[Cari 1.9TD] Carisma 1.9 td 97r wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 22-04-2007, 20:44 [Cari 1.9TD] Carisma 1.9 td 97r wolne obroty
|
|
|
Mam carismę 1,9 TD 97r pompa lukas problem polega na tym że jak odpalę to mam jakieś 700-800 obrotów ale jak się nagrzeje to mam jakieś 1100 1200 obrotów jak obciążę silnik np klimą to spadają do 1000-900 silnik równo pracuje i jeszcze jedno ostatnio jechałem na długiej prostej nagle sam przyspieszył bardzo mocno po czym zwolnił bo skończyło się paliwo i to nie był przypadek bo sprawdzałem drugi raz i to samo. Proszę o podpowiedź co może przyczyną w jednym jak i w drugim przypadku lub rozwiązanie problemu. |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-04-2007, 20:43
|
|
|
Też mam Carisme 1.9TD, ale u mnie jak odpalę obroty wynoszą jakieś 500 a po nagrzaniu silnika wzrastają do około 800. Taki stan rzeczy zaistniał po tym jak oddałem samochód do mechanika żeby sprawdził dlaczego nie pali na mrozie. Podobno sprawdzał wtryskiwacze, ciśnienie na pompie i luzy zaworowe. Zanim go oddałem miałem tak, że po odpaleniu jakieś 800 potem na ciepłym silniku obroty spadały do jakichś 500.
Obroty są takie dziwne, ponieważ mam wyrobione tulejowanie osiek jednej od potencjometru gazu, i drugiej od "ssania".
Fachowcem nie jestem ale to nagłe przyśpieszenie mogło być spowodowane zawieszeniem zaworu od turba, albo po prostu tak Ci samochód reaguje na koniec paliwa.
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
andy38 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2007, 12:18
|
|
|
Z tego co piszesz to mogą być świece żarowe już słabawe. Jeśli jeszcze po odpaleniu silnik pracuje nierówno, może być że jedna ze świec padła całkiem i nie łapie od razu na wszystkie cylindry. |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 14-06-2007, 12:47
|
|
|
Andy Istotnie miałem padniętą świecę jeszcze ta za pompą i się namęczyłem aby wymienić nie ma problemu z odpalaniem a obroty skręciłem na pompie i są po odpaleniu ok 500 a jak się nagrzeje to 700-800 jest ok . Ale może wiesz coś na temat przyspieszania "zwiększania mocy " gdy brakuje paliwa zawsze jak mam końcówkę i zaraz mi zabraknie paliwa auto dostaje po prostu dużego kopa i to moim zdaniem jest usterka a nie mam teraz kasy aby pojechać do normalnego serwisu.Pozdro |
|
|
|
 |
zaba [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 18:43
|
|
|
Mam Cari 1,9 TD rocznik 97. U mnie obroty po odpaleniu silnika wynoszą ok 600 ale później po nagrzaniu się silnika wzrastają do ok 900. Tak więc czy jest to normalne że po nagrzaniu się silnika obroty wzrastają? A może jest to jakaś usterka?
Szukałem na forum ale znalazłem różne zdania raz można przeczytać że to normalne a raz że nie. Proszę o pomoc w tej kwestii - pozdrawiam.
ps. nie mam problemów z odpalaniem i ogólnie silnik sprawuje się jak na razie bez zarzutów. |
|
|
|
 |
3pit
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 98 r. 1.9 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 3 Skąd: Żelichów
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:06
|
|
|
witam. ja również mam carisme 1.9 TDI, i z obrotami mam tak samo.
w dieslu to normalne ze po nagrzaniu obroty są większe.
