Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Maska silnika
Autor Wiadomość
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
  Wysłany: 08-04-2007, 00:16   [C52A 1.5] Maska silnika

Witam szanownych forumowiczów.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Colt C50 1500 GLXi, 1991r. Póki co przejechałem tym samochodem ok 500 km ale wrażenia są jak najbardziej ok. Auto, zwłaszcza jak na swój wiek jest bardzo przyjemne.
Mam jednak małe pytanko dotyczące maski silnika. Otóż w moim samochodzie przy zamkniętej masce jest pewien luz. W efekcie kiedy jadę autem powyżej 120 km/h widze jak drga mi ona (onosi się i opada minimalnie) i trochę hałasuje. W nimieckiej serwisówce wyczytałem, że wysokość maski z przodu reguluje się dwoma gumowymi "kołkami". Jednak, żeby wyeliminować ten luz całkiem muszę je na tyle wykręcić, że linia maski wystaje nieco ponad obrys błotników a i wtedy owszem na środku przy zamku luzu nie ma ale na jej rogach nadal mały jest. Sam zamek zgodnie z wspomnianą serwisówką nie podlega regulacji.
Chciałem zapytać czy to "normalne" w tych autach. Szczerze mówiąc boję sie otwarcia maski w czasie jazdy z dużą prędkością - choć przecież z drugiej strony trzyma ją zamek i dodatkowe zabezpieczenie.
Pozdrawiam,
Arek.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-04-2007, 18:21   

juar_78 napisał/a:
Chciałem zapytać czy to "normalne" w tych autach
Nienormalne. Rzeczywiście zamek nie jest regulowany, ale w Twoim przypadku jedynym wyjściem jest podpiłować otwory na śruby mocujące zamek i opuścić go niżej tak aby luzu nie było i jednocześnie linia maski "zgrała się" z błotnikami.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24371
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-04-2007, 18:47   

autko jest po dzwonie i malo kto naprawia to na tyle dokladnie, by potem maska nie odstawala
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 11-04-2007, 15:50   

Dzięki za wyjaśnienia.
Dzwona oczywiście nie można wyklucyć ale auto kupiłem na niemieckich tablicach jako nieuszkodzone. Mechanik, który mi je oglądał powiedział, że nie wygląda na wypadkowe albo jeśli było to porządznie je zrobiono. Jeśli zresztą był dzown to jako nowy czy prawie nowy samochód bo nikt w Niemczech nie naprawiałby auta wartego kilkaset euro. Poza tym od 13 lat w Niemczech jeden właściciel.
Póki co podregulowałem troszkę te gumowe kołki i jest lepiej - drgania maski są mniej zauważalne choć luz nadal na zamku jest. W piłowanie otworów sam nie będe się bawił bo nawet ku tem uwarunków nie mam (garaż czy jakieś podwórko). Jak będe musiał jechać kiedyś z jakimś problemem do swojego mechanika to mu ten tematz rzucę.
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 14-04-2007, 16:53   

co do otwarcia maski pod czas jazdy to ja mialem taka przyjemnosc ,przy 110km/h otwiera sie maska wielkie bum i ciemno.a colt wyglodal jak podachowaniu,nikomu tego nie zycze.
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 14-04-2007, 18:25   

juar_78 napisał/a:
W nimieckiej serwisówce wyczytałem, że wysokość maski z przodu reguluje się dwoma gumowymi "kołkami". Jednak, żeby wyeliminować ten luz całkiem muszę je na tyle wykręcić, że linia maski wystaje nieco ponad obrys błotników a i wtedy owszem na środku przy zamku luzu nie ma ale na jej rogach nadal mały jest. Sam zamek zgodnie z wspomnianą serwisówką nie podlega regulacji.

zapodaj tytuł tej niemieckiej serwisówki, bo w mojej książce napisali, że się reguluje (H.R. Etzold "So wirds gemacht" s. 207
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-04-2007, 10:33   

Tomasz82 > a jaka była przyczyna otwarcia się maski. Mojej mamie otwarła się w Skodzie Octavi na szczesice przy małej prędkości. Skończyło się na wymianie klapy i szyby. Ale ta Skoda jak się potem okazało miałą przeszłość wypadkową i została byle jak zrobiona. Normalnie przecież, nawet jak nawali zamek powinno zadziałać zabepieczenie i maska nie powinna sięotworzyć. A otwarcie maski rzeczywiście może być niebezpieczne.

