[Cari 1.8 GDI] Mechanik Bydgoszcz / nie chce się wkręcić pow |
Autor |
Wiadomość |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-11-2016, 14:08 [Cari 1.8 GDI] Mechanik Bydgoszcz / nie chce się wkręcić pow
|
|
|
Witam. Właśnie zakupiłem Cari 1.8 GDI z 2002 r. Polecicie kogoś z Bydgoszczy/okolic żeby oddać Cari do małej pielęgnacji?
Problem który występuje to błąd silnika który wyświetla się na desce + gdy chcę przyśpieszyć to silnik nie pozwala na wkręcenie się na obroty większe niż 4k rpm. Po prostu zachowuje się jakby było elektroniczne odcięcie i po prostu nie chce iśc. Do czasu osiągnięcia 4k rpm wszystko w porządku, przyśpiesza dobrze - tylko tak jak mówiłem, gdy silnik wchodzi na 4000 obrotów nagle nie chce jechać dalej. Ktoś pomoże? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21004 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-11-2016, 22:58
|
|
|
A więc tak, lista błędów:
P0125
P0136
P0141
P0190
I przy tym ostatnim kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2016, 07:45
|
|
|
P0125 - odpowiedź systemu - najczesciej problemy z niedogrzaniem silnika, przednia sonda lambda, polaczeniami elektrycznymi osprzętu z ECU, etc
P0136 - uszkodzona druga sonda lambda, albo prak połaczenia
P0141 - uszkodzona grzałka drugiej sondy lambda, albo brak polaczenia
P0190 - Bład cisnienia paliwa
kslewicz napisał/a: | kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże. | Nic nie pomoże, bo raczej mechanik nie upewnił sie czy czujnik wskazuje prawidlowe wartosci, jezeli czujnik bylby calkowicie uszkodzony (a nie jest to specjalnie skomplikowany osprzet) to silnik w niemal całym zakresie obrotów by swirował. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-11-2016, 12:09
|
|
|
robertdg napisał/a: | P0125 - odpowiedź systemu - najczesciej problemy z niedogrzaniem silnika, przednia sonda lambda, polaczeniami elektrycznymi osprzętu z ECU, etc
P0136 - uszkodzona druga sonda lambda, albo prak połaczenia
P0141 - uszkodzona grzałka drugiej sondy lambda, albo brak polaczenia
P0190 - Bład cisnienia paliwa
kslewicz napisał/a: | kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże. | Nic nie pomoże, bo raczej mechanik nie upewnił sie czy czujnik wskazuje prawidlowe wartosci, jezeli czujnik bylby calkowicie uszkodzony (a nie jest to specjalnie skomplikowany osprzet) to silnik w niemal całym zakresie obrotów by swirował. |
Mechanikiem nie jestem, ale mechanik polecany przez większość osób z Bydgoszczy - nawet nie wziął żadnych pieniędzy za podłączenie komputera i diagnostykę, tylko kazał mi przyjechać już z tym czujnikiem.
Czy silnik jest zimny czy ciepły to i tak i tak nie wskoczy powyżej 4000 obrotów
Polecacie od razu wymienić sondę lambda przy okazji tych usterek? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2016, 17:46
|
|
|
Nie, polecamy zajrzeć w parametry rzeczywiste pracy, co do sondy, to zerknąc na połaczenia i zrobić podglad live data |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-11-2016, 16:22
|
|
|
Byłem w serwisie na Inowrocławskiej w Bydgoszczy. Gościu od którego kupiłem auto trochę namieszał i w ogóle nie ma drugiej sondy lambda bo wymieniał wydech i wyciął akurat część gdzie powinna być druga sonda lambda wstawiona. Jej po prostu nie ma. Odczyty z pierwszej są troszeczkę nie takie jakie być. |
|
|
|
 |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 28-11-2016, 12:18
|
|
|
kslewicz, będziesz musiał zadbać o odtworzenie otworu sondy lambda i ją tam wsadzić razem z odtworzoną wiązką |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29-11-2016, 11:03
|
|
|
Koledzy Mitsumaniaki pomóżcie!
Ta druga sonda której brakuje, jaki określony typ musi jej być i ilu przewodowa musi być? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-12-2016, 09:16
|
|
|
O dziwo, czujnik ciśnienia paliwa został wymieniony i auto już normalnie chodzi w pełnym zakresie obrotów. Pozostaje tylko montaż tłumika środkowego z wejściem na sondę lambda, ponowna diagnostyka pierwszej sondy razem z tą drugą pracującą i można śmigać do oporu.
Myślę też nad założeniem tematu i wrzuceniem zdjęć Cari. Wersja na prawdę ładnie zadbana w środku w wersji elegance z automatyczną skrzynią biegów
[ Dodano: 27-12-2016, 11:29 ]
Mitsumaniaki pomóżcie! Szykuje się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni, nie mogę niczego znaleźć z działu szukaj, poratował by ktoś poradą? Jaki olej najlepiej? Czy wiążą się z wymianą oleju jakieś dodatkowe koszty? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21004 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
|