tylko wg mnie troche to male obroty, mam jeszcze toyote avensis i tam po starcie sa 900 a po nagrzaniu 1100 i chyba takie powinny byc |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 04-03-2009, 21:18
|
|
|
Witam. Ten wątek poruszany był gdzieś tu na forum i nawet sam w nim uczestniczyłem.Mianowicie obroty w cari zaraz po uruchomieniu kształtują się w granicach 750-800 obr/min ,po rozgrzaniu są rzędu 950-1000 obr/min. A podwyższanie się obrotów przy końcówce paliwa w zbiorniku to norma w tym silniku z tą pompą. Obroty mogą się podnieść nawet do 1300 obr/min.Dzieje się to wtedy gdy do przewodu paliwowego dostaje się powietrze i pompa jakby nie dopuszcza do zapowietrzenia się i automatycznie podnosi obroty w celu przepchnięcia tego powietrza i zassania paliwa. Pozdrawiam. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 04-03-2009, 21:33
|
|
|
kto ma obroty nie równe to znaczy jak zimny to małe jak ciepły duże i jak włączy klimę czy światławentylator obroty zmiejszają się to rozrząd do ustawienia i co do tego nie ma żadnych sporów i wątpliwości obroty mają być 850-900 nie ważne czy jest wszystko co możliwe włączone dla obciążenia silnika czy wszystko wyłączone. odnośnie tego że autko dostaje kopa jak brakuje paliwa bo chciał bym takiego mieć normalnie to nie doszłem do tego, ale może jak kolega mówi gdy poczuje powietrze to dawkuje sobie więcej paliwa co mi bardzo się podoba Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 04-03-2009, 23:52
|
|
|
Tutaj znajdziecie odpowiedź na temat wysokich obrotów przy małej ilości paliwa:http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33114 |
|
|
|
 |
dzozef
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-06-2009, 20:15
|
|
|
witam, mam podobny problem tj. nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny mam ok 1100-1200 obr/min a przy załączeniu klimy spadają od razu do 900 obr/min. Dzieje się tylko tak przy włączaniu klimy. Nieraz się zdarza, że na biegu jałowym mam ok 900 obr/min a po włączeniu klimy ok 500-600 obr/min. Silnik w takim przypadku nie gaśnie na szczęście ale tak niskie obroty są niepokojące.Co może być tego przyczyną? Czy coś jest nie tak ze sprężarką i daje za duży opór?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:33
|
|
|
źle ustawiony rozrząd na 100
[ Dodano: 03-06-2009, 21:39 ]
jeszcze jedno możesz mieć usterkę w przyspieszaczu jak złączysz klimę podnieś maskę klima załącza się co 15 sek zależnie jak masz ustwawione i teraz jak załączy się popatrz czy przyspieszcz na pompie się załącza taka dżwignia powinien się załączyć jak sprężarka rozłącza to on też i tak cały czas. ale jak piszeż że masz obr ok 1000i nie raz 500 stawiał bym na rozrząd
Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
 |
dzozef
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:48
|
|
|
ok, dzięki za pomoc, sprawdzę to a jeśli jednak to rozrząd to niedługo i tak mnie czeka wymiana więc się wyjaśni. Wymiana rozrządu co 75 tys tak?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 03-06-2009, 22:55
|
|
|
aso 90 tys pozostali 60 tys miałem to samo i to był rozrząd więc od razu wymieniaj i polecam aso bo warto przynajmniej pompę dobrze ustawią
Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-06-2009, 20:10
|
|
|
Witam, u mnie jest identycznie tzn. na zimnym silniku 500 obr. po rozgrzaniu 800. Byłem z tym problemem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że nie działa prawidłowo czujnik wolnych obrotów ( co nie znaczy, że jest zepsuty bo po włączeniu wentylatora chłodnicy usiłuje nieskutecznie podnieść obroty - zatem może to być jedynie kwestia sterowania tego czujnika). W każdym razie jego zdaniem w usterce czujnika tkwi przyczyna. |
Ostatnio zmieniony przez misibiczi 04-06-2009, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 04-06-2009, 20:48
|
|
|
Sorki nie zauważyłem że masz TD tak wiec może być inaczej. Jeśli tak to niech Admin wykasuje ten post.
czujnik wolnych obrotów to tak naprawde czujnik otwarcia/położenia przepustnicy. Wraz ze zmianą położenia przepustnicy zmienia sie opornośc na czujniku. A element odpowiedzialny za podbicie obrotów to tzw "silnik krokowy" Wpisz na forum a znajdziesz.
Może "silnik krokowy" jest:
1) zabrudzony i trzpień nie porusza sie
2) Coś z cewkami w silniku krokowym czyli ogólnie zepsuty |
_________________
 |
|
|
|
 |
|