 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.4 MIVEC] nierówna praca silnika na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
PolSl
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 160Hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25-09-2016, 15:39 [I 2.4 MIVEC] nierówna praca silnika na benzynie
|
|
|
Witam. na początek witam wszystkich i proszę o pomoc
Jak w temacie, Outlander 2,4 Mivec 2004r
Zaczęło się podczas jazdy na autostradzie. Prędkość około złoty dwadzieścia, skończył się LPG przełączył się na benzynę, po około 100km nagle zaczął przerywać i się dusić jakby nie było benzyny, a w zbiorniku ponad połowa.
problemu CD:
Pierwsze odpalenie na zimnym silniku, jakoś się udaje. Silnik pracuje na tzw ssaniu" jak się nagrzewa i wtrysk rozruchowy się odłączy pracuje nierówno, faluje, dusi się, gaśnie. Objawy jak dla niesprawnej cewki zapłonowej. Jak się uda zagrzać silnik i przełączy się na LPG problemy znikają. Wszystko równo chodzi. Kolejne schody to odpalenie ciepłego silnika. Marne szanse, chyba że długo kręcąc silnik, przełączy się na LPG to zaskoczy.
Wymieniłem pompę paliwa- bez zmian. Wtryskiwacze - bez zmian. Części używane ale jakie jest prawdopodobieństwo że mają tą samą usterkę. Komputer nie pokazuje błędów, no poza emulacją z powodu LPG. Nie mam pomysłu co dalej, a wymieniacze w ASO zabili mnie ceną samej diagnostyki...
Może ktoś coś w temacie pomoże. |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-09-2016, 17:47
|
|
|
Może regulacja zaworów ? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 25-09-2016, 21:38
|
|
|
PolSl napisał/a: | po około 100km nagle zaczął przerywać i się dusić jakby nie było benzyny, |
Jeśli dobrze rozumiem te 100 kilometrów przejechałeś na benzynie i było wszystko ok?
PolSl napisał/a: | Pierwsze odpalenie na zimnym silniku, jakoś się udaje. Silnik pracuje na tzw ssaniu" jak się nagrzewa i wtrysk rozruchowy się odłączy pracuje nierówno, faluje, dusi się, gaśnie. Objawy jak dla niesprawnej cewki zapłonowej. Jak się uda zagrzać silnik i przełączy się na LPG problemy znikają. |
Ja bym się dopatrywał w tym przypadku problemu z instalacją paliwową jednak. Bo skoro silnik na LPG działa bez zarzutu a na PB gaśnie to ja bym w tym kierunku szukał.
PolSl napisał/a: | Komputer nie pokazuje błędów, no poza emulacją z powodu LPG. |
Check się zaświecił czy nie? Sprawdzałeś gdzieś, podłączałeś go że wiesz że to tylko emulacja? Do sprawdzenia błędów wystarczy Ci interfejs KLM 327 BT i program Torque Pro na smartfonie. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-09-2016, 08:58 Re: nierówna praca silnika na benzynie
|
|
|
PolSl napisał/a: | Komputer nie pokazuje błędów, no poza emulacją z powodu LPG. | To może jednak to jest przyczyną?
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, przy rozruchu mieszanka jest bogatsza i samochód "zużywa" dużo powietrza przy spalaniu. Później dawka się zmniejsza i silnik staje się czuły na nadmiar powietrza.
Poszukaj czy nie ma lewego powietrza, czy przepływomierz nie uszkodzony, albo krokowiec w przepustnicy. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 26-09-2016, 14:31
|
|
|
elektryk napisał/a: | przy rozruchu mieszanka jest bogatsza i samochód "zużywa" dużo powietrza przy spalaniu. |
Z całym szacunkiem ale na tzw. ssaniu to zwiększona jest ilość podawanego paliwa do silnika a nie powietrza, a później jest tak jak napisałeś że jest czulszy na zwiększoną ilość powietrza. Dlatego że ilość paliwa zostaje zmniejszona a powietrza dostaje tyle samo. Jeżeli to stało się po około stu kilometrach a nie od razu po przełączeniu na benzynę to jest to trochę dziwne, nie powiem. Ale w momencie przełączenia na LPG wszystko wraca do normy to moim zdaniem coś jest nie tak z układem paliwowym. Oczywiście nie wykluczam przepływki i krokowca. Dlatego zasugerowałem zczytanie wszystkich błędów bo póki co to jest to wróżenie z fusów. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 27-09-2016, 08:47
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | elektryk napisał/a: | przy rozruchu mieszanka jest bogatsza i samochód "zużywa" dużo powietrza przy spalaniu. |
Z całym szacunkiem ale na tzw. ssaniu to zwiększona jest ilość podawanego paliwa do silnika a nie powietrza, a później jest tak jak napisałeś że jest czulszy na zwiększoną ilość powietrza. | Może nie dokładnie napisałem ale o to mi chodzi, że mieszanka jest bogatsza i samochód jest w stanie skonsumować potencjalny nadmiar powietrza bez wpływu na kulturę pracy.
