Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko wchodzacy 1 bieg
Autor Wiadomość
Jurek1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17-04-2014, 21:40   Ciężko wchodzacy 1 bieg

Odświeżam temat
czy Ktoś z Forumowiczów poradził sobie z ciężko ,,wchodzącym" 1 biegiem
szczególnie w czasie chłodów
sprzęgło,łożysko, wysprzęglik sprawdzone
problem znika po rozgrzaniu skrzyni, lub w temperaturach otoczenia powyżej 10 stopni
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-04-2014, 23:42   

Wymień olej w skrzyni i płyn w hydraulice sprzęgła.
 
 
Jurek1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 18-04-2014, 00:09   

olej wymieniony - zero poprawy
płyn wymienię, napisze o rezultacie
zastanawia mnie zjawisko że przy rannym ruszaniu jest wszystko ok,
następnie szczególnie przy jezdzie w korkach występuje problemy aż do momentu rozgrzania skrzyni.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 18-04-2014, 08:18   

Zmień olej na rzadszy np : ATF czy zimny czy ciepły biegi beda wchodzic bez problemów
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Jurek1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 18-04-2014, 16:27   

Witam
A czy Wypróbowałeś ATF na swoim colcie czy to tylko informacja z forum
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-04-2014, 05:59   

Jurek1 napisał/a:
A czy Wypróbowałeś ATF na swoim colcie czy to tylko informacja z forum

Ponad pół roku na oleju ATF jeżdze galant i nie ma problemów 1- bieg przy wolnej jezdzie bez problemu wchodzi i żaden inny nie haczy itp itd , nawet do daewoo fabryka zlecała olej jak do automatów czyli ATF
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Jurek1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 19-04-2014, 14:24   

Po Świętach zaleje ATF-em,
o efektach poinformuję

Życzę Wszystkim MitsuManiakom Wesołych Świat i bezawaryjnych misków

[ Dodano: 10-05-2014, 13:33 ]
Już po wymianie
na Mobil ATF 3200
różnica powalająca, żadnych problemów z 1 czy wstecznym
rzeczywiście to skrzynia Getraga taka jak w BMW, a oni również jeżdżą na ATF-e
 
 
digidy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: łódzkie
Wysłany: 20-12-2016, 00:02   

Witam wszystkich.
Wymieniłem sprzęgło przy Coltcie na SACHS Made in Germany, zapłaciłem 815zł z przesyłką. Tarcza sprzęgłowa, docisk oraz łożysko oporowe z łapą. Wsteczny już nie zgrzyta, wchodzi płynnie, lekko, bez hałasu:-). Jednak problem ciężko wchodzącej jedynki oraz trochę trójki w pewnym stopniu pozostał. Dziś czyściłem filtr powietrza i przy okazji zdjąłem obudowę filtra wraz z podstawą żeby dobrać się do linek, sądziłem, że są przytarte albo sam mechanizm przegubowy należy przesmarować. O dziwo wszystko chodziło leciutko, biegi zmieniałem wybierakiem 2palcami, łącznie z jedynką i trojką z lewarkiem w kabinie jedynka wchodzi bardzo ciężko. Zamieszczam poniżej zdjęcia abyście wiedzieli o czym mówię. U mnie ramię łączące wybierak z linką trze się o korpus skrzyni a po części śrubę dekla. Dokładniej mówiąc trze się aluminiowe kółko oznaczone na czerwono o część dekla także oznaczoną na czerwono. Szczegołnie to tarcie ma miejsce przy wbijaniu jedynki. Ramię to (mam na myśli tą blachę łączącą linkę z wybierakiem) przy zmianie biegów przód- tył (a więc np 1-2 czy 3-4 albo 5 - wsteczny na lewarku) pracuje tak jak pokazują czerwone strzałki a więc przód - tył. Przy ruchu lewarka prawo - lewo pracuje tak jak strzałki zielone a więc góra - dół na ramieniu. Sądziłem, że to tarcie występuje w każdym CZcie a tu widzę, że chyba tylko u mnie... Trochę podpiłowałem to kółko oznaczone na czerwono oraz dekiel i śrubę oznaczoną na czerwono i posmarowałem smarem grafitowym i chodzi lepiej, ale nie jestem w pełni zadowolony... Czy ktoś może mi potwierdzić, że u niego to się nie trze podczas zmiany biegów? Sądziłem, że to tarcie to cel zamierzony aby zmniejszyć siły boczne działające na wybierak, tzn poprzez dodatkowe tarcie o ten dekiel rzeczywiście ramię jest bardziej stabilne, ale to może wcale tak ma nie być tylko u mnie tak to wygląda... ale w takim razie po co jest ten wałek aluminiowy zaznaczony na czerwono, on jest zaklepany, nie okręca się podczas ruchu co też mnie dziwi jeśli to miałaby być stabilizacja... Dajcie jeszcze znać czy smarujecie element zaznaczony na pomarańczowo u mnie na zdjęciu czyli element który podnosi/opuszcza wybierak oraz pracuje dodatkowo podczas zmiany biegów bo ślizga się pomiędzy deklem a dółem ramienia (zielone kółko). Jeśli elementy czerwono mają nie zachodzić na siebie to po prostu podpiłuję 2-3mm sworzeń aluminiowy i nie będzie się tarło;-)





