Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Problem z uruchomieniem silnik
Autor Wiadomość
Stosek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-11-2016, 20:44   [CJ1A 1.3] Problem z uruchomieniem silnik

Witajcie :) Problem jest pokazany na filmie. Dodatkowo od dłuższego czasu mi dławi i przerywa.. Normalnie gaz w podłodze a ten nic.. Obrotomierz przeskoczy 2 tys. to się odmula i leci jak strzała
Problemy z odpalaniem mam około 3-4 dni

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-11-2016, 21:53   

Albo akumulator słaby albo rozrusznik wyzuzyty, zacznij od sprawdzenia akumulatora, jak okaże sie ze sprawny to poprzegladaj kable miedzy akumulatorem i karoserią a silnikiem, ostatecznie oddaj rozrusznik do naprawy.
Co do dławienia i przerywania to weryfikacji układu zaplonowego - kable, świece, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Stosek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-11-2016, 15:19   

Odkrylem problem wiec podziele sie z wami rozwiazeniem jakby wam sie zdarzylo cos podobnego ;)
Powod akumulator, a dokladniej klema plusowa. Mimo tego ze byla zacisnieta na maksa to krecila sie na bolcu o 360 stopni i przez to alternator nie doladowywal akumulatora. Odpalenie silnika z kabli przy pomocy innego samochodu dalo efekt odpalenia z kopa.
W takim przypadku demontujemy kleme, wkrecamy ja w imadlo, bierzemy felksa i pilujemy zaciski w klemie, potem zakrecamy ja z powrotem i dokracamy. Po tej operacji powinna sztywno sie trzymac na bolcu od akumulatora. Potem podlaczmy akumulator do ladowania. Moj sie teraz laduje i gdy sie naladuje podziele sie z wami informacja czy problem zniknal ;)
Problemu dlawienia sie silnika jeszcze nie odkrylem bo kable mi jeszcze nie doszly ;)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 15-11-2016, 19:34   

Nie zmieniałbym zbyt pochopnie oryginalnych starych kabli na nowe szczególnie słabej jakości a ciężko kupić nowe dobre przewody .
Masz miernik uniwersalny ?
Jakie masz stare przewody ?
_________________

 
 
Stosek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-11-2016, 08:58   

Zrobię po pracy zdjęcia komory silnika bo nawet nawet nie wiem co to za kable :)
Kupiłem już nowe tylko nie mam czasu ich wymienić.
Akumulator trup po całonocnym ładowaniu odpalił z kopa, gdy zawitałem pod firmę i zgasiłem samochód uruchomiłem go ponownie i znów problem wrócił, więc wymiana baterii powinna dać pożądany prze ze mnie efekt :)
Miernika nie posiadam, ale wiem kto taki ma :D
Co do kabli to muszę je wymienić.. Chciałem sprawdzić czy pali na wszystkie gary i przy próbie wyciągnięcia fajki ze świecy w ręku został mi sam kabel, a fajka została na świecy
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 21-11-2016, 17:37   

Stosek napisał/a:
Akumulator trup po całonocnym ładowaniu odpalił z kopa, gdy zawitałem pod firmę i zgasiłem samochód uruchomiłem go ponownie i znów problem wrócił, więc wymiana baterii powinna dać pożądany prze ze mnie efekt :)

Miał taki sam problem , akumulator miał coraz mniejszą pojemność ,aż w końcu nawet po odpaleniu z półobrotu :) i przejechaniu kilkunastu km-krótki postój - albo cokolwiek zakręcił i odpalił albo nie .
Do silnika 1.3 z reguły zakłada się akumulatory ok. 40 Ah ale w colcie masz mocny 90A alternator i warto założyć większej pojemności akumulator .
Mam już trzeci aku - 60 Ah (taka poj. ma być ) Varta blue dynamic i ten służy najdłużej .
Wcześniejszy kager 40Ah działał bardzo krótko , bosch 53Ah 2 lata z tym że z rok się męczyłem z nim .
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-11-2016, 19:13   

krzysieg napisał/a:
bosch 53Ah 2 lata
no wiesz - stara dewiza z forum mówi, że "Boscha wyrzucamy do kosza" :)
wg mnie 60Ah to max do tego auta - jak będzie niedoładowany (a 90Ah ciężko naładować w pełni tak małym alternatorem jak w 1.3) to się szybciej zasiarczy i zniszczy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.