Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
koszt serwisu Pajero vs inne uterenowione SUVy
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 29-09-2016, 11:24   koszt serwisu Pajero vs inne uterenowione SUVy

jak wygląda porównanie kosztów serwisu: części oryginalne i nieoryginalne (oraz robocizna w ASO) w marce Mitsu Pajero IV w porównaniu z innymi SUVami o dużych możliwościach terenowych (Touareg, Jeep GC) ?
Szczególnie interesują mnie koszty porównywalnych części oryginalnych i nieoryginalnych.
Na razie nie mam pojęcia o nie/zawodności Pajero IV.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 29-09-2016, 15:41   

Koszt większości części i robocizny w ASO Mitsu jest wysoki i porównywalny ze wskazanymi przez Ciebie markami.
W przypadku wolnych (nieautoryzowanych) serwisów i części używanych, których na europejskim i krajowym rynku jest mnóstwo, sytuacja zmienia się diametralnie; Pajero i Grand Cherokee - to niemal najtańsze w utrzymaniu Terrain SUV-y. :wink:
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 01-10-2016, 20:24   

ze względy na jakość i bezawaryjność auta , Pajero byłby dobrym holownikiem, z tym że jest problem jego małej DMC (około 3 tony i ten obowiązujący chyba tylko w Polsce chory przepis o max DMC przyczepy z hamulcem najazdowym jako DMC holownika podzielone przez 1.33) co w przypadku potrzeb holowania przyczep wyklucza zakup nowego auta Pajero jako holownika. Szkoda, pewnie gdyby nie zapisy DMC/1.33 ilość klientów byłaby większa na te samochody.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 01-10-2016, 21:34   

Nowe pajero ma dmc holowanej przyczepy z hamulcem 3,5 tony to raczej nie mało.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-10-2016, 13:48   

Zuzia napisał/a:
Nowe pajero ma dmc holowanej przyczepy z hamulcem 3,5 tony to raczej nie mało.
Jednak polskie przepisy ograniczają DMC przyczepy holowanej z hamulcem najazdowym do DMC auta / 1.33, więc zapis producenta w PL nic nie znaczy. Nie wiem czy PL nie jest jedyna w Europie z takimi przepisami.

Dzielisz DMC Pajero przez 1,33 i masz to co możesz w Polsce holować. Za granicą możesz tyle ile podaje producent :-)
Zgodnie z ustawą takie są przepisy i nikt nie odważy się wyjechać z przyczepą o DMC 3500kg na haku, bo dostanie mandat jakieś 3tys i nie będzie mógł dalej z przyczepą jechać.

No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej ?

Dziwne że sprzedawcy samochodów nie próbują lobbować za zmianą przepisów.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 02-10-2016, 19:23   

Oglądałem ostatnio dwa pajerka i jeden z hakiem miał wbite w dowód dmc przyczepy 3,5 tony. Szukam auta jako holownika do dużej łodzi i dlatego zwróciłem na to uwagę. Samochód sprowadzony z zagranicy ale już u nas zarejestrowany.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-10-2016, 10:56   

gshesiu napisał/a:
Dzielisz DMC Pajero przez 1,33 i masz to co możesz w Polsce holować. Za granicą możesz tyle ile podaje producent :-)
Zgodnie z ustawą takie są przepisy i nikt nie odważy się wyjechać z przyczepą o DMC 3500kg na haku, bo dostanie mandat jakieś 3tys i nie będzie mógł dalej z przyczepą jechać.
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej?

To błędna interpretacja. W Polsce też można holować tyle co podaje producent samochodu i wykazuje dowód rejestracyjny.
Zapis o współczynniku 1,33 zawarty w Obwieszczeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. dotyczy jedynie przypadku, kiedy maksymalna masa ciągniętej przyczepy nie została określona przez jej producenta. :wink:
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-10-2016, 21:12   

Dz.U.2015.305
https://www.gddkia.gov.pl...jazd%C3%B3w.pdf

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Cytat:
7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi


Z powyżej cytowanego przepisu wynika jednoznacznie, że przyczepę z hamulcem najazdowym można ciągnąć tylko wtedy, gdy DMC holownika jest o 1.33 większa od DMC przyczepy...

Więc ograniczeniem DMC przyczepy holowanej z hamulcem najazdowym jest DMC auta a nie zdolność fabryczna jego uciągu na haku ? Dobrze to interpretuję ?
Przy przyczepach z hamulcami innymi niż najazdowe (np. hydrauliczne jak w tirach) możemy ciągnąć tyle ile w dowodzie rejestracyjnym wpisane.
Tylko że osobówką lub terenówką możemy ciągnąć tylko przyczepę z hamulcem najazdowym, czyli mamy ograniczenie przyczepy jako DMC PAJERO / 1,33 .
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-10-2016, 14:23   

Odchodząc od wątku DMC...
gshesiu napisał/a:
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej?
...czyżby polski ustawodawca zawziął się szczególnie na Pajero? :wink:
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 10-10-2016, 10:26   

[ Dodano: 10-10-2016, 10:27 ]
Georg napisał/a:
Odchodząc od wątku DMC...
gshesiu napisał/a:
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej?
...czyżby polski ustawodawca zawziął się szczególnie na Pajero? :wink:
jest więcej aut o możliwościach na haku bliskich 3500kg , niektóre mają większą DMC niż Pajero

ps. tu jest "świeża" dyskusja na poruszony przeze mnie temat, oni (karawaningowcy) raczej się znają tych holowniczych sprawach (podobnie jak niestety IDT i inne służby od mandatów).
http://forum.karawaning.p...-pojazd%C3%B3w/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.