknąć - dość częsty w coltach 1.3 2004-2008.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
adam111 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 kat (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-09-2016, 19:27   

Mam ten sam problem, czyszczenie przepustnicy, a nawet jej wymiana nie pomogła.
Otwarcie drzwi, podniesienie pupy i zamknięcie też pomaga zazwyczaj ;) Czasami trzeba dwukrotnie powtórzyć żeby się "zresetował".

Spróbuję wymienić soft - tak jak piszecie.
 
 
sarwinek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt Motion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 15-09-2016, 20:29   przepustnica lub czujnik cisnienia...

Witam. U mnie jest tak samo,,,,,,,utrata mocy po odpaleniu ........wysiadam zamykam auto wsiadam odpalam i jest ok....średnio raz na dwa tyg sie tak zdarza....pod komputerem jednoznacznie pokazuje problem z przepustnica lub czujnik ciśnienia powietrza dolotowego...teraz nie wiem jak to ugryźć żeby kasy na darmo nie wtapiać...wymieniać ten czujnik???dostep do wszystkiego jest dobry wiec chyba warto samemu spróbować.....
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-09-2016, 23:40   

Witam
Reprograming silnika pomimo tego ze nr softu jest ok nalezy go zaladowac na sztywno jeszcze raz

Problem ten wyskakuje czesto w autach w ktorych auto bylo podlaczone pod jakis tester uniwersalny i byly kasowane bledy np KTSem
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
maramass 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 24
Skąd: mińsk mazowiecki
  Wysłany: 07-10-2016, 10:55   zmiana softu w ECU

witam mam kolta CZ 1.3 95km 2006r szukam kogoś kto potrafi zmienić soft w ECU jestem z mińska maz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.