[CAxA] komputer pokładowy do każd colcika (i nie tylko), czy |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-04-2007, 09:54
|
|
|
tomusn napisał/a: | ale spalania nie ma, pewnie też by się dało, tylko jak? |
kolega Burst cos kombinuje w tym temacie - trzeba by znac wydajnosc wtryskiwaczy, zeby dobrze to okreslic (spalanie chwilowe oraz spalanie na danym odcinku - na podstawie czasu otwarcie wtrysku oraz predkosci/przebytego dystansu - tego ostatniego nie ma jak odczytac) |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-04-2007, 11:40
|
|
|
Moim zdaniem nie trzeba znać danych z wtryskiwaczy - wystarczy mierzyć ilość powietrza z przepływki bo skoro skład jest stechio to znając ilość powietrza znamy ilość paliwa no ale to moje zdanie... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mac127 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2007, 11:45
|
|
|
Dajcie znac koledzy czy to działa. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-04-2007, 11:53
|
|
|
saphire napisał/a: | Moim zdaniem nie trzeba znać danych z wtryskiwaczy - wystarczy mierzyć ilość powietrza z przepływki bo skoro skład jest stechio to znając ilość powietrza znamy ilość paliwa no ale to moje zdanie... |
dane z wtryskow dadza precyzyjniejsze odczyty - sklad stechio jest po:
1. nadazny - czyli ECU dazy do zadanego celu, co jednak chwile trwa
2. prawidlowy przy sprawnej lambdzie itd.
fakt - dochodza problemy z lejacymy wtryskami |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-04-2007, 12:11
|
|
|
Tak czy siak to pomiar spalania będzie jedynie przybliżony niezależnie czy oprzesz go na pomiarze czasu otwarcia wtryskiwaczy czy na ilości powietrza - jedyny skuteczny był by pomiar objętości paliwa pompowanego do silnika z baku skorygowany o ewentualny jego nadmiarowy powrót. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2007, 20:42
|
|
|
Przedstawiam wam pełną informację na temat produktu otrzymaną od wykonawcy tego urządzenia:
"no to od poczatku:
Produkt jest super i myślę że się spodoba.
1. Wyświetlacz jest 2*16, pisałem o tym na aukcji. Jeśli chodzi o jego rozmiary to link do pdfa jest a na aukcji. Sama płytka drukowana ma wymiar 10x10 cm.
Oczywiście może Pan zastosować dowlony wyświetlacz zgodny ze strownkiem HD. Jest tego masa na allegro (przyp. - są dostępne różne kolory).
2. W celu konfiguracji należy przejechać na przykład 100Km i podać ile sie paliwa zużyło (wcześniej najlepiej zatankować do pełna, a po przejechaniu dystansu znów zatankować, żeby zobaczyć ile paliwa poszło).
Oczywiście można przejechać mniej- jednak im więcej przejedziemy tym konfiguracja będzie dokładniejsza a co za tym idzie - późniejsze wskazania.
Opis oczywiście w jest komplecie - nie potrzeba żadnych stałych wtrysku ani nic takiego, w tym właśnie cały fenomen urządzenia i dlatego działa w każdym aucie.
3. Mogę sprzedać bez wyświetlacza 10 zł taniej (jeśli ktoś chce dokupić inny kolor, ja innych nie oferuję).
4. Jeśli chodzi o rabat to niestety ale muszę Pana rozczarować, bo niestety nie jestem w stanie udzielić większych rabatów - za dużo czasu poświęciłem na napisanie programu a teraz przeciez dokładam go za darmo - tylko po to żeby płytki się sprzedawały.
Przy kilku sztukach moge zrobić gratisową wysyłkę (przy wpłacie na konto).
Przy powiedzmy 10 sztukach lub więcej mogę gratis dołożyć czujniki temperatury i przyciski - oszczędzasz 10 zł na sztuce więc około 10%.
5. Aby wgrac wersję 2.0 potrzebny jest komputer stacjonarny lub laptop, no i najlepiej programator, który sprzedaję na mojej aukcji (głównie do laptopa). Oczywiście można sobie samemu wykonać programator. To tylko 5 przewodów i wtyczka LPT - jednak działa tylko na kompach stacjonarnych.
Całą resztę dostaje Pan w komplecie z programami i opisami.
Aby zamontowac układ trzeba mieć jakieś pojęcie o elektronice lub chociaż elektryce samochodowej.
Standardowo dokładam procesory z wgrana wersją 1.0.
Wersje 2.0 można wgrać dopiero po konfiguracji na wersji 1.0, bo w celu zwolnienia pamięci musiałem zrezygnowac z możliwości konfiguracji w wersji 2.0.