Tomusn > ja mam ściągnięta serwisówkę z http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=3445. Tam jest mowa o regulacji maski ale o ile dobrze zrozumiałem tylko w starszym colcie sprzed 1988r. Teraz zobaczyłem, że do pobrania jest jeszcze jedna instrukcja po niemiecku. Spróbuje do niej zajrzeć. A masz może jakieś doświadczenia z regulacja maski ?

Pozdrawiam,
Arek
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-04-2007, 10:51   

juar_78 niby jest napisane że się reguluje, ale nie ma za wielkiej możliwości podciągnięcia lub opuszczenia zamka, ja spróbowałem na maxa obniżyć, ale za wiele to nie dało i układałem tymi gumami żeby nie latała, ale dosłownie wykręcałem/wkręcałem co jakieś 30stopni
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-04-2007, 10:53   

umnie to zamek byl troszke skorodowany i nie odbil zatrzask ,teraz kazdy samochod jak cos oglodam komus lub z kims rozmawiam to mowie by przesmarowal zamek,a umnie dach byl wgniecony,kazdy kto to czyta niech przesmaruje sobie zamek .pozdrawiam bo otwarcie maski na trasie i jak jest sie na lewym pasie i przy 110km/h moze sie roznie skonczyc.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-04-2007, 11:46   

Tomasz82: > a czy przesmarowac go po prostu zwykłym smarem czy np. WD40 spsikać ?

Tomusn: > udało Ci się gumkami tak ułożyć, żeby linia maski nie wystawała ponad linię błotników ?. A jeżeli u mnie musiałaby wystawać troszkę to czy to czymś grozi ?. Pokombinuje jeszcze gumkami. Choć zuważyłem dziwną rzecz, że nawet jak zlikwiduje luz na samym zamku (na środku maski) to i tak jest mały ma bokach.
Ściągnołem sobie przed chwilą drugie opracowanie po niemiecku na temat Colta, które jest na forum ale wygląda mi to na instrukcję obsługi. Cz serwisówka "So wirds gemacht" jest dostępna do ściągnięcia ?
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-04-2007, 13:08   

ja smarem zamek smaruje.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 20:32   Re: Maska silnika

Przed drganiami, maskę zabezpieczają razem 4 "gumki" Dwie z przodu okrągłe (wkęcane do oporuw pas przedni) i dwie montowana na rancie karoserii (na bokach błotników na wysokości środka maski)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-04-2007, 21:19   

juar_78 napisał/a:
Tomusn: > udało Ci się gumkami tak ułożyć, żeby linia maski nie wystawała ponad linię błotników ?. A jeżeli u mnie musiałaby wystawać troszkę to czy to czymś grozi ?. Pokombinuje jeszcze gumkami. Choć zuważyłem dziwną rzecz, że nawet jak zlikwiduje luz na samym zamku (na środku maski) to i tak jest mały ma bokach.
Ściągnołem sobie przed chwilą drugie opracowanie po niemiecku na temat Colta, które jest na forum ale wygląda mi to na instrukcję obsługi. Cz serwisówka "So wirds gemacht" jest dostępna do ściągnięcia ?

jakoś tam się udało, minimalnie wystaje, najwyżej ktoś pomyśli że źle spasowana po dzwonie, ale na handel nie wystawiam...
z tego co wiem, "SWG" powinna być cały czas do ściągnięcia w dziale Download
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.