 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wraca temat "bieg wsteczny", ale jeszcze bardziej |
Autor |
Wiadomość |
ropas
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 automat
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-02-2009, 10:36
|
|
|
35 tys km |
|
|
|
 |
strk [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2009, 22:26
|
|
|
ropas napisał/a: | Najgorzej jest gdy silnik jest zimny. Czy myślicie, że to kwestia tarczy/docisku sprzęgła?? Pomocy! |
Przy zimnym silniku mam również problem z 3. biegiem. Wejdzie albo nie |
|
|
|
 |
basia-colt
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '05
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:31
|
|
|
Panowie, Panie, jestem nowa na forum także proszę o wyrozumiałość
Mam Colta rocznik 2005, silnik 1,4. Skrzynia manualna. Mam to auto od roku.
Od samego początku biegi ciężko wchodziły, ale teraz jest już masakra, żeby przełączyć bieg muszę czasami użyć dwóch rąk, bo za cholerę nie da się ruszyć lewarkiem :/
Wiecie co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:03
|
|
|
basia-colt napisał/a: | Mam Colta rocznik 2005, silnik 1,4. |
Ostatni colt produkowany z silnikiem 1,4
1978 do 1983: MITSUBISHI COLT A150
1400GLX 51kW-70KM/5000 106Nm/3500 152km/h 14,5 4G12 820kg
1400Turbo 77kW-105KM/5500 155Nm/3500 180km/h ? ? 860kg
basia-colt, Ty masz 1,3 lub 1,5. chyba, że masz średnią arytmetyczną tych silników |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2011, 18:48
|
|
|
Głównym sprzymierzeńcem tych problemów jest niestety niska temperatura |
|
|
|
 |
digidy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 15 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25-09-2016, 13:55
|
|
|
Witam wszystkich:-).
Czy komuś udało się wyeliminować zgrzytanie biegu wstecznego?Zakupiliśmy Mitsubishi Colt 1,3 3d '08 108 tyś przebiegu.Biegi do przodu wchodzą dobrze i bez większego oporu, niekiedy tylko jedynka ciężej, ale to się zdarza przy każdym aucie, jednak ten wsteczny... Słychać go nawet przy delikatnym wbijaniu, będę próbował dziś jeszcze po dłuższym trzymaniu sprzęgła, ale wczoraj tak robiłem i raczej nie pomagało, tak samo przy przebiciu np. z jedynki na wsteczny bez ponownego wciskania sprzęgła (dziwne!). Sprzęgło wg mnie jest w dobrym stanie, 100 tyś przebiegu, łapie w porządku na środku ruchu a nie przy końcu jak to ma miejsce przy kończącej się tarczy... Jeszcze jeden element na który zwróciłęm uwagę. Czytałem, że wiele osób ma takie objawy, tak? Mianowicie: skrzynia/sprzęgło hałasuje przy zwolnionym pedale sprzęgła(na jałowych obrotach), wciskamy sprzęgło i ten hałas po kilku sekundach ustaje, dodatkowo na końcu momentu zwalniania sprzęgła słychać charakterystyczne lekkie puknięcie. Nie słuchałem innych coltów, nie wiem czy to standard... Auto mamy od wczoraj od wieczora. Zamierzam jutro sprawdzić stan oleju w skrzyni i nawet jeśli będzie prawidłowy to mimo wszystko wymienić go na CASTROL BOT 328 SAE 75-90 GL-4 pełny syntetyk. Czytałem, że komuś to pomogło...
Podzielcie się proszę swoimi sposrzeżeniami:-) |
|
|
|
 |
klemson
Forumowicz
Auto: Colt VII 1.3/2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 60 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-09-2016, 15:47
|
|
|
digidy napisał/a: | Witam wszystkich:-).
Czy komuś udało się wyeliminować zgrzytanie biegu wstecznego?Zakupiliśmy Mitsubishi Colt 1,3 3d '08 108 tyś przebiegu.Biegi do przodu wchodzą dobrze i bez większego oporu, niekiedy tylko jedynka ciężej, ale to się zdarza przy każdym aucie, jednak ten wsteczny... Słychać go nawet przy delikatnym wbijaniu, będę próbował dziś jeszcze po dłuższym trzymaniu sprzęgła, ale wczoraj tak robiłem i raczej nie pomagało, tak samo przy przebiciu np. z jedynki na wsteczny bez ponownego wciskania sprzęgła (dziwne!). Sprzęgło wg mnie jest w dobrym stanie, 100 tyś przebiegu, łapie w porządku na środku ruchu a nie przy końcu jak to ma miejsce przy kończącej się tarczy... Jeszcze jeden element na który zwróciłęm uwagę. Czytałem, że wiele osób ma takie objawy, tak? Mianowicie: skrzynia/sprzęgło hałasuje przy zwolnionym pedale sprzęgła(na jałowych obrotach), wciskamy sprzęgło i ten hałas po kilku sekundach ustaje, dodatkowo na końcu momentu zwalniania sprzęgła słychać charakterystyczne lekkie puknięcie. Nie słuchałem innych coltów, nie wiem czy to standard... Auto mamy od wczoraj od wieczora. Zamierzam jutro sprawdzić stan oleju w skrzyni i nawet jeśli będzie prawidłowy to mimo wszystko wymienić go na CASTROL BOT 328 SAE 75-90 GL-4 pełny syntetyk. Czytałem, że komuś to pomogło...
