 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Bizi78 03-02-2017, 21:54 |
[Cari 1.6] Odpowietrzanie hamulców z tyłu |
Autor |
Wiadomość |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2016, 16:59 [Cari 1.6] Odpowietrzanie hamulców z tyłu
|
|
|
Witam, dzisiaj postanowiłem wymienić płyn hamulcowy i wszystko było by okej gdyby nie to ,że nie da się odpowietrzyć tylnych kół w ogóle nie wylatuje z nich płyń.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? tylne przewodem są dobrym stanie nie popękane , te metalowe rurki też są okej.Czyżby aż tak mocno były zapowietrzone i tutaj metoda tradycyjna na niewiele się zda ?
[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 03-02-2017, 21:54 ]
Temat zamknięty na prośbę autora. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-12-2016, 17:20
|
|
|
Hyzz napisał/a: | wszystko było by okej gdyby nie to ,że nie da się odpowietrzyć tylnych kół w ogóle nie wylatuje z nich płyń. |
Moze odpowietrznik zapchany trzeba udrożnić, można też odpowietrzyć przewodem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2016, 17:32
|
|
|
milo napisał/a: | Hyzz napisał/a: | wszystko było by okej gdyby nie to ,że nie da się odpowietrzyć tylnych kół w ogóle nie wylatuje z nich płyń. |
Moze odpowietrznik zapchany trzeba udrożnić, można też odpowietrzyć przewodem |
Odpowietrznik jest nowy.Milo a może powinienem odpowietrzyć najpierw pompę i potem kompresorem te dwie rurki przepchać które idą do tylnych kół jak uważasz ?
Z przodu niema problemu idzie wymienić tylko z tyłu nie da się. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-12-2016, 17:38
|
|
|
Poluzuj przewody .... masz chyba bebny tak? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2016, 17:44
|
|
|
milo napisał/a: | Poluzuj przewody .... masz chyba bebny tak? |
Bębny mam. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-12-2016, 17:55
|
|
|
Przy odpowietrzaniu jak jest ABS silnik powinien pracować w tym momencie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2016, 18:20
|
|
|
milo napisał/a: | Przy odpowietrzaniu jak jest ABS silnik powinien pracować w tym momencie |
Nie mam tego. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2016, 19:59
|
|
|
milo napisał/a: | można też odpowietrzyć przewodem | Nie można, bo kraniec znajduje sie ponizej lustra banki powietrza
Hyzz, Zacznij od tego czy spuszcales wpierw płyn, czy podjales probe odpowietrzania systematycznie uzupełniajac plyn |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-12-2016, 20:16
|
|
|
robertdg napisał/a: | Nie można, bo kraniec znajduje sie ponizej lustra banki powietrza |
Sa przypadki ukrecenia odpowietrznika itp jak nie ma wyjscia to przewodem mozna odpowietrzyc, odpowietrznik znajduje sie niewiele nad przewodem w tloczku
Są pompki do odpowietrzania
https://www.youtube.com/watch?v=09EySSgZ5Qk |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2016, 20:21
|
|
|
milo napisał/a: | Sa przypadki ukrecenia odpowietrznika itp jak nie ma wyjscia to przewodem mozna odpowietrzyc, odpowietrznik znajduje sie niewiele nad przewodem w tloczku | Weź nie pisz bzdur, nie przebijesz powietrza które jest powyzej linii zasilajacej przewodu. Jak nie wierzysz to zrob sobie pomiar sprawnego hamulca i odpowietrzanego przez przewód, przestaniesz glosić herezje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-12-2016, 20:24
|
|
|
Jak bym tego nie robił to nawet nic bym nie pisał pisze z wlasnego doswiadczenia juz nie raz takim sposobem odpowietrzyłem i tylko przy niesprawnym -uszkodzonym odpowietrzniku |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2016, 20:36
|
|
|
robertdg napisał/a: | milo napisał/a: | można też odpowietrzyć przewodem | Nie można, bo kraniec znajduje sie ponizej lustra banki powietrza
Hyzz, Zacznij od tego czy spuszcales wpierw płyn, czy podjales probe odpowietrzania systematycznie uzupełniajac plyn |
Znaczy tak spuściłem stary płyn a raczej jakaś substancja z pianą i potem wlałem nowy dot4 tak jak piszę na korku i systematycznie uzupełniałem , udało się z przodu bo z tyłu nie leci.
Odpowietrzałem samemu tradycyjną metodą.
Robert ale powiedz czy powinienem pompę odpowietrzyć i te dwie łułki przepchać kompresorem.
