Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana czujnika spalania stukowego
Autor Wiadomość
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 23-11-2016, 17:27   Wymiana czujnika spalania stukowego

Witam.
Jakis czas temu mialem problem ze znienawidzona kontrolka check, po odczytaniu bledow okazalo sie ze trachniety jest czujnik spalania stukowego. Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik trzeba dokrecic z odpowienia sila tj kluczen dynometrycznym? jezeli tak to jaka powinna byc sila?? Nie chcialbym uszkodzic nowego czujnika a nigdzie nie moge znalezc podpowiedzi. Jezeli ktos cos wie prosze o info gdyz w weekend chcialbym to zalatwic:)
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi:)
_________________
LUC
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 23-11-2016, 17:50   

Z tego co pamiętam, to 25 Nm.
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 23-11-2016, 17:55   

Dzieki wielki:)
A wiesz moze jakie sa objawy padnietego czujnika? Chcialbym sie tylko upewnic ze u mnie to wlasnie to.
_________________
LUC
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-11-2016, 18:06   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 23-11-2016, 18:10   

Twarde spalanie (metaliczne stuki) słyszalne przy gwałtownym dodaniu gazu - zwłaszcza na obciążeniu. Czasami na mocno rozgrzanym silniku występuje samozapłon.
Powinno zapalić lampkę check engine
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 23-11-2016, 18:23   

Hmm... musze jeszcze raz odczytac bledy bo nic z tego co opisales nie wystepuje. Zauwazylem jedynie zwiekszone spalanie i spadek dynamiki.

[ Dodano: 23-11-2016, 19:28 ]
Przed chwila wymrugalem sobie bledy i nadal czujnik spalania stukowego wychodzi wiec trzeba wymienic. Dziwne jest tylko to ze nie ma objawow wypisanych przez Georga :shock:
_________________
LUC
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-11-2016, 20:18   

Może wtyczka sie rozpiela, objawe nie zawsze byc musza
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 23-11-2016, 22:51   

Niektóre objawy padniętego czujnika opisałem wyżej - o to pytałeś. Jednak sam zapis błędu knock sensora może być skutkiem innych nieprawidłowości np. usterek w układzie zapłonowym.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2016, 09:18   

To nie są objawy padniętego czujnika :) - to są objawy spalania stukowego - najczęściej z powodu kiepskiego paliwa.
Jak on padnie to komputer przestawia się z mapy paliwa dla super petrol (czyli zależnie od rynku 92-95 oktanów) na standard petrol (87 oktanów) cofając wyprzedzenie zapłonu.
 
 
Przemulek 
Forumowicz


Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-11-2016, 14:14   

A czy uszkodzony w/w czujnik zawsze pokaże na desce? Czy moze być tak że czujnik jest uszkodzony a Check Engine sie nie zapali?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2016, 08:49   

przemulek napisał/a:
Czy moze być tak że czujnik jest uszkodzony a Check Engine sie nie zapali?
Nie. Odczyty są binarne - albo są albo nie ma.
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 01-12-2016, 17:46   

Panowie mam jeszcze jedno pytanie ktore nie jest zwizane z tematem. Mam do wymiany czujnik tempertury dokładnie taki : http://allegro.pl/czujnik...6611033110.html
Czy ten czujnik trzeba wkrecac z odpowiednia sila czy tak jak ten od spalania stukowego czy na czuja??
_________________
LUC
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 01-12-2016, 20:18   

Tak żeby było szczelnie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-12-2016, 21:38   

lukasz45674 napisał/a:
Czy ten czujnik trzeba wkrecac z odpowiednia sila

Manual przewiduje 29Nm, montując go na jakiś uszczelniacz, którego nie można znaleźć w sieci :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-12-2016, 08:34   

Ja do takich spraw używam nici Loctite:
http://www.loctite.pl/wys...d=8802627059713

edit: trzeba tylko pamiętać, żeby nakładać tak aby podczas dokręcania nić szła z gwinem a nie pod gwint bo inaczej się odwinie - jak raz zepsujesz to się nauczysz :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.