Oczywiscie jeśli układ będzie montowany w identycznych samochodach (przyp. - co najwyżej nowych chyba) wystarczy zrobić konfigurację tylko na jednym aucie, a potem tylko wgrywac do procesora od razu z wersją 2.0.
pozdrawiam"
EDIT
Jeszcze zapytałem o to jak komputer reaguje na sytuację - konfiguracja jazdą ekonomiczną, i jakie wyniki będzie wyświetlał przy późniejszej jeździe ostrzejszej...
"Zasadza pomiaru spalania jest prosta, układ sam liczy czas otwarcia wtryskiwaczy, stąd później wie ile Pan zużywa paliwa.
Tak więc podczas konfiguracji przejeżada Pan na przykład 100 Km, potem komputer pyta sie o przebieg, więc pan wpisuje 100 Km. Póżniej komputer pyta sie ile Pan spalił paliwa, więc Pan wpisuje np. 8.10L i to już koniec. Układ sam oblicza sobie stałą wtrysku.
Oczywiście, jak Pan zauważył wszytko zależne jest od poprawnej konfiguracji. Z moich testów wynika, że najlepiej wynonywać ją podczas poruszania sie na trasie z prędkością około 100-130 Km/h. Po takiej konfiguracji (przynajmniej w moim samochodzie) wszytko działa super. I to co podaje komputer naprawdę nieźle pokrywa się z rzeczywistością.
Nie polecam konfiguracji w trybie miejskim, ze względu na duże przekłamania, bo na przykład będzie Pan stał w korku, a czas pomiaru leci. Wtedy konfiguracja wypadnie niekorzystnie.
Oczywiście konfiguracje w każdej chwili można wykonać ponownie bez problemu, wiec na początek sobie można ustawić zgrubnie, a potem (przy okazji dłuższego wypadu za miasto) skonfoigurować juz pożądnie.
Myślęe że rozwiałem Pan wątpliwości."
Jeśli zbierze się paru chętnych to za 99zł będziemy mieć urządzenie wraz z czujnikiem i switchami... |
Ostatnio zmieniony przez swistak81 20-04-2007, 21:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ziutoon [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2007, 20:51
|
|
|
Ja może i byłbym chętny tylko kto mi to zamontuje |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2007, 20:56
|
|
|
ziutoon napisał/a: | kto mi to zamontuje |
Wydaje mi się że to nie będzie kłopot. Wystarczy że jedna osoba to zrobi - potem na pewno da opis . Z taką społecznością jaką tutaj mamy nie możemy mieć z tym problemów |
|
|
|
 |
debillos [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2007, 00:11
|
|
|
Ja sam tego nie potrzebuje ale widze ze chetnych jest troche moja rada:zzuta dla pierwszego ktory bedzie instalował a potem opis i foto relacja na forum:) |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2007, 23:53
|
|
|
z opisu wynika, ze zuzycia paliwa to porawnie liczyc nie bedzie... chyba, ze bedziecie jezdzic 100 km/h na trasie tylko... |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-04-2007, 07:40
|
|
|
Sruba: niekoniecznie albowiem:
jeśli gość zlicza sumaryczny czas otwarcia wtryskiwaczy na zadanym odcinku np. 100km a potem pyta użytkownika ile paliwa zeszło to dzieląc zużycie przez ten czas dostaje ilość jednostkowo wtryskiwanego paliwa w jednostce czasu otwarcia wtryskiwacza a zatem nie znając jego danych potrafi je sobie w przybliżeniu skalkulować. Po takim skalkulowaniu już wie ile idzie paliwa w trakcie otwarcia wtryskiwacza zatem może już dość dokładnie wyliczać zużycie na przejechanym dystansie. Nie musiał by tego robić na takiej zasadzie gdyby zamiast podawać spalanie na 100km podawał je na godzinę (jak w samolotach) no ale zapewne nie było by to satysfakcjonujące dla użytkownika stąd konieczność przeliczenia tego na kilometry aczkolwiek nawet stojąc w korku mógłby zliczać czas otwarcia wtrysków oraz czas pracy silnika a przecież dystans przejechany wtedy już nie ma znaczenia i takie wyliczenie wychodzące od ilości spalanego paliwa w czasie uniezależniało by go od tego czy sie jechało czy stało i kalibrację można by dobrze wykonać nawet zostawiając auto na luzie stojące pod domem. Chyba że jest jeszcze coś o czym nie pomyślałem a na co autor kompa się już zdążył nadziać. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2007, 09:58
|
|
|
saphire: zapewne masz racje, ale:
jezeli nie przeszkadzaloby ci, ze wynik ktory jest podawany jest moooocno zaokraglony...
na poczatku jak zabaczylem temat to sie podpalilem, teraz dochodze do wniosku, ze to gniot.
za 100 pln, to wole misiowi inny prezent zrobic |
_________________
 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 12:28
|
|
|
Z tego co ja się orientuję, to wg mnie to może być naprawdę dobre urządzonko.
