Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Puknięcia w podłodze przy skręcie kół.
Autor Wiadomość
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 10-08-2016, 22:05   Puknięcia w podłodze przy skręcie kół.

Mam taka przypadłość. Otóż (zaznaczam że nie zawsze) gdy wjeżdżam na jakiś podjazd, albo skręcam na skrzyżowaniu gdzie występuje po skręcie jakaś nierówność, albo w ogóle w trakcie wchodzenia w ciasny zakręt mam w podłodze, gdzieś pod pedałami, może bardziej po lewej stronie, pojedyncze stuknięcie. Tylko, że gdy skręcam w np. prawo to następne puknięcie (niekiedy mocne puknięcie) wystąpi wtedy gdy będę skręcał w lewo. Sworznie, łączniki, końcówki drążka, gumy na wahaczach sprawdzone i jest ok. CO jeszcze może łupać?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-08-2016, 07:40   

polek napisał/a:
CO jeszcze może łupać?
Poluzowana przekładnia kierownicza (maglownica) lub cały wózek zawieszenia. Sprawdź dokręcenie śrub maglownicy do wózka zawieszenia (4 śruby) i wózka zawieszenia do podwozia (6 śrub).
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 11-08-2016, 14:30   

A mogą być wybite gumy stabilizatora ( nie łączniki)?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-08-2016, 19:39   

Jasne, że tak. Wtedy współczuję przy wymianie...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-08-2016, 19:48   

A nie prościej podjechać na SKP i przepuścić auto na szarpaku ? Jak będzie kumaty diagnosta, to wszystko wyłapie. No, prawie wszystko ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 11-08-2016, 22:18   

Byłem 2 razy. Żaden nic mi nie powiedział co to może być. Jeden wspominał, ale bez szarpania że to może być maglownica zużyta,albo przegub wewnętrzny.
 
 
Rafalsonn 
Nowy Forumowicz
Świeży Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-09-2016, 01:40   

Ten sam problem, niestety za bardzo się nie zastanawiałem co to może być, pojazd dwa razy przeszedł kontrolę na stacji diagnostycznej, za pierwszym razie jedynie podczas diagnozy stwierdził że trzeba wymienić bodajże drążek jednego wahacza, co zostało zrobione. W zasadzie cały czas jeżdżę z tymi stukami, głównie jest tak, że kiedy mam wciśnięte sprzęgło i skręcam to zaczyna stukać, po odpuszczeniu sprzęgła przestaje.

EDIT: To chyba był sworzeń a nie drążek :) , ale stuknięcia nadal się pojawiają

[ Dodano: 16-10-2016, 20:44 ]
Odświeżam temat, mam porządną zagwostkę.
Obecnie problem mam spory, bo stuka głośno na każdym skręcie, co ciekawe jakoś od dwóch dni kiedy dałem do warsztatu na wymianę oleju wspomagania i płynu hamulcowego. Stuka też przy jeździe na wprost i wydaje dźwięki jakby coś się rozkręcało, stukało coraz szybciej.
Jutro jadę na stację diagnostyczną aby mi to sprawdzili. Stuki pojawiały się już od momentu zakupu sporadycznie przy skrętach, lecz samochód przeszedł dwa przeglądy od tego momentu, oczywiście był na "szarpakach" no ale nic nie wyszło i obawiam się że jutro też nie znajdą przyczyny.

[ Dodano: 17-10-2016, 17:54 ]
Szarpaki odwiedzone. Nie wyszło nic poza lekkim luzem na maglownicy. Jutro oddaję do serwisu auto na wymianę przegubów, mechanik jeszcze sprawdzi czy to jeden przegub czy komplet.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2016, 20:18   

Rafalsonn, to może być walnięty przegub wewnętrzny. Jaką masz wersję silnikową? Zgaduję, że 1,6?
 
 
Rafalsonn 
Nowy Forumowicz
Świeży Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 17-10-2016, 23:21   

Zgadza się, 1.6i 76kW, o przegubie wewnętrznym nawet nie pomyślałem, czy mechanik może to jakoś sprawdzić?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2016, 07:56   

Rafalsonn, oczywiście stuki są od strony lewego koła (kierowcy)? Na 100% uszkodzony przegub wewnętrzny, to francuski wynalazek, miałem takie same objawy w żony Space Starze z tym samym silnikiem i skrzynią. Wymieniłem całą półoś i jak ręką odjął. Cisza.
 
 
Rafalsonn 
Nowy Forumowicz
Świeży Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 19-10-2016, 21:28   

Hugo Tak, zgadza się, mechanik wymienił lewy zewnętrzny przegub, bo nie dało się nim ruszyć, powiedział że coś też jest zużyte bo przy przyśpieszeniu potrafi znosić w prawą stronę, dzisiaj przejechałem się trochę i cisza.
Sprawdzę jeszcze niedługo na dłuższej trasie, bo po około 10km jazdy zdarzało się że zaczęło walić konkretnie, mam nadzieje że ten wewnętrzny jest cały, no ale zobaczymy, będę dzielił siędoświadczeniami, może komuś się to przyda :-)
 
 
piotrsrokosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-12-2016, 22:12   

Hugo napisał/a:
Rafalsonn, oczywiście stuki są od strony lewego koła (kierowcy)? Na 100% uszkodzony przegub wewnętrzny, to francuski wynalazek, miałem takie same objawy w żony Space Starze z tym samym silnikiem i skrzynią. Wymieniłem całą półoś i jak ręką odjął. Cisza.


U mnie podobnie stuka na skręcie przy dodaniu gazu.
Mam jeszcze pytanie odnośnie Wahaczy są dwa rodzaje z nakrętką i drugie ( bez nakrętki na sworzniu wahacza) Moje pytanie jak go się mocuje do zwrotnicy? Ma ktoś jakiś schemat?
Carisma 2000 1,8 GDI 125KM
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-12-2016, 22:46   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-12-2016, 09:06   

W przedliftowych Cari sworzeń był mocowany nakrętką od góry, w poliftach i Space Starach jak na obrazku wyżej, poprzeczną śrubą. Analogicznie sworzeń z przedlifta nie pasuje do poliftowych zwrotnic i odwrotnie.
 
 
piotrsrokosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-12-2016, 18:37   

Hugo napisał/a:
W przedliftowych Cari sworzeń był mocowany nakrętką od góry, w poliftach i Space Starach jak na obrazku wyżej, poprzeczną śrubą. Analogicznie sworzeń z przedlifta nie pasuje do poliftowych zwrotnic i odwrotnie.


Tak zgadza się tylko że oddałem rok temu auto do wymiany sworzni wahacza a teraz jak zajrzałem jak to jest zrobione to są sworznie z nakrętkami (wygląda mi to w takim razie na inwencję twórczą tzw mechanika - teraz pytanie co spierd.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.