 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Koło pasowe wału korbowego - pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
katzenjammer
Nowy Forumowicz katzenjammer

Auto: Mitsubishi Sigma Wagon 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-12-2016, 20:35
|
|
|
W skrócie - do wersji 24V można zamontować bezproblemowo koło do silników 6G72 produkowanych po 2003 roku, element jest lżejszy od tego w Sigmie, wymiary te same, i występował w kilku modelach Dodge'a, Mitsubishi, więc jest zdecydowanie łatwiej je zdobyć i za rozsądne pieniądze, do dostania również w PL, przekładka nie jest możliwa w przypadku wersji 12V, posiadacz silnika SOHC muszą się zadowolić regeneracją, częściami używanymi lub zamówić sobie kółko w USA - oryginalne drogie, zamienniki znośne, ale są i to jest najważniejsze.
Cytat a autora posta: "Sposobem na zmniejszenie trochę mas wirujących na wale jest wymiana koła pasowego na lżejsze, niestety koła aluminiowe bez tłumika drgań skrętnych wału skracają życie panewek są oczywiście szeroko stosowane w motor-sporcie ale tam nikt się nie przejmuje żywotnością silnika w sensie przebiegów rzędu 50-100tys km czy więcej bo silnik jest rozbierany i remontowany co wyścig. Alternatywą dla seryjnego ciężkiego koła pasowego (waga ok 3kg) jest koło pasowe montowane przez mitsu po 2003 roku do silników 6g72 czyli takich jak w 3kgt, jest to oczywiście koło posiadające tłumik drgań skrętnych, ma identyczne wymiary jak seryjne i jest lżejsze od seryjnego o blisko 1kg bo waży ok 2kg. Kolejnym plusem wymiany na takie koło jest to że seryjne są już stare i zmęczone, guma między pierścieniami jest sparciała i popękana co często kończy się rozpadnięciem koła na dwie części w trakcie pracy silnika (odpada zewnętrzny pierścień)..."
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 06-12-2016, 21:26
|
|
|
Czyli wiele to nie wniosło. Przynajmniej w wypadku 12v |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
|
|