Ja to kupię na pewno, przetestuje i dam wam znać.
Sruba napisał/a: | teraz dochodze do wniosku, ze to gniot |
Na takie stwierdzenia to chyba troszkę za wcześnie, nieprawdaż...?
Zasada działania, na której podstawie działa to urządzenie jest jak najbardziej prawodłowa i poprawna. Przy takim "pomyśle" to urządzenie powinno działać poprawnie (po dobrym skonfigurowaniu) zarówno w trybie miejskim jak i pozamiejskim.
saphire napisał/a: | nawet stojąc w korku mógłby zliczać czas otwarcia wtrysków |
Nie da się tak. Jedyna poprawna konfiguracja jest taka jak napisał pomysłodawca. Wyłącznie przejechanie dłuższego dystansu i podanie ilości spalonego wówczas paliwa da poprawny wynik.
Mi to wszystko wygląda spójnie. Przetestuje i zobaczymy. Na razie prosiłbym dać na wstrzymanie osądy teoretyczne. Skoro urządzenie działa w jednym samochodzie - to znaczy że coś w tym jest.
BTW: Miałej okazję sprawdzić działanie oryginalnego komputerka w FIacie Doblo. Pokazywało średnie spalanie na trasie około 5.5l/100km. Po przeliczeniu rzeczywiste spalanie wyszło ponad 7l/100km (1.9 diesel)... Reszta bez komentarza... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-04-2007, 13:07
|
|
|
Ciekawe jak radzi sobie z GDi. gdzie na jeden cykl pracy przypadają 1, 2 lub 1 długie otwarcie wtryskiwacza.
[ Dodano: 22-04-2007, 13:08 ]
albo w Common-railu, gdzie faz wtrysku jest 1-5 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-04-2007, 14:03
|
|
|
Rozważmy takie podejście:
1. Tankuję pod korek do odbicia.
2. Podpinam kompa
3. Odpalam auto i zostawiam je na luzie niech sobie pyrka przez (a niech tam) dokładnie godzinę albo i pięć godzin.
4. Komp mierzy sumaryczny czas otwarcia wtrysków dla tej godziny (czy nawet pięciu).
5. Tankuję ponownie pod korek do odbicia.
6. Podaję do kompa ile spalił paliwa
Wyliczenia:
Załóżmy że spalił przez godzinę 1.2l paliwa stojąc na luzie. Załóżmy czysto hipotetycznie że w tym czasie komp zmierzył iż wtryski zaliczyły 12tys wtrysków (800obr. / 4cyl)*60min i trwało to łącznie 30sek to z tego wychodzi nam że jeden wtrysk trwał średnio 2.5ms i że w jednym wtrysku było dawkowane 0.1 cm3 paliwa (1.2l/12000)
Sprawdźmy teraz ile spali auto przy takich wyliczeniach na 100km trasy jadąc 120km/h:
Załóżmy że mój miś jadąc 200km/h przy 6000obr na zegarze wykona 30min*6000/4=60000 wtrysków, załóżmy że zmierzony czas otwarcia wtrysków wyniósł 400 sek =>po 6.66ms na wtrysk (gdyby czas wyszedł większy to znaczyło by że średni wtrysk trwał dłużej co niczego w analogii wyliczeń nie zmienia) 60000*(6.66ms/2.5ms)*0.1*(10^-3)L = 15.98L/100km
Załóżmy że mój miś jadąc 100km/h przy 3000obr na zegarze wykona 60min*3000/4=45000 wtrysków, załóżmy że zmierzony czas otwarcia wtrysków wyniósł 135 sek =>po 4ms na wtrysk (gdyby czas wyszedł większy to znaczyło by że średni wtrysk trwał dłużej co niczego w analogii wyliczeń nie zmienia) 45000*(4ms/2.5ms)*0.1*(10^-3)L = 7.2L/100km
itd....
O to mi właśnie chodziło...
A co do aut gdzie jest jeden lub wiele wtrysków o różnym czasie trwania to chyba niczego nie zmieni jeśli zliczy się sumaryczny czas otwarcia wtryskiwaczy a znając średnią ilość wtryskiwanego paliwa w jednostce czasu wszystko można wyliczyć... przecież i tak to tylko w przybliżeniu będzie pokazywać chyba że ktoś zamontuje prawdziwy przepływomierz na przewodach paliwowych i z niego będzie ciągnął ilość zużywanego paliwa |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|