[ Dodano: 02-12-2016, 20:53 ]
milo napisał/a: | Jak bym tego nie robił to nawet nic bym nie pisał pisze z wlasnego doswiadczenia juz nie raz takim sposobem odpowietrzyłem i tylko przy niesprawnym -uszkodzonym odpowietrzniku |
Pedał był twardy nawet jak zdemontowałem tylne odpowietrzniki , to chyba z tymi rurkami coś jest chyba zatkane ale jak przecież. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2016, 20:54
|
|
|
milo napisał/a: | Jak bym tego nie robił to nawet nic bym nie pisał pisze z wlasnego doswiadczenia juz nie raz takim sposobem odpowietrzyłem i tylko przy niesprawnym -uszkodzonym odpowietrzniku | To ze coś robisz nie znaczy ze robisz to dobrze, ale skoro do Ciebie nie dociera ze nie wypchniesz powietrza które znajduje sie powyzej linii zasilajacej przewodem, to już inna sprawa. Już napisalem, możesz sobie zrobić badanei siły hamowania, albo test gdzie zrobisz z butelki po napoju imitacje cylinderka i bedziesz próbował odpowietrzyc przewodem w stalej pozycji ułozenia zbiornika, uda Ci sie zamiesc film z doswiadczenia i złam prawa fizyki, napiszesz nowy rozdzial Hydrostatyki i utrzesz nosa Pascalowi, Archimedesowi, Eulerowi itd
Hyzz, pompe odpowietrzasz w pierwszej kolejnosci, jezeli spusciles plyn, to pompa moze nie miec sily przepchnac banki powietrznej bez odrobiny plynu, odpowietrz pompe i potem kolejno zgodnie z tym co manual prawi bierz sie za kola
Hyzz napisał/a: | Pedał był twardy nawet jak zdemontowałem tylne odpowietrzniki | Coś blokuje przepływ, musisz sprawdzac kolejno na poleczeniu rurki z cylinderkiem, potem rurki z przewodem gumowym, rurki na rozdzielaczu, tam gdzie poplynie plyn uklad jest drozny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2016, 21:39
|
|
|
robertdg napisał/a: | milo napisał/a: | Jak bym tego nie robił to nawet nic bym nie pisał pisze z wlasnego doswiadczenia juz nie raz takim sposobem odpowietrzyłem i tylko przy niesprawnym -uszkodzonym odpowietrzniku | To ze coś robisz nie znaczy ze robisz to dobrze, ale skoro do Ciebie nie dociera ze nie wypchniesz powietrza które znajduje sie powyzej linii zasilajacej przewodem, to już inna sprawa. Już napisalem, możesz sobie zrobić badanei siły hamowania, albo test gdzie zrobisz z butelki po napoju imitacje cylinderka i bedziesz próbował odpowietrzyc przewodem w stalej pozycji ułozenia zbiornika, uda Ci sie zamiesc film z doswiadczenia i złam prawa fizyki, napiszesz nowy rozdzial Hydrostatyki i utrzesz nosa Pascalowi, Archimedesowi, Eulerowi itd
Hyzz, pompe odpowietrzasz w pierwszej kolejnosci, jezeli spusciles plyn, to pompa moze nie miec sily przepchnac banki powietrznej bez odrobiny plynu, odpowietrz pompe i potem kolejno zgodnie z tym co manual prawi bierz sie za kola
Hyzz napisał/a: | Pedał był twardy nawet jak zdemontowałem tylne odpowietrzniki | Coś blokuje przepływ, musisz sprawdzac kolejno na poleczeniu rurki z cylinderkiem, potem rurki z przewodem gumowym, rurki na rozdzielaczu, tam gdzie poplynie plyn uklad jest drozny |
Tak jutro spróbuje zrobić to , najpierw odpowietrzę pompę (zaślepię te dwa wyjścia z niej i będę pompować pedałem aż do momentu kiedy wyjdą bąbelki), a te rurki które idą do tylnych bębnów sprawdzę po prostu podłączając do nich kompresor i wtedy będzie wiadomo .
[ Dodano: 03-12-2016, 16:29 ]
Sprawa wygląda tak , gdy zacząłem odpowietrzać pompę z tylnych bębnów wyleciał grawitacyjnie płyn czyli według mnie przewody są drożne ale niestety nie jest tak różowo jak miało być gdyż jak z powrotem zamontowałem te rurki po odpowietrzaniu do tej pompy i oczywiście zalałem płynem i poszedłem odpowietrzać z tyłu lecz znowu nie wyleciał płyn.
Pedał nadal jest twardy bez tylnych odpowietrzników a najciekawsze jest to ,że z przodu nie da się odpowietrzyć bo przez godzinę wychodzą bąbelki a nawet jak przestaną to wystarczy poruszać przewodem elastycznym to znowu wychodzą bąbelki.
Co może być zepsute ? czy może pompa brać lewe powietrze ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2016, 17:03
|
|
|
Hyzz napisał/a: | gdy zacząłem odpowietrzać pompę z tylnych bębnów wyleciał grawitacyjnie płyn czyli według mnie przewody są drożne | Odkreciles rurke od pompy i z odpowietrznika cylinderka wylecial plyn? Jezeli tak to najprawdopodobniej uszkodzona sekcja w pompie i nie pompuje na tylne kola - sprawdź pompe najlepiej manometrem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|