Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] nowy WENTYLATOR się nie włącza
Autor Wiadomość
SHEEP
[Usunięty]

  Wysłany: 21-04-2007, 10:58   [CA4A 1.6] nowy WENTYLATOR się nie włącza

Witam
Otatnio pisałem o moim problemie z chłodnicą i zakupiłem nówkę nieśmiganą wraz z wentylatorem.
Wszystko pasuje, i zostało wymienione. Tylko,że nowy wentylator miał złącze 3PIN a stary 2 pin i jeszcze odchodziła od tego kabelka taka biała kostka która była wpięta do chłodnicy.
No i w japarcie powiedzieli mi ,że ten cały kabel można przełączyć tak aby wentylator mógł też chodzić na niskich obrotoach, bo po to to niby jest.
I tak zrobił mechanik, ale wentylator się nie włącza.
Czy to wina tego przełożenia kabla? Czy ten który był oryginalnie przy wentylatorze, działał by bez problemów?

Jak sprawdzić co nawaliło?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbgrka
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 13:57   

wg mnie należy podać napięcie na went .bezpośrednio -co da inf. na temat samego wentylatora . pozdr
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-04-2007, 16:21   

zbgrka napisał/a:
wg mnie należy podać napięcie na went .bezpośrednio -co da inf. na temat samego wentylatora . pozdr
To po pierwsze.
SHEEP napisał/a:
Tylko,że nowy wentylator miał złącze 3PIN a stary 2 pin
Tutaj masz na myśli tą czarną kostkę przymocowaną do obudowy wentylatora? To była kostka, nazwijmy ją prądowa (pod wentylator). W nowym wentylatorze nie odchodzą od niej kable z 2 pinową biała kostką na czujnik?
SHEEP napisał/a:
No i w japarcie powiedzieli mi ,że ten cały kabel można przełączyć tak aby wentylator mógł też chodzić na niskich obrotoach, bo po to to niby jest.
Mam obawy, że Ci z jappartsu nigdy na oczy nie widzieli wentylatora chłodnicy, albo są totalnymi imbecylami (za przeproszeniem). Wentylator zawsze włącza się na wolnych obrotach, gdy pęd powietrza przepływającego przez chłodnicę jest zbyt mały aby schłodzić płyn w układzie lub gdy stoimy w miejscu a silnik pracuje. Gdy jedziemy szybko (wyższe obroty silnika) wentylator się nie włącza.
SHEEP napisał/a:
I tak zrobił mechanik, ale wentylator się nie włącza.
Ciekawy jestem jak on to zrobił.
SHEEP napisał/a:
Czy to wina tego przełożenia kabla?
Moim zdaniem tak. Ale to jest tam tak proste do przeróbki, że mając dodatkowo stary wentylator z okablowaniem na wzór, każdy może to zrobić. Ja to właśnie przerabiałem niedawno. Wszystko działa jak należy.
SHEEP napisał/a:
Czy ten który był oryginalnie przy wentylatorze, działał by bez problemów?
Tak. Moja rada-najprostsze rozwiązanie. Cokolwiek i jakkolwiek masz teraz połączone to utnij kable ok. 5 cm od silniczka wentylatora i podłącz starą wiązkę kabli. Połącz tak jak było kiedyś i wentylator musi się włączyć po ok. 15-20 min. pracy na postoju. Jeśli się nie włączy to do wymiany może być czujnik włącznika wentylatora (na dole w chłodnicy). A w ogóle on jest nowy czy wkręciłeś stary?
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 17:13   

Hugo napisał/a:
Tak. Moja rada-najprostsze rozwiązanie. Cokolwiek i jakkolwiek masz teraz połączone to utnij kable ok. 5 cm od silniczka wentylatora i podłącz starą wiązkę kabli. Połącz tak jak było kiedyś i wentylator musi się włączyć po ok. 15-20 min. pracy na postoju. Jeśli się nie włączy to do wymiany może być czujnik włącznika wentylatora (na dole w chłodnicy). A w ogóle on jest nowy czy wkręciłeś stary?