 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 20-12-2016, 07:51   

Hmm.
Gratuluję wymiany sprzęgła. Teraz i mnie to czeka. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem czy u mnie coś trze? Muszę to sprawdzić ale mam wrażenie że u mnie nic nie trze. Jak wrzucam 1 to raczej czuję blokadę gdzieś w środku skrzyni (wynikające z wadliwe działającego sprzęgła) niż tarcie wskazane przez Ciebie. Myślę że śmiało możesz podpiłować i sprawdź czy pomogło. Ja mam troszkę samaru jakiegoś nałożone na ten cały mechanizm wybierakowy. Jak będę miał chwile to sprawdzę jak jest u mnie.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
klemson 
Forumowicz

Auto: Colt VII 1.3/2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 60
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2016, 12:34   

milo napisał/a:
Zmień olej na rzadszy np : ATF czy zimny czy ciepły biegi beda wchodzic bez problemów


Witam , czy jak wlejemy rzadszy olej do skrzyni biegow , czy istnieje ryzyko rozszczelnienia skrzyni ?
 
 
digidy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: łódzkie
Wysłany: 06-01-2017, 19:27   

klemson napisał/a:
milo napisał/a:
Zmień olej na rzadszy np : ATF czy zimny czy ciepły biegi beda wchodzic bez problemów


Witam , czy jak wlejemy rzadszy olej do skrzyni biegow , czy istnieje ryzyko rozszczelnienia skrzyni ?


Rzadszy olej latem będzie gorzej smarował elementy skrzyni, masz dedykowany 75-90 full synthetic to taki zalej.
Przypadkiem nie zapiera Ci się cięgno łączące linkę z wybierakiem tak jak u mnie? U mnie też tylko jedynka ciężko wchodziła, podpiłowałem obiążnik i wszystko gra teraz... Wrzucając jedynkę właśnie przycierał się ten obciążnik o śrubę przy deklu skrzyni/wybieraka.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 06-01-2017, 21:20   

W temacie chyba mowa o skrzyni automatycznej. Nie wiem jak jest z ciegnami, tam jest specjalny silownik.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-01-2017, 18:11   

Pawlik84 napisał/a:
W temacie chyba mowa o skrzyni automatycznej

Czy na pewno ? manualna
digidy napisał/a:
Rzadszy olej latem będzie gorzej smarował elementy skrzyni

W automacie też są koła zębate elementy cierne łożyska itp i nie ma problemu z smarowaniem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 07-01-2017, 19:02   

ATF czytałem ze dobry jest do automatycznych. Widocznie może być też do manualnej ;)
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
rej 
Forumowicz

Auto: Spacer Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 155
Skąd: Krk/Wwa
Wysłany: 09-01-2017, 08:38   

U mnie tak się dzieje, gdy auto postoi na przymrozu. Ale po kilkunastu km, jest na tyle rozgrzane, że bez problemu wbijam 1-nkę. Ot taka chyba uroda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.