Puknięcia w podłodze przy skręcie kół. |
Autor |
Wiadomość |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 10-08-2016, 22:05 Puknięcia w podłodze przy skręcie kół.
|
|
|
Mam taka przypadłość. Otóż (zaznaczam że nie zawsze) gdy wjeżdżam na jakiś podjazd, albo skręcam na skrzyżowaniu gdzie występuje po skręcie jakaś nierówność, albo w ogóle w trakcie wchodzenia w ciasny zakręt mam w podłodze, gdzieś pod pedałami, może bardziej po lewej stronie, pojedyncze stuknięcie. Tylko, że gdy skręcam w np. prawo to następne puknięcie (niekiedy mocne puknięcie) wystąpi wtedy gdy będę skręcał w lewo. Sworznie, łączniki, końcówki drążka, gumy na wahaczach sprawdzone i jest ok. CO jeszcze może łupać? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-08-2016, 07:40
|
|
|
polek napisał/a: | CO jeszcze może łupać? | Poluzowana przekładnia kierownicza (maglownica) lub cały wózek zawieszenia. Sprawdź dokręcenie śrub maglownicy do wózka zawieszenia (4 śruby) i wózka zawieszenia do podwozia (6 śrub). |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 11-08-2016, 14:30
|
|
|
A mogą być wybite gumy stabilizatora ( nie łączniki)? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-08-2016, 19:39
|
|
|
Jasne, że tak. Wtedy współczuję przy wymianie... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-08-2016, 19:48
|
|
|
A nie prościej podjechać na SKP i przepuścić auto na szarpaku ? Jak będzie kumaty diagnosta, to wszystko wyłapie. No, prawie wszystko |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 11-08-2016, 22:18
|
|
|
Byłem 2 razy. Żaden nic mi nie powiedział co to może być. Jeden wspominał, ale bez szarpania że to może być maglownica zużyta,albo przegub wewnętrzny. |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-09-2016, 01:40
|
|
|
Ten sam problem, niestety za bardzo się nie zastanawiałem co to może być, pojazd dwa razy przeszedł kontrolę na stacji diagnostycznej, za pierwszym razie jedynie podczas diagnozy stwierdził że trzeba wymienić bodajże drążek jednego wahacza, co zostało zrobione. W zasadzie cały czas jeżdżę z tymi stukami, głównie jest tak, że kiedy mam wciśnięte sprzęgło i skręcam to zaczyna stukać, po odpuszczeniu sprzęgła przestaje.
EDIT: To chyba był sworzeń a nie drążek , ale stuknięcia nadal się pojawiają
[ Dodano: 16-10-2016, 20:44 ]
Odświeżam temat, mam porządną zagwostkę.
Obecnie problem mam spory, bo stuka głośno na każdym skręcie, co ciekawe jakoś od dwóch dni kiedy dałem do warsztatu na wymianę oleju wspomagania i płynu hamulcowego. Stuka też przy jeździe na wprost i wydaje dźwięki jakby coś się rozkręcało, stukało coraz szybciej.
Jutro jadę na stację diagnostyczną aby mi to sprawdzili. Stuki pojawiały się już od momentu zakupu sporadycznie przy skrętach, lecz samochód przeszedł dwa przeglądy od tego momentu, oczywiście był na "szarpakach" no ale nic nie wyszło i obawiam się że jutro też nie znajdą przyczyny.
[ Dodano: 17-10-2016, 17:54 ]
Szarpaki odwiedzone. Nie wyszło nic poza lekkim luzem na maglownicy. Jutro oddaję do serwisu auto na wymianę przegubów, mechanik jeszcze sprawdzi czy to jeden przegub czy komplet. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2016, 20:18
|
|
|
Rafalsonn, to może być walnięty przegub wewnętrzny. Jaką masz wersję silnikową? Zgaduję, że 1,6? |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 17-10-2016, 23:21
|
|
|
Zgadza się, 1.6i 76kW, o przegubie wewnętrznym nawet nie pomyślałem, czy mechanik może to jakoś sprawdzić? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-10-2016, 07:56
|
|
|
Rafalsonn, oczywiście stuki są od strony lewego koła (kierowcy)? Na 100% uszkodzony przegub wewnętrzny, to francuski wynalazek, miałem takie same objawy w żony Space Starze z tym samym silnikiem i skrzynią. Wymieniłem całą półoś i jak ręką odjął. Cisza. |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-10-2016, 21:28
|
|
|
Hugo Tak, zgadza się, mechanik wymienił lewy zewnętrzny przegub, bo nie dało się nim ruszyć, powiedział że coś też jest zużyte bo przy przyśpieszeniu potrafi znosić w prawą stronę, dzisiaj przejechałem się trochę i cisza.
Sprawdzę jeszcze niedługo na dłuższej trasie, bo po około 10km jazdy zdarzało się że zaczęło walić konkretnie, mam nadzieje że ten wewnętrzny jest cały, no ale zobaczymy, będę dzielił siędoświadczeniami, może komuś się to przyda |
|
|
|
 |
piotrsrokosz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 28 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2016, 22:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | Rafalsonn, oczywiście stuki są od strony lewego koła (kierowcy)? Na 100% uszkodzony przegub wewnętrzny, to francuski wynalazek, miałem takie same objawy w żony Space Starze z tym samym silnikiem i skrzynią. Wymieniłem całą półoś i jak ręką odjął. Cisza. |
U mnie podobnie stuka na skręcie przy dodaniu gazu.
Mam jeszcze pytanie odnośnie Wahaczy są dwa rodzaje z nakrętką i drugie ( bez nakrętki na sworzniu wahacza) Moje pytanie jak go się mocuje do zwrotnicy? Ma ktoś jakiś schemat?
Carisma 2000 1,8 GDI 125KM |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-12-2016, 22:46
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-12-2016, 09:06
|
|
|
W przedliftowych Cari sworzeń był mocowany nakrętką od góry, w poliftach i Space Starach jak na obrazku wyżej, poprzeczną śrubą. Analogicznie sworzeń z przedlifta nie pasuje do poliftowych zwrotnic i odwrotnie. |
|
|
|
 |
piotrsrokosz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 28 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-12-2016, 18:37
|
|
|
Hugo napisał/a: | W przedliftowych Cari sworzeń był mocowany nakrętką od góry, w poliftach i Space Starach jak na obrazku wyżej, poprzeczną śrubą. Analogicznie sworzeń z przedlifta nie pasuje do poliftowych zwrotnic i odwrotnie. |
Tak zgadza się tylko że oddałem rok temu auto do wymiany sworzni wahacza a teraz jak zajrzałem jak to jest zrobione to są sworznie z nakrętkami (wygląda mi to w takim razie na inwencję twórczą tzw mechanika - teraz pytanie co spierd..... |
|
|
|
 |
|