| 
		Lancer CK1A - czyli mój biały ułan :) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Tomii  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: C4, BX, Espace 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2016, 14:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Super, widać są na świecie jeszcze blacharze arytyści którzy nie boją się ciężkiej pracy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2016, 15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tomii napisał/a: | 	 		  | Super, widać są na świecie jeszcze blacharze arytyści którzy nie boją się ciężkiej pracy. | 	  
 
 
Pracuje z "tym" blacharzem prawie 12 lat i to jakie cuda wyprawia i jak klepie auta  to trochę mnie zdumiewa uwierzcie mi , nie znam lepszego magika w tym zawodzie      | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez deejay 28-02-2016, 20:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MManiak  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.9 DID 102KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2016, 18:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               deejay, mógłbyś podać namiary na tego "magika"?    Przydałby się taki znawca tematu. | 
             
						
				_________________ Mój poprzedni Misiek | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkanian  		  
		 
         Mitsumaniak Darson
  
  
                  Auto: Lancer CK1A GLX '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-12-2016, 20:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Długo mnie nie było ale w końcu znalazłem trochę czasu na sesję zdjęciową ze spojlerem w roli głównej:
 
 
   
 
   
 
 
 
Po małej wycieczce mogłem w końcu mojego misa zaparkować w ciepłym domku    Nie musi już marznąć na dworze   
 
 
 
 
 
Następny etap: przedni zderzak
 
Mój już swoje przeżył i jest nieźle potargany chociaż zdjęcia tego nie pokazują. Mnóstwo odprysków, obtarć, urwane zaczepy to tylko niektóre z jego bolączek.
 
 
   
 
 
Byłoby świetnie dorwać taki zderzak w białym kolorze ale raczej liczę się z tym, że trzeba będzie niestety malować. Szczególnie, że mam wersję z halogenami, która nie jest aż tak popularna.
 
Trzymajcie kciuki i do następnego    | 
             
						
				_________________ Mój UŁAN.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-12-2016, 20:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Idealnie mu leży ten spojler. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkanian  		  
		 
         Mitsumaniak Darson
  
  
                  Auto: Lancer CK1A GLX '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2017, 19:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czas na małą aktualizację.
 
 
Udało mi się zakupić (po okazyjnie cenie    ) nowe felgi dla miśka o wzorze który kiedyś znalazłem na necie i bardzo mi się spodobał a nigdzie nie mogłem znaleźć ich o odpowiednim rozmiarze.
 
 
Producent: Artec
 
Rozmiar: 4x100 6Jx15 ET40, otwór centralny d=60mm
 
 
Kilka fotek poniżej:
 
 
     
 
 
Felgi są używane ale właściwie nie widać jakichkolwiek śladów użytkowania.
 
 
Do tego chce dobrać opony Toyo Proxes C2 w rozmiarze 195/50 R15
 
 
Aaa i jeszcze jedno. Felgi mają pierścień zmniejszający otwór centralny na średnicę 56,5
 
Z tego co wiem, misiek ma oryginalnie 56,1. Myślicie, że te 0,4mm różnicy na średnicy będzie miało znaczenie? Piasta koła powinna być tak idealnie spasowana z otworem? 
 
Nakrętki oczywiście do tej felgi będą nowe, stożkowe.
 
 
Dajcie znać czy wam też się podobają    | 
             
						
				_________________ Mój UŁAN.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2017, 19:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przykro mi, ale felgi Ci nie będą pasowały do auta. Otwór centrujacy w Mitsubishi ma 67,1 mm i felgi muszą być idealnie spasowane z piastą. Luz może powodować bicie kierownicy, drgania, wibracje itd. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2017, 21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | Luz może powodować bicie kierownicy, drgania, wibracje itd. | 	  Luz może spowodować urwanie koła przede wszystkim... Bo to na tej wypustce z piasty jest cała siła trzymana. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkanian  		  
		 
         Mitsumaniak Darson
  
  
                  Auto: Lancer CK1A GLX '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-11-2017, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hugo nie strasz! Dam sobie rękę uciąć, że w colcie i lancerze z tamtych lat (CB, CK, CA, CJ) jest otwór 56,1
 
Z resztą wszędzie w necie zajdziesz taką informację:
 
 
Wheel-size.com 
 
 
– Center Bore: 56.1 mm 
 
– Wheel Fasteners: Lug nuts 
 
– Thread Size: M12 x 1.5 
 
– Trim Production: [1996 .. 2002]
 
 
 
sizewheeltire.com 
 
 
Mitsubishi Lancer VI
 
1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000
 
 
Wheel specs and tire sizes (1991 — 2000)
 
 
Bolt pattern (PCD): 4 × 100, 4 × 114.3
 
Center Bore (CB): 56.1
 
Thread size (THD): 12 × 1.5
 
Diameter: 13 — 15
 
Width: 175 — 195
 
Aspect ratio: 50 — 70
 
Smallest — Largest tire size: 175/70R13 — 195/55R15
 
 
67,1 to chyba dopiero w CY lancerze jest. Zawsze mogę jeszcze sprawdzić też na starych felgach     
 
 
Dzięki za info Krzyżak. To będę musiał zakupić nowe pierścienie redukujące średnicę. Aha, otwór w feldze ma 64 a nie 60mm jak pisałem wyżej. Ale odpowiednie pierścienie już namierzyłem. | 
             
						
				_________________ Mój UŁAN.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkanian  		  
		 
         Mitsumaniak Darson
  
  
                  Auto: Lancer CK1A GLX '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2018, 19:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W końcu dało mi się znaleźć chwilę i porobić parę zdjęć po modernizacjach miśka.
 
