Cari 2000r. lift wymiana tylnych hamulców bębnowych/tarczowe |
Autor |
Wiadomość |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-09-2016, 01:32 Cari 2000r. lift wymiana tylnych hamulców bębnowych/tarczowe
|
|
|
Witajcie mitsumaniaki, nadszedł czas na wymianę szczęk tylnych hamulców bębnowych oraz samej osłony na szczęki, wpadłem na pomysł aby kupić z jakiejś Cari która posiadała hamulce tarczowe z tyłu zaciski oraz osprzęt na tył, specjalnie napisałem tylko o zaciskach, uważam że jest to część która jest stosunkowo droga, a nie zużywająca się tak szybko.
Czy kiedy dam już tarcze tylne, klocki oraz zaciski i osprzęt mechanikowi nie będzie miał problemów z ich założeniem? nie będą wymagane żadne przeróbki?
Pozdrawiam, Rafał |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-09-2016, 06:53
|
|
|
Jeśli masz koła 14 cali to po założeniu tarcz od polifta tych kół raczej nie założysz bo zaciski są większe i felgi będą o nie ocierały. Przerabiałem to u siebie, kupiłem kiedyś zamówi z felgami i niestety ale nie weszły. Nie wiem czy tarcze są takie dobre w Carismach bo często zapieka się mechanizm hamulca ręcznego. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2016, 08:04
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli masz koła 14 cali to po założeniu tarcz od polifta tych kół raczej nie założysz bo zaciski są większe i felgi będą o nie ocierały | Jesteś pewien? Na pewno myślisz o tylnych hamulcach? Mam Space Stara z hamulcami tarczowymi z tyłu i fabrycznie miał on 14 calowe stalówki (zresztą mam je teraz na zimę). Z tego co wiem SS i Carisma po lifcie (po 1999 r.) mają takie same hamulce tarczowe z tyłu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-09-2016, 08:54
|
|
|
Tak, u mnie i z tyłu i z przodu nie weszły choć z tyłu bardzo mało brakowało, sprzedałem je posiadaczami Carismy 1.6 z 2000r i tam pasują bo tam miał oryginalnie 14. |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-09-2016, 12:02
|
|
|
Co jest ciekawe to jest polift, konkretniej sedan, mial 14 stalówki, zmieniłem na alu 15 od galanta, na zime beda tez 15, ale stalówki, ale hamulce są bębnowe. Co jest ciekawe ktoś mi mówił że to nie 2000 rocznik tylko 99. Ogółem muszę chyba sprawdzić czy podwozie jest przed liftowe czy poliftowe ale nie wiem jak. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-10-2016, 21:07
|
|
|
ogólnie lift wszedł w czerwcu 99r.
Ja tam bym nie zmieniał hamulców bębnowych na tarczowe. O wiele mniejsze problemy są z takim zestawem a i ręczny o wiele lepiej działa. W zaciskach często się zapieka mechanizm ręcznego, zaczyna ciec i później problem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-10-2016, 06:40
|
|
|
Też osobiście nie zmieniał bym bębnów na tarcze w Carismie. Brat ma wersję z bębnami i przez trochę ponad 100 tys km nic mu się nie działo z hamulcami poza jedną wymianą szczęk a ja u siebie przejechałem mniej i musiałem czyścić zapieczone ośki mechanizmów ręcznego z obu stron. |
|
|
|
 |
yoji
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 106 Skąd: ok. Bochni
|
Wysłany: 05-10-2016, 08:09
|
|
|
Nie kombinował bym. Wiecej problemów jest z tarczówkami z tyłu niestety... zacinają się łapki od recznego i blokuje koło. |
_________________
Colt CAO 1.3 2009-2014
Skodilak Fabia 2014-2014
Carisma 1.6 2014-2017
Opel Calibra 2017-2017
Renault Scenic I 2017-2017
Renault Scenic II 2017-Aktualnie
Mitsubishi Carisma GDI Elegance 2017-Aktualnie
 |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 13-10-2016, 23:25
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Wymienie tylko szczęki, z tarczówkami nie będę się bawił bo nie ma rzeczywiście sensu. Myślę że jak założę porządne szczęki to będą na długi czas. |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 13-10-2016, 23:33
|
|
|
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem do cywilnej jazdy na tył są tarczo-bębny skuteczne przy hamowaniu, a i bezobsługowe, jeżeli chodzi o ręczny. Ale do Cari to chyba nie możliwe.
No dobra wszystko jest możliwe, ale rzeźby dużo za dużo. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-10-2016, 20:34
|
|
|
Ziemba. napisał/a: | Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem do cywilnej jazdy na tył są tarczo-bębny skuteczne przy hamowaniu, a i bezobsługowe, jeżeli chodzi o ręczny. | Dokładnie tak. Ręczny na szczękach, czyli tzw. "wieczny ręczny" i zwykłe zaciski hamulcowe. Nie ma nic lepszego. |
|
|
|
 |
|