Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Przegrzewa się - co jeszcze sprawdzić?
Autor Wiadomość
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
  Wysłany: 27-09-2016, 14:19   [2.8 TD] Przegrzewa się - co jeszcze sprawdzić?

Witajcie.

Silnik został przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif głowicy, sprawdzenie jej na szczelność (brak mikropęknięć), nowe elementy ceramiczne. Założona na nowej dobrej uszczelce i nowych śrubach.
Termostat dla pewności wyjęty.

Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa się. Chodzi prawidłowo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa się.

W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.

Autko wróciło do mechanika.
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy wentylatora. Nadal jeszcze bez termostatu.

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnętrza działa. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widać, aby była nieszczelność w układzie chłodzenia.

Ki diabeł?

Pytanie pomocnicze:
Auto stoi w okolicy Łomianek pod Warszawą.
Mogę (jadąc powoli) dojechać z 50 km do jakiegoś mechanika, który walczył z silnikami 4M40. Jest gdzieś ktoś taki w tamtejszych okolicach?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
waskii87 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 41
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-09-2016, 23:09   

Pierwsze co przychodzi do głowy to czy układ jest odpowietrzony. Ewentualnie może gdzieś blokuje przepływ np. chłodnica.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 28-09-2016, 07:18   

waskii87 napisał/a:
Pierwsze co przychodzi do głowy to czy układ jest odpowietrzony. Ewentualnie może gdzieś blokuje przepływ np. chłodnica.


Chłodnica jest OK.

Samochód jednak nie stał przodem do góry w trakcie zalewania płynu. Jest to auto w wersji long - czyli trzeba by chyba znaleźć jakąś górkę i spróbować wtedy jeszcze zalać.

Pytanie:
Czy przy otwartym korku chłodnicy sama pompa wody nie powinna "wypłukać" powietrza z kanałów?
A może błędem jest to, że jest wyjęty termostat - a w związku z tym cały pęd wody idzie dużym przekrojem, natomiast w cieńszych kanałach, gdzie większy opór, brak należytego przepływu?

Jaka jest procedura zalewania płynem chłodniczym w tym aucie, aby uniknąć zapowietrzenia?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
waskii87 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 41
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-09-2016, 21:11   

Nie znam jakiejś specjalnej procedury. Ja zalewam chlodnicę płynem, w najwyższym miejscu zsuwam przewód żeby szybciej płyn wciągnęło i ewentualnie podłączam wysysarkę do powrotu. Na zamkniętym ukladzie grzeje silnik do otwarcia termostatu. Później jak wystygnie uzupełniam płyn.
I moim zdaniem jak sie jeden mechanik wziął za temat to powinien robić aż skończy.
 
 
brzyydal 
Forumowicz

Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 66
Skąd: krk
Wysłany: 30-09-2016, 17:51   

Moze tylko zapowietrzony ale jezeli nie to moglbys np sprawdzic jak mechanik poskladal rozrzad /czy nawet cala glowice/. Mozesz sprawdzic czy pompa paliwa/filtr sa sprawne to samo dotyczy wtryskow. Czy zaplon nastepuje wlasciwie. > sprawdzic czujnik spalania stukowego? Cisniene oleju jezeli mialbys taki kaprys. Pees Mozna by tez sprawdzic czy uklad wydechowy jest drozny i czy mechanik nie jest czasem fanem silikonu:). Wstaw termostat i sprawdz jak to wyglada.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 30-09-2016, 19:26   

Rander napisał/a:
W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.

W zamkniętych układach chłodzenia gwałtowny przyrost temperatury może być skutkiem spadku ciśnienia płynu. Poobserwuj spaliny...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.