Tak , kupiłem nową chłodnicę i nowy wentylator. 600zł poszlo sie jeb** :(
I jedynie został wymieniony ten kabelek na ten ze starczego wentyla czyli na taki z dołączana białą kostką. I nie działą wentylator, a jest nówka.

Czyli mówisz Hugo, że musze spowrotem przerobić ten kabelek tak jak był przy kupnie wentylatora?
Jeżeli tak to jak on wtedy wyczówa kiedy się włączyć? Ta biała kostka którą się podpina do chłodnicy to po co?

Wytłumaczcie mi łopatologicznie :P
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-04-2007, 19:23   

SHEEP napisał/a:
600zł poszlo sie jeb**
Współczuję. Niepotrzebnie kupujesz takie części nowe.
SHEEP napisał/a:
I jedynie został wymieniony ten kabelek na ten ze starczego wentyla czyli na taki z dołączana białą kostką. I nie działą wentylator, a jest nówka.
Jak jest podłączone dobrze to wentylator musi działać.
SHEEP napisał/a:
musze z powrotem przerobić ten kabelek tak jak był przy kupnie wentylatora?
Musi być tak, że z silniczka wentylatora wychodzą 2 kable i (w dużym uproszczeniu) kończą się 2 wtyczkami-czarną dużą 3 pinową i białą mniejszą 2 pinową.
SHEEP napisał/a:
Jeżeli tak to jak on wtedy wyczówa kiedy się włączyć?
Wentylator załącza czujnik temperatury płynu chłodzącego znajdujący się na dole chłodnicy (2 pinowy).
SHEEP napisał/a:
Ta biała kostka którą się podpina do chłodnicy to po co?
Właśnie tę kostkę podpinasz do w/w czujnika. On to gdy temperatura płynu w chłodnicy podniesie się do pewnej wartości (są one różne dla różnych układów chłodzenia) załącza wentylator na zasadzie takiej, że powstaje w nim (czujniku) zwarcie. Gdy płyn się schłodzi czujnik się "rozwiera" i wentylator staje. I tak w kółko.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 20:28   

Hugo napisał/a:
Współczuję. Niepotrzebnie kupujesz takie części nowe.

I tak miałem zniżkę przez znajomego, a potrzebuję wytrzymałych części bo często pokonuję duże odległości
Hugo napisał/a:
Właśnie tę kostkę podpinasz do w/w czujnika. On to gdy temperatura płynu w chłodnicy podniesie się do pewnej wartości (są one różne dla różnych układów chłodzenia) załącza wentylator na zasadzie takiej, że powstaje w nim (czujniku) zwarcie. Gdy płyn się schłodzi czujnik się "rozwiera" i wentylator staje. I tak w kółko.

No tak, wszystko jest podłączone ale wentyl się nie włącza gdy wzrasta temp. Co jest tego przyczyną?
Ta biala kostka ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2007, 00:24   

SHEEP napisał/a:
Co jest tego przyczyną?
Ta biala kostka ?
Nie kostka. Winny jest czujnik wentylatora wspomniany wyżej.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 10:18   

Hugo napisał/a:
Jeśli się nie włączy to do wymiany może być czujnik włącznika wentylatora (na dole w chłodnicy)


Ale chłodnica jest nowa, więc jak może być w niej zepsuty czujnik?

Hugo napisał/a:
W nowym wentylatorze nie odchodzą od niej kable z 2 pinową biała kostką na czujnik? SHEEP napisał/a:

Tak, w nowym wentylatorze nie było tej białej kostki odchodzącej do chłodnicy, była jedynie prądowa na 3PIN, czy też 2PIN już nie pamiętam.

