Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Nietypowy problem
Autor Wiadomość
ivo_ivo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-10-2016, 21:04   [EAxx] Nietypowy problem

Witam. W moim Galancie pojawił się dziwny problem. Może ktoś z was miał z czymś podobnym do czynienia. Ale do rzeczy:

Podczas pracy silnika w dowolnym momencie, niezależnie od tego czy jadę czy stoję od jakiegoś czasu zdarza się coś takiego, że silnik zaczyna pracować z wielkim oporem. Nagle spadają obroty, silnik zaczyna brzmieć jak w Fiacie 126p, totalnie braknie mu mocy. Stan ten utrzymuje się różną ilość czasu, raz 10-15s a raz przejadę dobrych kilka kilometrów zanim ni z tego ni z owego wszystko wraca do normy.

Coś powoduje duży opór, silnik ledwo utrzymuje się na obrotach. Nie da się go wkręcić na wyższe obroty. Po chwili w samochodzie zaczyna być czuć rozgrzewający się mocno metal (charakterystyczny zapach). Nie wzrasta jednak temperatura silnika (przynajmniej nie ta wskazywana na desce rozdzielczej).

Nie wiem co mogę więcej napisać, chętnie odpowiem na pytania. Może komuś przytrafiło się coś podobnego.

Z moich pomysłów - kończące się łożysko, które chwilowo łapie opór po czym opór zanika. Lub coś z elektroniką ale to tylko moje domniemania. Nie znam się na tyle dobrze na samochodach.

Dziś udało mi się nakręcić krótkie wideo gdy stałem w korku podczas gdy doszło do tej sytuacji.

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.0 136KM 1997 r.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-10-2016, 23:01   

Sprężarka klimatyzacji?
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 04-10-2016, 16:21   

komarsnk napisał/a:
Sprężarka klimatyzacji?


na 90% jak zacznie chodzic jak traktor i trześć budą to lepiej nie odpalaj auta...ostatnio przerabiałem to w nissanie kolegi....zwlekał z diagnozą na tyle długo że na części poszlo 1000 zl....^^
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-10-2016, 16:34   

Zaświeca się CE?
Jeśli tak to stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu.
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 04-10-2016, 19:47   

Przy jakiej temperaturze na dworze się to dzieje?
Czy próbowałeś jeździć z wyłączoną klimatyzacją?
Jaki masz silnik 2.0 czy 2.5V6?
Masz LPG?
Sprawdzałeś cewki zapłonowe?
Sprawdzałeś błędy?
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 04-10-2016, 20:02   

musisz opisać więcej okoliczności przy których sie to dzieje, bo od w ten sposób można wybrać kierunek diagnozy... miałem podobne objawy gdy padała cewka, aż do CheckEngine...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2016, 09:41   

West napisał/a:
Jaki masz silnik 2.0
w podpisie ma, że 2.0
zdarzały się w tych silnikach problemy z pompą oleju, potem topiły się panewki i silnik nie miał siły pracować
sprawdziłbym ciśnienie oleju
 
 
ivo_ivo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-10-2016, 13:02   

Odpowiedzi na wasze pytania:
Zdarzyło się to około 5-6 razy do tej pory, ale tylko raz (nie ostatni) zaświecił się CE
Dzieje się tak od połowy września więc przy różnych temperaturach.
Zazwyczaj jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją, ale fakt, nie zwróciłem uwagi czy fakt ten jest skorelowany z pracą klimatyzacji.
Silnik 2.0, zagazowany (OMVL Dream XXI), ale ostatni miesiąc jeżdżę na benzynie, na gazie nie pracował ani razu
Nie sprawdzałem cewek zapłonowych
Nie sprawdzałem błędów ponieważ się nie pojawiają, raz podczas tej sytuacji na chwilę zapalił się CE
_________________
Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.0 136KM 1997 r.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2016, 14:45   

no to sprawdź błąd, który komputer zapamiętał - zwierasz 1 i 4 pin złącza OBD i włączasz zapłon - kontrolki wymrugają błędy, opis błędów na forum jest
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 07-10-2016, 07:11   

Darku, masz rację że w tych motorach siadaly pompy, ale sporadycznie, trafiają się jednostki też bardzo zaniedbane. Pomiar ciśnienia oleju jak najbardziej się przyda (ja kupując swojgo miałem w zegarach zlutowane kontrolki aku i ciśnienia oleju aby ukryć jego brak - po sprawdzeniu wyszło wtedy 0,3 przy 3000 obrotów). Ale jeżeli mogę się "pochwalić" to póki nie znalazłem dawcy silnika to jeździłem tak ok 6 tygodni i nie czułem jako takiego spadku mocy. Tak jak piszesz trzeba by było sprawdzić błędy... Jeśli zostały zapamiętane to super jak nie to ja bym zaczął... - sprawdzenie błędów, ciśnienie oleju, świece, kable, cewki. Daje mi do myślenia tylko ten Twój "charakterystyczny zapach". Jak by Ci się to przytrafiło następnym razem to wyłączaj od razu klimatronica - całkiem. Pozdrawiam
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.