Tuning? (silnika) |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-09-2016, 09:09
|
|
|
Fragu napisał/a: | jeżdżą auta z 6a13 (Galanty i Colt(y)) na innym ECU - niby z japońskiej wersji. Daje to niby 180KM.
|
Też o tym czytałem ze ECU japan ma wiecej mocy... trzeba by sprawdzić u nich na aukcjach ile mocy mają tam galanty z takimi silnikami. Być moze sa to wersję poza Japonie i nie na Europę. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 16-09-2016, 09:45
|
|
|
Na pewno da się coś zrobić z tego silnika bo 160KM z 2.5l to jest bardzo średni wynik. Tylko pytanie za jakie pieniądze Można założyć głowicę DOHC z 6a13tt albo DOHC MIVEC z 6a12(fto) tyle że podobno wtedy tłoki zderzają się z zaworami Jest filmik na YT z 6a13 n/a DOHC. Ale jakie to daje przyrosty tego nie wie nikt. |
_________________
 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2016, 11:23
|
|
|
Aktualnie mam cały wydech 2.5" i silnik wystrojony (teraz tylko 98). Problem jest taki, że nie da się zrobić dużych zmian dla AFR i kąta zapłonu, gdyż po 5k obrotów pojawia się spalanie stukowe. Padła propozycja, aby mocniej przepchać wydech, czyli zmodyfikować kolektory wydechowe od silnika na 2,5" i wepchnąć je w 3". Koszty rosną.
Konstruktorzy pozbyli się spalania stukowego poprzez zalanie silnika paliwem.
Jak znajdę chwilę wolnego czasu, to podskoczę na hamownię i zobaczę, jakie zmiany. Później zaktualizuję też post o Mitsu - jest kilka zmian. |
|
|
|
 |
Bloody_G
Mitsumaniak głodny wiedzy
Auto: Galant 2.5 v6 6a13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 39 Skąd: Luszkówko
|
Wysłany: 16-09-2016, 21:40
|
|
|
zanim zakupiłem mitsubishi miałem różnej maści hondy i przy ostatniej pojawił się plan montażu kompresora Eaton m62. plany nie doszły do skutku części do montażu, auta dawca i biorca i swap b18c4 zostały sprzedane. pojawił się Galant który całkiem dobrze jedzie. ale szybko 120kw też okazało się nie wystarczające. i przyznam że zacząłem znowu myśleć o kompresorze. na YouTube gdzieś mi mignął nawet film z Rosji o 6a13 + kompresor wystrojonym na około 250km. rozmawiałem z kilkoma osobami które zakładają turbo i kompresory i ktoś rzucił że w 2.5 n/a nie ma to sensu bo dół jest wiele słabszy niż ten w 6a13tt. Jednak zacząłem czytać temat prac (danino88) przy Julii i gdzieś między wierszami w temacie przewinęło się że dół 6a13 i 6a13tt jest dokładnie ten sam i może służyć jako część zamienna podmieniając miedzy tymi swapami bez obaw o to że któryś jest słabszy i nie wytrzyma. to skoro dół wytrzyma.... pojawia się kolejne pytanie. czy seryjne głowice wytrzymają?? czy seryjne wałki wystarczą?? czy ssacy od 6a13tt jest kompatybilny plug&play do 6a13?? Nie wiadomo mi nic o tym żeby jeździł po Polsce galant 2.5 v6 z kompresorem... i chętnie stał bym się właścicielem pierwszego. tak jak jeden z niewielu a może jedyny jeżdżę na 19-tkach (to nie moje słowa ale kilka osób tak się wypowiedziało) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-09-2016, 21:43
|
|
|
Przecięż góra 6A13 a 6A13TT jest całkiem inna |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bloody_G
Mitsumaniak głodny wiedzy
Auto: Galant 2.5 v6 6a13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 39 Skąd: Luszkówko
|
Wysłany: 16-09-2016, 21:49
|
|
|
a gdyby tak nie ingerować bezpośrednio w sprężanie a dawkę paliwa i powietrza? dolot zimnego powietrza w połączeniu z Twoim wydechem madluke, może dać ciekawe efekty przydało by się zhamować Twoje autko ciekaw jestem wyniku
[ Dodano: 16-09-2016, 21:53 ]
robertdg
góra tak. ale głowice osadzone są tak samo na bloku czy są jakieś różnice konstrukcyjne w blokach? |
|
|
|
 |
|