[Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-11-2016, 09:30
|
|
|
Wyświetla mi się, że nie mam dostępu bo film prywatny. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2016, 09:36 carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
|
|
|
O kurcze, przepraszam coś zwaliłem. Spróbuję to naprawić
r |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-11-2016, 09:48
|
|
|
Edit. Na pewno jest 11, 41 i 44. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-11-2016, 10:14
|
|
|
Poprzedni film już działa a teraz w tym wyświetla mi sie komunikat, że nie mam dostępu bo film prywatny
[ Dodano: 10-11-2016, 10:20 ]
Jak już pisałem wcześniej, 11, 41, 44. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2016, 10:39 carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
|
|
|
Obydwa filmy to to samo.
> Na pewno jest 11, 41 i 44. <
11 to Heateted oxygen sensor (HO2S) Przegrzany czujnik tlenu ? Co to za dziwadło?
41 wtryskiwacze , co się mogło popsuć?
44 cewka, moduł zapłonu
Jak to jest, te błędy to błędy od ostatniego odłączenia akumulatora?
Jeżeli tak to ten ostatni 44 dotyczy cewki i wtedy wszystko by się zgadzało i wszystko by wskazywało na fizyczne uszkodzenie jakiegoś przewodu który podaje prąd na cewkę
R |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-11-2016, 11:18
|
|
|
riat napisał/a: | Przegrzany czujnik tlenu ? Co to za dziwadło? |
Sonda lambda . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-11-2016, 12:01
|
|
|
Chcesz mieć pewność które błędy są aktualne to skasuj błędy poprzez odpięcie akumulatora na kilkanaście sekund i sprawdź błędy po kolejnym zaświeceniu się kontrolki silnika. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2016, 05:55 carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
|
|
|
Szanowni Forumowicze, jak to jest z tymi błędami?
Ja myślę, że tak. Błędy w miarę jak się pojawiają i nie są kasowane przez użytkownika są zapamiętywane w pamięci komputera sterującego. Pytanie ile jest ich zapamiętywane? Przecież ta pamięć nie jest nieograniczona.I jak długo są przechowywane ? aż użytkownik nie zresetuje pamięci zdejmując klemę z akumulatora? I dalej, czy każde wyświetlenie się chekengine to błąd zapamiętywany? Jeżeli tak to przecież ten chekengine często się zapala, raz na kilka sekund innym razem na kilka minut i gaśnie. Przynajmniej tak jest u mnie. Ma przykład zauważyłem, że jakę, wszystko jest O'K staję na kilka minut, wyłączam silnik, potem gdy go zapalam świeci się chekengine przez kilka sekund, czasem minut i jak "dam po obrotach" i odpuszczę do "wolnych" obrotów to checkengine gaśnie. Czy to też jest zapamiętywane jako błąd? Jeżeli tak to ta pamięć jest strasznie wielka. Co właściwie się wyświetla jak zepniemy piny 1 i 4? Kody których błędów? Od tego ostatniego jaki się pojawił do tyłu? Jeżeli tak to który jest ostatni błąd? Jak to wyczuć?
A co będzie jak zrobię tak: skasuję wszystko zdejmując klemę z akumulatora na kilka minut, zapalę auto i będę jeździł aż wywali checkengine gdy zacznie się ta "moja atrakcja" z przerwaniem pracy 1 i 4 cylindra i wtedy zgaszę silnik zepnę piny 1 i 4 i zobaczę co się wymruga. No dobra, a co jak do czasu tej "mojej atrakcji" po drodze na kilka chwil zapali się checkengine i zgaśnie, co mi się czasami zdarza, ale jednak zdarza?
Szanowni Koledzy Forumowicze, to jest mój problem z którym nie mogę sobie poradzić. Kopię w mailach na naszym forum i nic nie mogę wykopać. Jest dużo opisów różnych problemów i prób ich rozwiązywania ale rzeden nie "zagłębia się w problem". Może to ja jestem zbyt "dociekliwy" i to całkiem niepotrzebnie? Może rozwiązanie jest proste tylko? Sam nie wiem i dlatego proszę Was o pomoc.To tyle
Pozdrawiam
r
[ Dodano: 11-11-2016, 06:20 ]
Jeszcze jedno,
A co myślicie na temat czegoś takiego lub podobnego w działaniu http://allegro.pl/interfe...6572977023.html
Czy to może być pomocne dla mnie? Jak bezprzewodowo to mogę zdiagnozować błąd natychmiast jak się pojawi.
Może jakiś link do opisu jak to używać.
Czy to dobry pomysł?
r |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-11-2016, 07:55
|
|
|
Błędy są zapamiętane do czasu wykasowania poprzez odpięcie zasilania dla sterownika silnika. Błędy masz tylko 3 więc zapalająca się kontrolka sygnalizuje któryś z tych błędów który widocznie często się powtarza więc sygnalizując jakiś problem który ciągle występuje.
Ten ELM327 do Twego auta się nie nada, w tym roczniku działa tylko wymrugiwanie błędów i jest to najpewniejszy sposób. Do podglądania parametrów najlepszy jest Interfejs VAG KKL oraz program Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 i nic lepszego do starszych Miśków i do GDI poza serwisowym MUT-em nie znajdziesz. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-11-2016, 09:42
|
|
|
Ważne aby interfejs był zbudowany na czipie FTDI232, jak sprzedawca nie kłamie, to ten powinien być ok http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
Ale jak pisałem błędów tez nim nie sprawdzisz tylko podejrzysz parametry silnika. |
|
|
|
 |
|