Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] obsługa napędów w automacie oraz brak zapiecia 4LL
Autor Wiadomość
_Lombardi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 20-11-2016, 21:56   [3.2 DID] obsługa napędów w automacie oraz brak zapiecia 4LL

Witam. Posiadam Pajero z 2000r od kilku dni i mam kilka pytan.
Czy przy skrzyni automatycznej mozna zmieniac naped z 2H na 4H lub nawet wyzej? Czy tylko po zatrzymaniu sie.
Bieg wolny N pali sie na zielono reszta w ciut innym kolorze wiec czy to oznacza ze napedy mozna zmieniac tylko na N czy mozna tez w trakcie jazdy lub na P.
I ostatnie pytanie przy probie zapiecia 4LLC pompka chwile pompuje ale wszystkie zielone kola na wyswietlaczu migaja czyli rozumiem ze nie zapina napedu?
Co moze byc przyczyna?
Bardzo prosze o odpowiedz. Z góry dziekuje
P.S Dodam jeszcze ze na oznaczeniu literowym obok wajchy do zmiany przelozen 4LLC podswietla sie na zolto reszta chyba na bialo czy jakos tak ale tylko 4LLC odbiega od normy.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-11-2016, 08:53   

2H i 4H W czasie jazdy
4Hlc i 4Llc na postoju , lewarek biegów na N
jeśli nie zapala się pomarańczowa kontrolka między napędami na zegarze przy przełączeniu na 4Hlc to coś jest nie tak.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
_Lombardi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 21-11-2016, 10:27   

zbyszekm2 napisał/a:
2H i 4H W czasie jazdy
4Hlc i 4Llc na postoju , lewarek biegów na N
jeśli nie zapala się pomarańczowa kontrolka między napędami na zegarze przy przełączeniu na 4Hlc to coś jest nie tak.

Kontrolka pomarańczowa sie zapala (przy 4llc oczywiście) mogę tez włączyć blokadę tylnego mostu ale koła ciagle migają na zielono jakby nie były spięte. I raczej spiete nie sa bo auto jedzie z normalna prędkością
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-11-2016, 11:54   

Sprawdź czujnik w przednim moście.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
_Lombardi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 21-11-2016, 12:00   

zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdź czujnik w przednim moście.

Rozumiem ze chodzi o czujnik załączania przedniego napędu. Na 4lc normalnie zapina wszystkie koła tj osie. Kontrolki chwile migają potem po zapięciu juz pala sie cały czas. Na 4llc cały czas migają
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-11-2016, 20:13   

_Lombardi_ napisał/a:
Na 4lc normalnie zapina wszystkie koła tj osie. Kontrolki chwile migają potem po zapięciu juz pala sie cały czas. Na 4llc cały czas migają

Nie ma pozycji 4Lc. Jeżeli pisząc 4Lc miałeś na myśli (działające poprawnie) zapięcie 4HLc, to usterka pozycji 4LLc jest na poziomie skrzyni redukcyjnej.
 
 
_Lombardi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 21-11-2016, 20:24   

Georg napisał/a:
_Lombardi_ napisał/a:
Na 4lc normalnie zapina wszystkie koła tj osie. Kontrolki chwile migają potem po zapięciu juz pala sie cały czas. Na 4llc cały czas migają

Nie ma pozycji 4Lc. Jeżeli pisząc 4Lc miałeś na myśli (działające poprawnie) zapięcie 4HLc, to usterka pozycji 4LLc jest na poziomie skrzyni redukcyjnej.
u
Przepraszam za pomyłkę działa poprawnie 4hlc a 4llc nie zapina sie
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 22-11-2016, 16:39   

Jeżeli zapala ci się lampka 4l obok pomarańcowej,a koła migają to pewne jakis czujnik.Uzytkują swojego w terenie i tez tak czasem mam ,że migają koła ,ale świeci się 4l i reduktor jest zapięty.Zwykle po przejechaniu jakiegoś odcinka terenu,koła przestają migać i pokazuja tylko działanie kontroli trakcji.
_________________

 
 
Sky_Driver 
Nowy Forumowicz
Born to be wild.

Auto: Pajero 3.2 DI-D long 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 15
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-01-2017, 16:33   

Witam. Podepne się pod temat, mam ten sam problem w roczniku 2004, wszystkie kontroli pokazują prawidłowe zapinanie napędów do momentu zapięcia 4Llc, zanim zapali się kontrolka 4L i centralna pomarańczowa chwilę to trwa a kontroli kół cały czas migaja. Nawet po przejechaniu odcinka drogi. Wcześniej było pisane o czujnikach, jakaś podpowiedź naprowadzająca do którego czujnika zajrzeć.
Dodam że przedni most zapina się bez problemów.
Dzięki
Pozdrawiam
 
 
 
_Lombardi_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 08-01-2017, 19:43   

Bylem w serwisie i powiedziano mi że wszystki czujniki są ok. Lecz nie są ponieważ czasami zapala się kontrolka reduktora i miga. Na żółwiku pali sie caly czas reduktor czyli ok a wszystkie koła migają lecz sprawdziłem w ciężkim terenie i okazaje się że mimo migania kontrolek napędy są zapięte. Co ciekawe testy wykazały przy tynej blokadzie dyferencjału i zapiętym reduktorze oraz włączonym "żółwiku" auto próbowało wyjechać ze skarpy koła tyle spięte kręciły się reduktor działał lecz niestety przedni napęd działał tak że jedno z kół kręciło się czyli napęd różnicowy przełączał napęd z koła lewego na prawe.3 koła kręciły się lecz nie udało się wyjechać
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 08-01-2017, 21:40   

Lombardi, ale jak nie masz z przodu blokady mostu to nigdy nie będą Ci się kręcić dwa koła jednoczesnie, a to że nie udało Ci się wyjechać nie oznacza że jest to wina napewdow, może zwyczajnie teren był za ciężki dla ssmochodu..
A do mrugania wszystkich kół, z serwisami to różnie bywa, raz im się uda a raz nie, opuścić skrzynie i podmien czujnik 4llc na 4h i zobaczysz czy przy zapinaniu napędu 4h będą się dziać jakieś cyrki z mrugsniem błędami itp, skoro piszesz że mimo mrugania napędy są zalaczone. No i tak jak Zbyszek pisał sprawdź czujnik w przednim moście ;)
Sky, na skrzyni jest pięć czujników, w dwóch rzędach, w pierwszym rzędzie są dwa czujniki, jeden odpowiada za 2h a drugi 4llc , tylko nie pamiętam który to ktory, zdaje się że czujnik " od przodu samochodu" to właśnie 4llc
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.