 
Co udało mi się zrobić od poprzedniego wpisu w temacie? Całkiem sporo ale do rzeczy:
 
1. Wymieniłem i wymalowałem na nowo przedni zderzak (oryginalny był srebrny)
 
2. Odmalowałem także tylny, który był już trochę sfatygowany
 
2. Założyłem nowe 15'' felgi i opony
 
 
Po tych wszystkich zabiegach misiek prezentuje się następująco:
 
 
         
 
 
Lekkie zbliżenie na nowe koła:
 
 
       
 
 
Opony to Toyo Proxes CF2 w rozmiarze 195/50 R15
 
Felgi pasowały bardzo dobrze. Wymieniłem tylko pierścienie na odpowiedni rozmiar pod piastę koła.
 
 
Nowy zderzak. Idealny   
 
 
    
 
 
I jeszcze parę fotek na zakończenie:
 
 
       
 
 
Jak Wam się podoba? Bo mi bardzo    
 
Teraz biorę się za wnętrze miśka. 
 
 
Do następnego! | 
             
						
				_________________ Mój UŁAN.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkanian  		  
		 
         Mitsumaniak Darson
  
  
                  Auto: Lancer CK1A GLX '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-11-2020, 14:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dawno mnie nie było w tym temacie ale grubsza robota była przy miśku więc wypada coś wrzucić.
 
 
ponieważ od pewnego czasu brał mi coraz więcej oleju postanowiłem z tym raz na zawsze skończyć i zrobić porządne odświeżenie silnika.
 
Jako, że wszystkie tego typu akcje przeprowadzam z Deejay'em, to i tym razem zwróciłem się do niego.
 
A teraz parę fotek i krótki opis jak to było.
 
 
1. Po rozebraniu silnika widok nie napawał optymizmem:
 
 - termostat (najprawdopodobniej oryginał - 25lat)
 
 
 
 
 
- dolot
 
   
 
 
- zawory
 
   
 
 
- co ja tam będę opisywał. Ogólnie straszny syf był i wyglądało to słabo. Enjoy!
 
            
 
 
- jakby ktoś się pytał to zdjęcia poniżej to miska olejowa     
 
  
 
 
- tłoki, pierścienie i panewki
 
 
     
 
  
 
 
 
 
Na razie to tyle. W wolnej chwili będę wrzucał fotorelację dalej. Stay tuned! | 
             
						
				_________________ Mój UŁAN.
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez darkanian 16-11-2020, 21:28, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-11-2020, 14:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Słabo to wygląda    .
 
Najważniejsze, že w dobrych rękach    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-11-2020, 21:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bizi78 napisał/a: | 	 		  Słabo to wygląda    .  | 	  
 
 
Nie taki diabeł straszny ....    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Juiceman  		  
		 
         Mitsumaniak Murgrabia Juice
  
  
                  Auto: Galant Wagon 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8681 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2020, 07:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O proszę się dzieje widzę     
 
Ciekawe ile koni po zabiegu dr. Deejaya wróci     | 
             
						
				_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
 
 
 
***********************************
 
 
Galant Kombi 2.5 V6 
 
Carisma EXE 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darkanian  		  
		 
         Mitsumaniak Darson
  
  
                  Auto: Lancer CK1A GLX '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2020, 16:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to lecimy dalej.
 
Krótki opis zastanej sytuacji. Syf, brud, smród, kiła i mogiła. Pierścienie do wymiary. Połowa kanałów na tłokach pozatykana. W dolocie prawie stalaktyty rosły. Jedna panewka lekko przytarta. Miska nadaje się do konkursu "dziwadło roku" - jak to w ogóle działało? A najśmieszniejsze jest, że nawet równo chodził i dobrze przyspieszał. 
 
A teraz trochę dobrych rzeczy. Tłoki nienaruszone, na gładziach cylindrów widać jeszcze honowanie.  Wał korbowy z leciuteńkim tylko przetarciem do usunięcia.
 
 
Zaczęło się oczywiście od czyszczenia wszystkiego. Nowa miska, pierścienie, świece i panewki.
 
 
A to parę zdjęć po czyszczeniu:
 
 
   
 
 
Wyczyszczony smok, nowa miska i panewki:
 
 
     
 
 
I czas na kolektor dolotowy:
 
 
     
 
 
I teraz najlepsza wiadomość. Głowica była w bardzo dobrym stanie. Planowanie zabrało tylko 0,15mm. Prowadnice zaworów w stanie idealnym. Jak to określił ją Mariusz regenerujący głowicę - stara dobra szkoła.
 
 
     
 
 
Przy okazji maznąłem sobie trochę blok (i nie tylko):
 
 
   
 
 
To tyle na ten moment. Już niedługo w relacji montaż silnika i pierwsze odpalenie. Fingers crossed!    | 
             
						
				_________________ Mój UŁAN.
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez darkanian 18-11-2020, 17:20, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |