Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
obroty w gdi przy hamowaniu
Autor Wiadomość
michal78
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 02:23   obroty w gdi przy hamowaniu

wiec tak, podczas jazdy obroty zachowuja sie normalnie, ale mam taki nawyk ze jak jade z gorki dluzszy czas to daje auto na luz, obroty spadaja na 700-800 i sie tocze, ale przy delikatnym nacisnieciu hamulca o przytrzymaniu go, obroty sobie skacza miedzy 1 a na 2k
puszczam hamulec i spokojnie opadaja do 700-800
wie ktos co to za dziwny objaw?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-04-2007, 11:04   

NIGDY nie dawaj na luz - zawsze hamuj silnikiem. Co do podbicia obrotów przy wdepnięciu hamulca to przecież normalne że silnik podnosi obroty aby wspomaganie i ABS miało odpowiednią moc w sobie :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
michal78
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 14:18   

no ale ABS niet u mnie
 
 
leugdi
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 17:58   

wydaje mi się, że bez podłączenia kompa nie dowiesz się co się dzieje
jeśli jest jakiś błąd w pamięci kompa, to ja obstawiam błąd 66
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 18:41   

saphire napisał/a:
NIGDY nie dawaj na luz


a czemu nie?
 
 
Tanpit
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 19:17   

Cytat:
a czemu nie?


Specem nie jestem, ale chyba powinno sie zawsze hamowac silnikiem (nie wrzucac luzu), nawet tego ucza na kursie prawka...

Pozdro.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-04-2007, 19:20   

Jest bezpieczniej to raz a dwa to hamulce się oszczędza.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
michal78
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 02:47   

Tanpit napisał/a:
Cytat:
a czemu nie?


Specem nie jestem, ale chyba powinno sie zawsze hamowac silnikiem (nie wrzucac luzu), nawet tego ucza na kursie prawka...

Pozdro.


a jak parkujesz tylem to krecisz kolikiem jak znika ci pacholek z pola widzenia? :badgrin:
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 04:18   

nie no tak ale kazdy powinien miec wybor, a nie pisac ze nigdy nie wolno jechac na luzie, bo wolno jesli ktos chce.
silnikiem hamowac jest bezpiecznie zima gdy jest slisko, na biegu jadac odlacza sie wtryski i tym samym oszczedza paliwo ale ja zjezdzajac z jakiejs wiekszej gorki wole/lubie wrzucic na luz i pozwolic by auto sie toczylo bez zadnych oporow, a przy dolaczonej skrzyni zawsze bedzie opor.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-04-2007, 11:51   

Otóż podam przykład: kumpel właśnie tak oszczędzał paliwo turlając się z każdej górki na luzie ale to do czasu albowiem razu pewnego jak zapodał na luzik autko zgasło i nie dało się odpalić w te kilka sekund które mu zostało do końca prostej na końcu której był spory rów, drzewa i ostry zakręt, wspomagania kierownicy już nie było, hamulców także nie a i sprzęgło hydrauliczne na nie wiele się przydało no i biedaczek najpierw nie wyhamował później zaczepił o drzewo bokiem, odbił się i wpadł do rowu. Autko poszło na złom a on do szpitala. Po wyjściu ze szpitala i długiej rehabilitacji poprzysiągł NIGDY nie wrzucać na luz... :badgrin: :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Tanpit
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 12:44   

Cytat:
a jak parkujesz tylem to krecisz kolikiem jak znika ci pacholek z pola widzenia? :badgrin:


Mialem na mysli cos w stylu tego, co napisal kolega Saphire, nie trudno sie chyba domyslic. Nie wiem po co ta ironia, chodzi o wzgledy bezpieczenstwa. Zachowaj swoje (nic nie wnoszace) uwagi dla siebie.

Pozdro.
 
 
michal78
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 23:14   

Tanpit napisał/a:
Cytat:
a jak parkujesz tylem to krecisz kolikiem jak znika ci pacholek z pola widzenia? :badgrin:


Mialem na mysli cos w stylu tego, co napisal kolega Saphire, nie trudno sie chyba domyslic. Nie wiem po co ta ironia, chodzi o wzgledy bezpieczenstwa. Zachowaj swoje (nic nie wnoszace) uwagi dla siebie.

Pozdro.

wybacz :roll: mialem ostro w czubie jak to pisalem :p
a do tego co pisal saphire, pewnie ma racje, ale ja do tej pory jezdzilem autem bez wspomagania i praktycznie przy zerowej elektronice i nawet jak gasilem silnik to wszystko dzialalo ok
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2007, 23:27   

saphire wiesz jesli twoj kumpel jedzil tak sprawnym autem to rownie dobrze mogloby mu zgasnac przy wyprzedzaniu i bylaby wieksza tragedia i rownie dobrze mozna napisac, NIGDY nie wyprzedzaj. powinienes napisac NIGDY nie wyjezdzaj niesprawnym samochodem.
tak jak pisalem wczesniej jazda na luzie nie oszczedza paliwa ja tak robie dla swojej proznosci podczas dlugich zjazdow (nie za stromych) ale takich wiekszych pagorkow lub przy dojezdzaniu na swiatlach wiec jak ktos ma ochote jezdzic na luzie to niech sobie jezdzi bo nic zlego nie moze sie stac.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-04-2007, 06:24   

Auto było sprawne ale i tak nie dało się określić dlaczego wtedy zgasł silnik. Każdemu się może trafić taka niespodzianka więc po co ryzykować. Pewnie że i przy wyprzedzaniu może się coś przydarzyć np. nagła utrata mocy o czym ktoś już kiedyś na forum pisał (chyba pasek przeskoczył czy coś innego o ile pamiętam). Oczywiście każdy jeździ jak mu pasuje lecz wśród moich znajomych od czasu tego wypadku kumpla już nikt nie zapodaje na luz :badgrin: :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2007, 22:02   

:idea: Przypominam sobie że był kiedyś wątek nt. zużycia paliwa i w odniesieniu do GDI informowano iż na dojazdach do świateł lub w czasie zjazdów z góry na biegu jest mniejsze zużycie paliwa niż na luzie. I to jest też argument by ten "luz" wrzucać ale w sobie gdy coś nas wnerwia. :lol:
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.