Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
radio przy wyjetych kluczykach
Autor Wiadomość
janek5612
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 22:00   radio przy wyjetych kluczykach

witam!
kupilem ostanio radyjko jvc kd-g332 i mam pewne zapytanie. chce podlaczyc je tak zeby gralo takze po wyjeciu kluczykow ze stacyjki. wiadome to ze trzeba zmostkowac sobie 2 kabelki te(zolty i czerwony) od +12 power i +12 memory. tak tez zrobilem. z radyjkiem wszytko jest tak jak byc powinno czyli gra czy kluczyki sa czy nie ma ale za to caly czas dziala zegar i nie ma tego "bzyczka" gdy zapomni sie wylaczyc swiatla.
pytanie oczywiscie dotyczy jak obejsc to zeby radio gralo po wyjeciu kluczykow ale zegar sie wylaczal i dzialal ten "bzyczek" ... po wyjeciu kluczykow da sie rowniez sterowac lusterkami ..
mam nadzieje ze wiadomo ocb...
z gory dziekuje i pozdrawiam!!
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2007, 22:04   

niepotrzebnie zmostkowałeś
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
janek5612
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 22:04   

jak nie mostkowalem to gralo tylko przy kluczykach na ACC ... ??
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2007, 22:22   

jednym kabelkiem płynie stale 12+, drugim tylko wtedy gdy przekręcisz kluczyk, bo w momencie przekręcenia kluczyka rozzyłasz stałe, które dochodzi do stacyjki na poszczególne odbiorniki, które mają działać po przekręceniu kluczyka (radio, szyby, podświetlenie zegara etc)

w momencie gdy mostkujesz te dwa kabelki omijasz stacyjkę i podajesz napięcie ciągłe od razu do tych odbiorników.

Musisz złączyć przewód z 12+ ciągłym z instalacji z przewodem w radiu, który był złączony z kabelkiem który szedł "od stacyjki" ewentualnie zostawić zmostkowane, ale na przewodzie "od stacyjki" zamontować diodę, tak aby napięcie z przewodu 12+ ciągle zasilającego nie było zapodawane w kierunku stacyjki (dioda ma przepływ jdnokierunkowy, więc nie zablokuje prądu DO radia, ale powstrzyma podawanie napięcia na szyby i inne w momencie braku kluczyka w stacyjce.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
janek5612
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 23:48   

Chooper napisał/a:

Musisz złączyć przewód z 12+ ciągłym z instalacji z przewodem w radiu, który był złączony z kabelkiem który szedł "od stacyjki"


czyli łącze kabel +12stałe od strony autka z kablem podtrzymania (+12 memory) od strony radia [ ?? ]

Cytat:

ewentualnie zostawić zmostkowane, ale na przewodzie "od stacyjki" zamontować diodę, tak aby napięcie z przewodu 12+ ciągle zasilającego nie było zapodawane w kierunku stacyjki

jaka dioda ?

pozdrawiam
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2007, 07:03   

janek5612 napisał/a:
czyli łącze kabel +12stałe od strony autka z kablem podtrzymania (+12 memory) od strony radia [ ?? ]


tak, a jak już bardzo chcesz mostkować (zamysł miałeś dobry), to możesz zmostkować przewody napiecia i pamięci przy radiu (nie stracisz pamięci) i wspólmnie je połączyć z napięciem ciągłym od strony instalacji. Przewód 12v od strony stacyjki zabezpieczasz i zostawiasz luźno niepodpięty.
Jednak takie zestawienie może powodować grzanie się tego przewodu zasilającego, ktory będzie napędzał radio, ew w ekstremalnych przypadkach będzie wywalało bezpiecznik (swoją drogą warto gdzieś przy tym połączeniu zastosowac jakis bezpieczniczek 10A jeślli radio nie ma wbudowanego.


co do diody:
zwykła półprzewodnikowa np. krzemowa


polecam tez poczytać tutaj


co do dokladnego doboru parametrów diody, to nie podpowiem, bo elektrykiem nie jestem, ale może ktoś doradzi
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 14:10   

no to janek pojechałeś :doubt:

Jakoś tak wygląda tradycyjne podłączenie:


Jak chcesz mostkować aby radio grało caly czas robi sie to tak:


Natomiast NIE wolno tak jak Ty to zrobiłeś:


Może takie graficzne przedstawienie będzie dla Ciebie bardziej przejrzyste.
 
 
janek5612
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 23:05   

podziekowal. all dziala juz ok ... glupi blad :)

pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.