Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przebieg 182k km Co do wymiany?
Autor Wiadomość
Crusher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-09-2016, 23:04   Przebieg 182k km Co do wymiany?

Witajcie!
Dziś może z błachym problemem, ale warto zapytać - a nóż dowiem się czegoś ważnego.

Mój pininek ma przebieg 182k km. Co warto wymienić/ co mnie czeka przy tym przebiegu?

Rozrząd był wymieniany przy 100k , więc kolejny jak rozumiem przy 190k km (co 90k km).

Coś jeszcze o czym nie wiem?

Wymieniacie takie rzeczy jak olej skrzyni biegów czy olej wspomagania kierownicy ?
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 08-09-2016, 09:12   

Płyny ustrojowe jak w każdym innym aucie sie wymienia, a z rozrzadem nie czekałbym do 190. Sprawdź stan rury wlewu paliwa szczególnie na samej górze w nadkolu.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-09-2016, 12:30   

Rurę to radzę całą obejrzeć, gdyż na spodzie też potrafi korodować.

Rozrząd to tak jak pisze Piotrek4 nie ma co czekać, tylko wymieniać.

Oleje i płyny to oczywiście obowiązek jak nie chcesz auta skatować i dłużej nim pojeździć. W skrzyni biegów, napędach, płyn wspomagania, chłodniczy i hamulcowy rzadziej niż olej w silniku, ale jak jeszcze nie zmieniałeś i nie masz pewności kiedy były wymieniane to już czas się tym zająć. Dokładne informacje jaki olej/płyny i jak często znajdziesz w workshop manualu lub na stronie producenta oleju, na forum też już były takie tematy.
 
 
Crusher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 13-09-2016, 14:41   

I super, dzieki wielkie za odpowiedzi, zawsze czlowiek czegos sie dowie.

Autko akurat jest zakonserwowane niezle, ale ta rure wlewu paliwa zobacze.

Co do rozrzadu:
W wersji MPI - wymieniac także pompe wody?
Z kompletow dostepnych na allegro- komplet SKF powinien byc okej, czy sa lepsze alternatywy?:)
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2016, 09:04   

Polecam również powymieniać sparciałe polibusze zawieszenia aby je dodatkowo usztywnić.
Jeżeli masz kasę zawsze wymieniaj komplet rozrządu, wiem że jest drogi ale masz pewność bezpiecznej jazdy.
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 14-09-2016, 09:35   

Gdzie tam drogi, ja dawalem za komplet z pompą 250 za pompę jak dobrze pamiętam aisin, rolki koyo i paski Gates więc nie ma co się zastanawiać tylko wymieniać komplet
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2016, 10:27   

Oczywiście, cena zależy od wyboru producenta.
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 15-09-2016, 08:52   

Powyższy zestaw to producenci robiący na pierwszy montaż 😉
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Crusher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19-09-2016, 22:03   

Dziękuję bardzo za odpowiedzi! Komplet rozrzadu zamowiony, oleje takze, Pininek niedlugo powinien odetchnac :)

Niedlugo będę sie rozgladal nad oponami AT w rozmiarze 225 70 16. Ktos na forum pisal ze mu weszly, a ja mam nieco zliftowanego Pinina i moze wejdzie - pojade do wulkanizatora i zapytam.
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 20-09-2016, 08:46   

Sprawdź jakie masz amortyzatory z przodu, jeśli masz 215 65 16 I miedy opona a kielichem amortyzatora jest około 25 mm przeswitu to max 215 70 16 wejdzie.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.