 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Czujnik Halla w aparacie zapłonowym do colta GLXi |
Autor |
Wiadomość |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 13:07 [C52A 1.5] Czujnik Halla w aparacie zapłonowym do colta GLXi
|
|
|
Witam.
Proszę o pomoc w postawieniu diagnozy, czemu nie chce odpalić mój colt mimo, że jest iskra i jest paliwo. Podczas prób sprawdzania, czy jest iskra na wykręconych świecach odnoszę jednak wrażenie, że jest ona częściej niż wynikałoby to z obrotów wału. Dodatkowo stwierdziłem, że podczas kręcenia rozrusznikiem występują pojedyncze zapłony, ale w różnych miejscach i silnik nie chce odpalić.
Znajomy mechanik powiedział mi, że przyczyną może być uszkodzony czujnik Halla, który znajduje się w aparacie zapłonowym.
Proszę o Waszą opinię w tej sprawie.
Aby uprzedzić ewentualne pytania odpowiadam, że:
1. Paliwo w zbiorniku jest
2. Pompka paliwowa działa
3. Iskra jest, lecz taka - jak opisałem wyżej
4. Komputer sprawdzony przez BARTKA
5. Wzmacniacz iskry J121 wymieniony w zeszłym roku
6. Przewody wysokiego napięcia, kopułka i palec wymienione
7. Świece wymienione
8. Aparat zapłonowy jest ustawiony mniej więcej w środkowym położeniu regulacji. |
Ostatnio zmieniony przez josie 23-04-2007, 20:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2007, 21:00
|
|
|
justano, w C5x - jak i w wiekszosci Mitsubishi (o ile nie we wszystkich) w aparacie zaplonowym NIE MA hallotronu (czyli czujnika Halla). Zmien mechanika poki jeszcze nie zepsul auta bardziej i wejdz na moja WWW - a potem haslo kondensatory w ECU. Wymien i w droge - jesli jeszcze sa zaplony, to wnioskuje, ze nie jest zle i procesor zyje. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-04-2007, 21:18
|
|
|
justano napisał/a: | 4. Komputer sprawdzony przez BARTKA |
Krzyzak, wstydż się
justano napisał/a: | 8. Aparat zapłonowy jest ustawiony mniej więcej w środkowym położeniu regulacji. |
to nie świadczy o jego poprawnym ustawieniu, ale odpalić powinien
Trop z uszkodzonym czujnikiem położenia wału jest jak najbardziej słuszny, jednak nie ma tam czujnika Halla - jest element optoelektryczny, który "lubi" się odlutować od złącza, którym podpinasz kostkę, lub led, który dostarcza światło, świeci zbyt ciemno, czego efektem jest pojawianie się zapłonów w najmniej oczekiwanych momentach.
Taki aparat można naprawić - wojmi1 tego najlepszym dowodem
[ Dodano: 15-04-2007, 21:22 ]
PS. walczę obecnie z Eclipsem z jeszcze "fajniejszą" usterką - zalewa się w trupa podczas kręcenia rozrusznikiem (wymienione: ECU, cały układ zapłonowy (cewka, PT, świece), ECU widzi prawidłową temperaturę otoczenia i cieczy) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2007, 21:22
|
|
|
Bartek napisał/a: | justano napisał/a: | 4. Komputer sprawdzony przez BARTKA |
Krzyzak, wstydż się |
o ja pie...e - przyznam, ze nie czytalem calosci - tylko po tytule odpowiedzialem (brak czasu)
w takim razie sory i kolejny trop to czujnik polozenia walu (tzw. TDC1) - czyli oscyloskop i do dzila |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-04-2007, 21:46
|
|
|
Bartek napisał/a: | PS. walczę obecnie z Eclipsem z jeszcze "fajniejszą" usterką - zalewa się w trupa podczas kręcenia rozrusznikiem (wymienione: ECU, cały układ zapłonowy (cewka, PT, świece), ECU widzi prawidłową temperaturę otoczenia i cieczy) |
Kiedyś kumpel podobnej rzeczy doświadczył w Astrze. Otóż sprzedawca zdemontował LPG niestety wtryski od benzyny były deko zapchane więc wymienił lub czymś je czyścił no i zaczęły lać jak oszalałe - na sprzedaż wystarczyło ale niestety kumpel musiał je wymienić bo auto zalewało się w trupa... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-04-2007, 11:18
|
|
|
Auto nie ma i nigdy nie miało LPG..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 17-04-2007, 22:13
|
|
|
Bartek, w czwartek najazd na warszawke popatrzymy moze razem na tego zalewaja / bylem w Lodzi dzisiaj/ justano, zerknij w lancerze faq kolo Burst opisuje naprawe aparatu |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 20-04-2007, 08:05
|
|
|
witam kolegow
sąsiad w lancu z 1996 roku z silnikiem 1,3 16V miał podobny problem z zalewaniem, szukaliśmy wszystkiego tylko nie wtryskiwaczy, i nic. Wizyta u mechanika wyjaśniła niejasności - lały wtryskiwacze i to chyba dwa lub trzy. Auto palił z gazem w podłodze, na zaciąg i chlało ogromne ilości paliwa - 20-30 litrów na 100.
jak macie możliwość to podmieńcie wtryskiwacze - więcej mi do głowy nie przychodzi.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-04-2007, 09:33
|
|
|
Kliper zalewa, bo ECU mu "każe zalewać" - na jałowych obrotach otwiera wtryski na 4-5 ms (norma 1,7-2,5), nie jest to wina ECU na wstępie wspomnę, inne w jego miejscu robi dokładnie to samo. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|