[Cari 1.8 GDI] szarpie i rwie na wyzszych obrotach GDI |
Autor |
Wiadomość |
milos3
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-12-2016, 09:09 [Cari 1.8 GDI] szarpie i rwie na wyzszych obrotach GDI
|
|
|
witam.
nowe konto, bo stare się skasowało.
autem szarpie i rwie jak sie rozgrzeje po ok 15 min. na obrotach ok 3,5-4 tys. szarpie, ale przyspiesza.jakby jakiś filtr był zapchany.
na luzie ok. obroty nie falują.
na zajebistym warsztacie aut japońskich we Wrocławiu wymienili mi cewki zapłonowe za 370 zl sztuka. a są 2
olej i świece wymienione. kable zapłonowe ok. .
w aso mówią, że to pompa wysokiego cisnienia. regeneruje sie takie coś w ogóle?
ale podobno moze byc przepustnica zasyfiona.
sprawdzić ciśnienie na pompie i przepustnice?, może to byc filtr paliwa? nie zmieniany na pewno za mojej kadencji, czyli od 6 lat na pewno
dop w czw jade do wrocławskiego szpeca do mitsu, ale szukam punktu zaczepienia...
o tamtym warsztacie napisze w innym poście.
z góry dzięki.
pzdr |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
milos3
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-12-2016, 09:51
|
|
|
oki.dzieki wielkie. mały update: dzis obroty zaczely rosnąć przy dodawaniu gazu bardziej niż powinny a predkosc rosla normalnie. bleehhh....
[ Dodano: 11-12-2016, 09:39 ]
pomogła regulacja ciśnienia na pompie wc. przepustnica była ok. |
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-12-2016, 10:03
|
|
|
milos3 napisał/a: | oki.dzieki wielkie. mały update: dzis obroty zaczely rosnąć przy dodawaniu gazu bardziej niż powinny a predkosc rosla normalnie. bleehhh....
[ Dodano: 11-12-2016, 09:39 ]
pomogła regulacja ciśnienia na pompie wc. przepustnica była ok. |
I jak? Byłeś u tego speca i co powiedział?
Sam osobiście mam Cari 1.8 gdi 125km i nie chce wbić powyżej 4000 obrotów. W tym tygodniu wymieniam sondy lambda bo był z nimi problem. Miejmy nadzieję, że po tym silnik wyjdzie z trybu awaryjnego i będzie w porządku. Jeśli problem dalej będzie występować to myślę nad sprawdzeniem pompy WC. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2016, 10:28
|
|
|
kslewicz, z jakiego powodu wymieniłeś te sondy, jakie błędy silnika sygnalizowała czy dalej sygnalizuje kontrolka silnika? |
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-12-2016, 10:36
|
|
|
plecho1 napisał/a: | kslewicz, z jakiego powodu wymieniłeś te sondy, jakie błędy silnika sygnalizowała czy dalej sygnalizuje kontrolka silnika? |
Drugiej sondy w ogóle nie było. Był zamontowany tłumik bez wejścia na drugą sondę i jej po prostu nie było. Zarobiłem wejście za 30 zł i będę w czwartek oddawał auto żeby sondę zamontować.
Błędy jakie wyskakiwały:
P0125
P0136
P0141
P0190
Czujnik ciśnienia paliwa wymieniony, ostatni błąd już nie wyskakuje. A z pierwszą sondą jest taki problem, że w czasie diagnostyki komputerowej ona po prostu nie działała jak powinna. Jakieś odczyty były nie takie jakie być powinny, wymienię od razu też pierwsza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2016, 11:46
|
|
|
Jaki dokładnie jest odczyt z tej pierwszej sondy, czy sygnał jest ciągle 0V jako linia prosta na wykresie? Jeśli jest taki odczyt to wcale to nie musi wskazywać, że sonda jest niesprawna. Wcale się nie upieram, że nie jest to wina sondy ale warto najpierw sprawdzić czy nie jest raczej to wina ubogiej mieszanki a sonda tylko to po prostu sygnalizuje. Warto by było dodatkowo sprawdzić na analizatorze spalin skład mieszanki lub za pomocą sondy zewnętrznej wetkniętej w tłumik. |
|
|
|
 |
kslewicz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-12-2016, 12:01
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jaki dokładnie jest odczyt z tej pierwszej sondy, czy sygnał jest ciągle 0V jako linia prosta na wykresie? Jeśli jest taki odczyt to wcale to nie musi wskazywać, że sonda jest niesprawna. Wcale się nie upieram, że nie jest to wina sondy ale warto najpierw sprawdzić czy nie jest raczej to wina ubogiej mieszanki a sonda tylko to po prostu sygnalizuje. Warto by było dodatkowo sprawdzić na analizatorze spalin skład mieszanki lub za pomocą sondy zewnętrznej wetkniętej w tłumik. |
Wykres bardziej wyglądał jak sinusoida.
Ponoć też coś było z mieszanką, mechanik coś powpisywał do siebie do komputerka który był podłączony. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2016, 12:12
|
|
|
Jeśli była to sinusoida w zakresie od około 0 do 1V to raczej wskazanie jak najbardziej właściwe i informujące o właściwym składzie mieszanki. |
|
|
|
 |
Sisi20
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 gdi 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Maj 2017 Posty: 1 Skąd: Klikuszowa
|
Wysłany: 30-05-2017, 07:44
|
|
|
U mnie tez na 3.4.5 przy dodawaniu gazu szarpalo. Dodatkowo przy odpaleniu przez 10 min chodziło ssanie. Okazało się że to pompka w zbiorniku. Poprostu była już na wykończeniu. Po wymianie chodzi cichutenko jak nie moja Cari . |
|
|
|
 |
|