koszt serwisu Pajero vs inne uterenowione SUVy |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 29-09-2016, 11:24 koszt serwisu Pajero vs inne uterenowione SUVy
|
|
|
jak wygląda porównanie kosztów serwisu: części oryginalne i nieoryginalne (oraz robocizna w ASO) w marce Mitsu Pajero IV w porównaniu z innymi SUVami o dużych możliwościach terenowych (Touareg, Jeep GC) ?
Szczególnie interesują mnie koszty porównywalnych części oryginalnych i nieoryginalnych.
Na razie nie mam pojęcia o nie/zawodności Pajero IV. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 29-09-2016, 15:41
|
|
|
Koszt większości części i robocizny w ASO Mitsu jest wysoki i porównywalny ze wskazanymi przez Ciebie markami.
W przypadku wolnych (nieautoryzowanych) serwisów i części używanych, których na europejskim i krajowym rynku jest mnóstwo, sytuacja zmienia się diametralnie; Pajero i Grand Cherokee - to niemal najtańsze w utrzymaniu Terrain SUV-y. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 01-10-2016, 20:24
|
|
|
ze względy na jakość i bezawaryjność auta , Pajero byłby dobrym holownikiem, z tym że jest problem jego małej DMC (około 3 tony i ten obowiązujący chyba tylko w Polsce chory przepis o max DMC przyczepy z hamulcem najazdowym jako DMC holownika podzielone przez 1.33) co w przypadku potrzeb holowania przyczep wyklucza zakup nowego auta Pajero jako holownika. Szkoda, pewnie gdyby nie zapisy DMC/1.33 ilość klientów byłaby większa na te samochody. |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 01-10-2016, 21:34
|
|
|
Nowe pajero ma dmc holowanej przyczepy z hamulcem 3,5 tony to raczej nie mało. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 02-10-2016, 13:48
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Nowe pajero ma dmc holowanej przyczepy z hamulcem 3,5 tony to raczej nie mało. | Jednak polskie przepisy ograniczają DMC przyczepy holowanej z hamulcem najazdowym do DMC auta / 1.33, więc zapis producenta w PL nic nie znaczy. Nie wiem czy PL nie jest jedyna w Europie z takimi przepisami.
Dzielisz DMC Pajero przez 1,33 i masz to co możesz w Polsce holować. Za granicą możesz tyle ile podaje producent
Zgodnie z ustawą takie są przepisy i nikt nie odważy się wyjechać z przyczepą o DMC 3500kg na haku, bo dostanie mandat jakieś 3tys i nie będzie mógł dalej z przyczepą jechać.
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej ?
Dziwne że sprzedawcy samochodów nie próbują lobbować za zmianą przepisów. |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 02-10-2016, 19:23
|
|
|
Oglądałem ostatnio dwa pajerka i jeden z hakiem miał wbite w dowód dmc przyczepy 3,5 tony. Szukam auta jako holownika do dużej łodzi i dlatego zwróciłem na to uwagę. Samochód sprowadzony z zagranicy ale już u nas zarejestrowany. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 03-10-2016, 10:56
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Dzielisz DMC Pajero przez 1,33 i masz to co możesz w Polsce holować. Za granicą możesz tyle ile podaje producent
Zgodnie z ustawą takie są przepisy i nikt nie odważy się wyjechać z przyczepą o DMC 3500kg na haku, bo dostanie mandat jakieś 3tys i nie będzie mógł dalej z przyczepą jechać.
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej? |
To błędna interpretacja. W Polsce też można holować tyle co podaje producent samochodu i wykazuje dowód rejestracyjny.
Zapis o współczynniku 1,33 zawarty w Obwieszczeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. dotyczy jedynie przypadku, kiedy maksymalna masa ciągniętej przyczepy nie została określona przez jej producenta. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 03-10-2016, 21:12
|
|
|
Dz.U.2015.305
https://www.gddkia.gov.pl...jazd%C3%B3w.pdf
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Cytat: | 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi |
Z powyżej cytowanego przepisu wynika jednoznacznie, że przyczepę z hamulcem najazdowym można ciągnąć tylko wtedy, gdy DMC holownika jest o 1.33 większa od DMC przyczepy...
Więc ograniczeniem DMC przyczepy holowanej z hamulcem najazdowym jest DMC auta a nie zdolność fabryczna jego uciągu na haku ? Dobrze to interpretuję ?
Przy przyczepach z hamulcami innymi niż najazdowe (np. hydrauliczne jak w tirach) możemy ciągnąć tyle ile w dowodzie rejestracyjnym wpisane.
Tylko że osobówką lub terenówką możemy ciągnąć tylko przyczepę z hamulcem najazdowym, czyli mamy ograniczenie przyczepy jako DMC PAJERO / 1,33 . |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-10-2016, 14:23
|
|
|
Odchodząc od wątku DMC... gshesiu napisał/a: | No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej? | ...czyżby polski ustawodawca zawziął się szczególnie na Pajero? |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 10-10-2016, 10:26
|
|
|
[ Dodano: 10-10-2016, 10:27 ]
Georg napisał/a: | Odchodząc od wątku DMC... gshesiu napisał/a: | No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej? | ...czyżby polski ustawodawca zawziął się szczególnie na Pajero? | jest więcej aut o możliwościach na haku bliskich 3500kg , niektóre mają większą DMC niż Pajero
ps. tu jest "świeża" dyskusja na poruszony przeze mnie temat, oni (karawaningowcy) raczej się znają tych holowniczych sprawach (podobnie jak niestety IDT i inne służby od mandatów).
http://forum.karawaning.p...-pojazd%C3%B3w/ |
|
|
|
 |
|