Nowy wyglądał tak:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2007, 12:54   

SHEEP napisał/a:
Tak, w nowym wentylatorze nie było tej białej kostki odchodzącej do chłodnicy
W takim razie wentylator w żadnym wypadku nie ma prawa się włączyć!
SHEEP napisał/a:
Ale chłodnica jest nowa, więc jak może być w niej zepsuty czujnik?
W takim razie czujnik jest na 100% dobry.
Rozumiem, że wentylator masz na gwarancji, ale moja rada jest taka jak pisałem wyżej:
utnij kable ok. 5 cm od silniczka wentylatora i podłącz starą wiązkę kabli. Połącz tak jak było kiedyś i wentylator musi się włączyć po ok. 15-20 min. pracy na postoju. Wentylator napewno się włączy!
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 16:46   

Hugo napisał/a:
W takim razie czujnik jest na 100% dobry.
Rozumiem, że wentylator masz na gwarancji, ale moja rada jest taka jak pisałem wyżej:
utnij kable ok. 5 cm od silniczka wentylatora i podłącz starą wiązkę kabli. Połącz tak jak było kiedyś i wentylator musi się włączyć po ok. 15-20 min. pracy na postoju. Wentylator napewno się włączy!


Tak jak już mówiłem, mechanik właśnie tak przełożył tą wiązkę ze starego wentylatora, czyli kostka prądowa z tą kosteczką do chłodnicy, i tak jest teraz podpięte, ale wentylator nie działa.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2007, 17:15   

SHEEP napisał/a:
Tak jak już mówiłem, mechanik właśnie tak przełożył tą wiązkę ze starego wentylatora, czyli kostka prądowa z tą kosteczką do chłodnicy, i tak jest teraz podpięte, ale wentylator nie działa.
To sprawdź go "na krótko". Tzn. zewrzyj styki w białej kostce i wtedy wentylator musi się zakręcić. Jeśli nie to jest niesprawny.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 22:56   

Hugo napisał/a:
To sprawdź go "na krótko". Tzn. zewrzyj styki w białej kostce i wtedy wentylator musi się zakręcić. Jeśli nie to jest niesprawny.


Próbowałem dzisiaj , ale nie dałem rady wyciągnąć tej kostki, jakoś mocno się trzyma. Spróbuję jutro i dam znać co i jak. Ale myślę, że wentylator jest sprawny bo w końcu jest nowy, może ta kostka jest popsuta?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2007, 00:21   

SHEEP napisał/a:
Próbowałem dzisiaj , ale nie dałem rady wyciągnąć tej kostki
Ta kostka wychodzi leciutko, ale musisz ją w odpowiednim miejscu ścisnąć. Spójrz na nią i będziesz wiedział.
SHEEP napisał/a:
Ale myślę, że wentylator jest sprawny bo w końcu jest nowy
Teoretycznie tak, ale trzeba sprawdzić. Różnie bywa.
Cytat:
może ta kostka jest popsuta?
Nie sądzę. Sprawdź i daj znać, będzimy radzić dalej. Dojdziemy po nitce do kłębka.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 14:28   

No i dzisiaj zmacałem tą białą kostkę i udało się ją lekko odczepić. Następnie włożyłem spinacz pomiędzy te twa otwory i włączyłem silnik...wentylator nawet się nie ruszył.
Sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko jest niby okej, jak przepieli ten kabelek to jest podłączony niebieski do niebieskiego i czarny do czarnego.
Próbowałem odkręcić cały wentylator ale niestety jedna śróbka która jest bardzo trudno dostępna się nie dała i poprzykręcałem spowrotem.

Co teraz radzicie?

[ Dodano: 23-04-2007, 14:56 ]
I jeszcze jedno, gdy spiąłem tą kostkę to wentylator miał się włączyć od razu czy też po zagrzaniu się chłodnicy. Od razu pewnie co?
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 23-04-2007, 16:51   

ja mam propozycje - sprawdz jakims miernikiem/probowka czy do wentylatora dochodzi prad - jezeli tak, wentylator jest do wymiany (przy zalozeniu, ze wszystko jest nalezycie podlaczone), jezeli nie, sprawdz bezpieczniki i kable doprowadzajace prad.
mozesz tez krociotko opisac dlaczego zmienilales chlodnice i wentylator ?
bo nie wiem gdzie szukac, a chcialbym poznac przyczyne...

[ Dodano: 23-04-2007, 16:51 ]
ps. odrazu
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.