Podzielcie się proszę swoimi sposrzeżeniami:-) |
Hej , mam tak samo i sie nie przejmuje , w instrukcji pisze , ze to jest normalne
https://naforum.zapodaj.net/df52d15e7a49.jpg.html |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2016, 16:22
|
|
|
digidy napisał/a: | jednak ten wsteczny... Słychać go nawet przy delikatnym wbijaniu, będę próbował dziś jeszcze po dłuższym trzymaniu sprzęgła, ale wczoraj tak robiłem i raczej nie pomagało, tak samo przy przebiciu np. z jedynki na wsteczny bez ponownego wciskania sprzęgła (dziwne!). |
bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany. Najlepij soowac podwójne wysprzęglenie. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 25-09-2016, 17:16
|
|
|
Ja stosuję się do tej instrukcji i nie zawsze to pomaga - mam wrażenie że wszystko odbywa się losowo (ciezko wchodząca jedynka i zgrzytający wsteczny). Osoby które wymieniły sprzęgło nie mają problemów z wrzucaniem jedynki na zimnym-ciepłym silniku i ze zgrzytaniem wstecznego, który faktycznie nie jest synchronizowany - ale nie powinien zgrzytać na postoju gdy przytrzymamy 3 s sprzęgło lub wciśniemy 2 razy pedał..
U mnie wymiana oleju na taki jaki zaleca producent nie poprawiła zmiany biegów - bez rezultatu. Jeżeli uda Ci się rozwiązać problem to podziel się. Jak coś zapraszam na priv. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
digidy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 15 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11-10-2016, 14:11
|
|
|
Misiek napisał/a: | digidy napisał/a: | jednak ten wsteczny... Słychać go nawet przy delikatnym wbijaniu, będę próbował dziś jeszcze po dłuższym trzymaniu sprzęgła, ale wczoraj tak robiłem i raczej nie pomagało, tak samo przy przebiciu np. z jedynki na wsteczny bez ponownego wciskania sprzęgła (dziwne!). |
bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany. Najlepij soowac podwójne wysprzęglenie. |
Z tego co wiem to nigdzie wsteczny nie jest zsynchronizowany (dlatego wrzucamy go zawsze na postoju auta), a nigdy nie spotkałem się żeby wsteczny zgrzytał podczas wbijania go podczas postoju.
Pawlik84 napisał/a: | Ja stosuję się do tej instrukcji i nie zawsze to pomaga - mam wrażenie że wszystko odbywa się losowo (ciezko wchodząca jedynka i zgrzytający wsteczny). Osoby które wymieniły sprzęgło nie mają problemów z wrzucaniem jedynki na zimnym-ciepłym silniku i ze zgrzytaniem wstecznego, który faktycznie nie jest synchronizowany - ale nie powinien zgrzytać na postoju gdy przytrzymamy 3 s sprzęgło lub wciśniemy 2 razy pedał..
U mnie wymiana oleju na taki jaki zaleca producent nie poprawiła zmiany biegów - bez rezultatu. Jeżeli uda Ci się rozwiązać problem to podziel się. Jak coś zapraszam na priv.
|
Ja też nawet w tym momencie oleju nie wymieniam w skrzyni bo przejechałem się teraz 2razy autem żony na spokojnie i obstawiam sprzęgło. Mam kilka przesłanek:
1. Jedynki co jakiś czas nie można wbić z normalnym oporem, kiedy wbijemy inny bieg i przebijamy na 1nkę możemy ją wbić bez problemu albo kiedy auto jest w powolnym ruchu
2. Kiedy jedynki nie można wbić nie pomaga nawet wielokrotne wysprzęglenie, i tak nie wejdzie z normalnym oporem, musiałbym używać dużej siły (to nie powinno się zdarzać nigdy, nawet jeśli raz na jakiś czas bieg nie chce wejść to po kolejnym wysprzęgleniu powinien wejść bez problemu)
3. Wsteczny często zgrzyta a jeśli nie to słychać że i tak nie wchodzi prawidłowo (typowe lekkie uderzenie - zazębienie się trybów), podwójne czy potrójne wysprzęgalnie nie pomaga nigdy bo sprzęgło się kończy |
|
|
|
 |
klemson
Forumowicz
Auto: Colt VII 1.3/2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 60 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-10-2016, 18:11
|
|
|
Ktos z wac stosowal ten zbieg ?
KLIKNIJ |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 11-10-2016, 19:47
|
|
|
digidy napisał/a: |
Ja też nawet w tym momencie oleju nie wymieniam w skrzyni bo przejechałem się teraz 2razy autem żony na spokojnie i obstawiam sprzęgło. Mam kilka przesłanek:
1. Jedynki co jakiś czas nie można wbić z normalnym oporem, kiedy wbijemy inny bieg i przebijamy na 1nkę możemy ją wbić bez problemu albo kiedy auto jest w powolnym ruchu
2. Kiedy jedynki nie można wbić nie pomaga nawet wielokrotne wysprzęglenie, i tak nie wejdzie z normalnym oporem, musiałbym używać dużej siły (to nie powinno się zdarzać nigdy, nawet jeśli raz na jakiś czas bieg nie chce wejść to po kolejnym wysprzęgleniu powinien wejść bez problemu)
3. Wsteczny często zgrzyta a jeśli nie to słychać że i tak nie wchodzi prawidłowo (typowe lekkie uderzenie - zazębienie się trybów), podwójne czy potrójne wysprzęgalnie nie pomaga nigdy bo sprzęgło się kończy |
Mam identycznie opisany problem (w każdym z punktów a najbardziej w 3). Na wiosnę zaryzykuję wymianą sprzęgła. jak Ci pomoże wymiana to pochwal się.
A co do filmiku - to objaw tarcia lewarka zmiany biegów u mnie nie występuje - on chodzi płynnie - problem tkwi prawdopodobnie w opisanym sprzęgle. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
|
|