 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Śruby |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-10-2016, 21:13 Śruby
|
|
|
Postanowiłem pomalować uchwyty chłodnicy w miśku i wymienić przyrdzewiałe śruby i napotkałem mały problem: Co oznacza "4" na łbie? Gdzieś wyczytałem, że to japońskie oznaczenie wytrzymałości, ale nie mogę znaleźć jakiś przeliczników itd. Błahostka, ale może ktoś wie? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-11-2016, 01:44
|
|
|
To jest bardziej oznaczenie twardości śruby, co przekłada się na maksymalną siłę dokręcenia bez zerwania gwintu. Mitsubishi definiuje pewne "standardowe" momenty dokręcania śrub, jednak jakbyś chciał pewną wartość, w serwisówce jest opisana chyba przy każdej śrubie.
"Standardowe" wartości z manuala dla Outlandera dla symbolu "4" dla śrub dokręcanych metal-metal bez udziału plastiku, NIE w częściach odlewanych, dla nakrętek niesamohamownych i bez podkładek falistych wynoszą M5: 2.5 +/- 0.5, M6: 5 +/- 1, M8: 12 +/- 2, M10: 24 +/- 4 (Nm).
Jak widzisz ograniczeń na stosowanie tych wartości jest sporo, a chłodnica jest trzymana elementem gumowym, nakrętka jest jakoś obsadzana w pasie przednim, to może mieć wpływ na moment dokręcania.
Przykładowo w Outlanderze śruby do mocowania łapek chłodnicy mają być dokręcane 12 +/- 2 Nm, nie dam sobie głowy uciąć czy tam jest śruba M6 czy M8.
Momenty obrotowe <25Nm to są bardzo małe wartości, chyba tylko klucze manometryczne 1/4" mają taki zakres. |
|
|
|
 |
|
|