Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II 2.8 Exceed SS alternator
Autor Wiadomość
Mochik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 LWB automat 1994
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Świebodna
Wysłany: 13-11-2016, 19:54   Pajero II 2.8 Exceed SS alternator

Witam wszystkich.
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna mojego problemu. Jakis czas temu padl mi alternator. Oddalem go do regeneracji i kontrolki ladowsnia zgasly. Malo jednak jezdzilem i myslalem ze po problemie. No wiec przy dopiero co zaladowanych akumulatorach auto przejezdza tyle co przy nie dzialajacym alternatorze. Mimo ze zadna kontrolka ladowania sie nie swieci. Myslalem najpierw ze to moze akumulatory padly ale przy dzialajacym alternatorze nie powinny swiatla gasnac. W sumie sam sobie odpowiedzialem. Jednak chcial bym sie upewnic. Mial ktos podobny problem? Druga sprawa bo juz mysle nad kupnem nowego alternatora. Czy ktos zna moze oznaczenie. Moj byl juz raz regenerowany wlacznie z piaskowaniem i niestety niema zadnych naklejek. Dziekuje z gory za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 13-11-2016, 20:22   

Przede wszystkim, jakie jest napięcia ładowania - sprawdzisz każdym prostym miernikiem.
 
 
Mochik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 LWB automat 1994
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Świebodna
Wysłany: 13-11-2016, 20:50   

Zmierzylem. Jest ponad 13. Czemu wiec te akumulatory padaja. Nie wiem co to moze byc. Czemu mi swiatla calkiem gasna jak by wogole ladowania nie bylo.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 14-11-2016, 11:31   

Mochik napisał/a:
Jest ponad 13

...to znaczy dokładnie ile, bo jak 13,1V - to wszystko jasne. Oprócz świateł. :wink:
 
 
Mochik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 LWB automat 1994
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Świebodna
Wysłany: 14-11-2016, 20:30   

Dzisiaj laduja sie akumulatory. W miedzy czasie doczytalem ze spalona kontrolka ladowania moze tez miec na to wplyw. Ponoc sie nie zapala zaraz po przekreceniu kluczyka. Ja znowu jestem na wyjezdzie. Jutro wujcio ma podpiac akumy, sprawdzic prady i zobaczyc co z ta kontrolka. Problem w tym ze dobrego mechanika u mnie jak na lekarstwo. Sam wiec ogarniam pierdolki ktore zawodza w tym aucie. Na wiosne mialem problem z Boost pinem w pompie. Jedni mowili ze to skrzynia inni ze turbo. Bylem swiezo po operacji wiec sie za to nie bralem. Latem kiedy reka juz zaczela jako tako dzialac, naprawa zajela mi 45 minut. Dostal mocy jakiej na pewno nie mial kiedy go kupowalem.
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 15-11-2016, 21:52   

Pomijając kontrolkę ładowania, to możesz mieć uszkodzone koło pasowe wału.
Czego nikomu nie życzę.
Sprawdziłbym to na pierwszym miejscu.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Mochik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 LWB automat 1994
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Świebodna
Wysłany: 16-11-2016, 11:24   

Uszkodzone; czy chodzi Ci o luzne, znaczy wyrobione?
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 17-11-2016, 04:10   

Koło pasowe wału w Pajero jest dokładnie wyważanym elementem metalowo - gumowym.
Guma w środku z czasem się zrywa.
Bieżnie napędzające alternator a także sprężarkę klimatyzacji jeżeli występuje mogą obracać się z inną prędkością niż pozostała część koła oraz przesuwać na boki.
Uszkodzone może przetrzeć obudowę rozrządu.
Występują opisane już w wątku problemy z ładowaniem akumulatora.
Między obudową rozrządu a kołem pasowym w silniku 2.8 powinna być widoczna szczelina wielkości 1mm może 2mm.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Mochik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 LWB automat 1994
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Świebodna
Wysłany: 18-11-2016, 17:43   

Problem znaleziony. Alternator byl tak dobrze zregenerowany ze az mial zwarcie. Ze sie nie spalil... Teraz pora zebym sie jeszcze alternatory regenerowac nauczyl. Juz wszystko dziala jak trzeba.
Dziekuje tym ktorzy zainteresowali sie tematem. Pozdrawiam

[ Dodano: 16-10-2017, 14:06 ]
Dodam jeszcze ze mogl sie przyczynic do calej sytuacji uszkodzony jeden z akumulatorow. Do czego niestety doszedlem przypadkiem po kilku miesiacach. Bo problem sie odnawial dopoki wujek Pomyslowy Dobromir nie zalozyl mostka od starego fiata chyba. Teraz jezdze na jednym aku i wszystko jest git. Przed zima jednak trzeba bedzie sie zaopatrzyc w drugi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.