Jaro1974 napisał/a: | Ale w momencie przełączenia na LPG wszystko wraca do normy to moim zdaniem coś jest nie tak z układem paliwowym. | Skoro kolega wymienił pompę i wtryski to może jeszcze trzeba by sprawdzić:
1. regulator ciśnienia na listwie wtryskowej (o ile 2.4 ma go, w 2.0 jest)
2. sterowanie wtryskami, wiązki można sprawdzić, ale może to jakaś usterka przemijająca, zasadniczo ciężko będzie sprawdzić nie wiedząc czego szukać. |
|
|
|
 |
PolSl
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 160Hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27-09-2016, 11:40
|
|
|
Komputerem był sprawdzany, nie pamiętam jakim, ale kolega ma profesjonalny sprzęt za kilka tysięcy. Błędów brak więc usterka elektroniki odpada. Czek się zapala podczas pracy gdy się dusi na benzynie, ale po to są sądy lambda żeby mierzyły nadmiar powietrza. Z resztą ten błąd wyeliminowałem montując emulatory, ale w samego problemu duszenia się nie usunąłem.
Wczoraj mechanik podsunął mi kolejne opcje. zapowietrzanie się układu zasilania i problem z sterownikiem LPG. Miał przypadek gdzie przez sterownik LPG były bardzo krótkie czasy otwarcia wytrysków benzyny... hmmm.
W sumie jak byłem na przeglądzie gazu to elektronik pokazywał mi parametry pracy wtryskiwaczy LPG i mówił że są bardzo krótkie czasy i się zapętlają na wysokich obrotach, sugerował wymianę wtrysków na mocniejsze. Nie wiem czy to ma wpływ na benzynę.
Szukam dalej. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 27-09-2016, 12:16
|
|
|
PolSl napisał/a: | Czek się zapala podczas pracy gdy się dusi na benzynie, ale po to są sądy lambda żeby mierzyły nadmiar powietrza. Z resztą ten błąd wyeliminowałem montując emulatory, ale w samego problemu duszenia się nie usunąłem. | Kontrolka CE w czasie duszenia akurat może sygnalizować usterkę. Czy sprawdzałeś pracę na benzynie bez tych emulatorów albo przed montażem gazu?
PolSl napisał/a: | Wczoraj mechanik podsunął mi kolejne opcje. zapowietrzanie się układu zasilania i problem z sterownikiem LPG. Miał przypadek gdzie przez sterownik LPG były bardzo krótkie czasy otwarcia wytrysków benzyny... hmmm. | Sterownik LPG ma sterować wtryskiwaczami benzyny w czasie pracy na benzynie? Ten gość to chyba jakiś murarz a nie gazownik. |
|
|
|
 |
PolSl
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 160Hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27-09-2016, 22:06
|
|
|
owszem usterkę, a raczej odczyt z sondy, że skład spalin jest nie odpowiedni, nie tędy droga.
Instalacja w tym aucie jest od trzech lat i jak do tej pory nie było problemu.
Co do MURARZA to może mieć rację, już w kilku miejscach w necie czytałem o tym że niesprawne elementy instalacji LPG mogą powodować nieprawidłowe działanie na benzynie. Nieprawidłowe czasy wtrysków gazu rozjechały czasy na wtryskach benzyny. Jutro jadę na kompa do serwisu STAGA, ostatni przegląd LPG robiłem na szybko w pierwszym lepszym warsztacie, coś zmieniał w ustawieniach wtrysków bo niby się zapętlały i w sumie krótko po tym zaczęły się problemy. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 27-09-2016, 22:17
|
|
|
Emulatory sond? Zastanawiam się po co? Pętlenie się wtryskiwaczy lpg pojawia się przy bardzo długich czasach otwarcia, a nie przy krótkich (np. dla 5000rpm 25ms) także albo coś pomyliłeś albo masz skopane w lpg.
Co do szarpania i duszenia się benzyną - zresetuj kompa i pojeździj tylko na benzynie bez żadnych emulatorów lambd. Po jakimś czasie komp powinien sobie dostroić korekty czasu wtrysku dla benzyny i dopiero do tego należy dostrajać lpg.
Sterownik LPG reguluje tylko czasy otwarcia wtrysków lpg. Czasy wtrysków Pb są obliczane przez komp silnika na podstawie wskazań przepływomierza i lambdy 1. Postaraj się odczytać kod błędu gdy zaświeci się CE. Jeśli będzie to P0170 to będzie wszystko jasne
A jak już będziesz w aso staga to poproś o strojenie z AFR. Jeśli wtryski lpg dalej będą się zapętlały to znaczy, że ciśnienie na reduktorze jest za niskie lub wtryski są za mało wydajne. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
|
|