Zamknięty przez: Bizi78 03-02-2017, 21:58 |
[Cari 1.6] Auto niechce jechać ,dławi się i szarpie |
Autor |
Wiadomość |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2017, 15:39 [Cari 1.6] Auto niechce jechać ,dławi się i szarpie
|
|
|
Witam wszystkich w ostatnim czasie miewam problemy z furą ponieważ cari niema siły jechać do przodu ani do tyłu nawet z górki i gaśnie.Muszę dodawać gazu teraz aby mogła jechać ale nigdy tego typu problemów nie miałem.
Gdy jade z 20kmh na 1 biegu to tez szarpie.
[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 03-02-2017, 21:58 ]
Temat zamknięty na prośbę autora. |
Ostatnio zmieniony przez 05-01-2017, 20:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-01-2017, 15:44
|
|
|
Kontrolka CE się świeci ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2017, 16:04
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Kontrolka CE się świeci ? |
Nie świeci się. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-01-2017, 22:47
|
|
|
Hyzz napisał/a: | Gdy jade z 20kmh na 1 biegu to tez szarpie.
|
Przyczyn moze być wiele ale zacznij od świec |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2017, 08:51
|
|
|
Tak jak napisał milo, zacznij od sprawdzenia układu wysokiego napięcia a jak nie pomoże, to wymień filtr paliwa i sprawdź wydajność pompy paliwowej. A jak sprawdzałeś błędy silnika? W tym roczniku błędy da się wymrugać poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli błędów w ten sposób nie sprawdzałeś to jednak warto to zrobić bo to nic nie kosztuje a potrafi wiele wyjaśnić. |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2017, 12:33
|
|
|
Zrobiłem diagnozę z tego poradnika ale nic nie mruga zero krótkich i długich.
Tydzień temu czyściłem przepustnice i wymieniałam akumulator i od tego czasu autem nie jeździłem , czy to przez to tak się dzieje ? kolejna sprawa jest ,że rura wydechowa tuż pod silnikiem jest troszkę dziurawa bo głośno ryczę coś no i jak kawałek pojadę i obroty spadają to jakby coś strzelało.
Czy te rzeczy są ze sobą powiązane ? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-01-2017, 12:39
|
|
|
Hyzz napisał/a: | i wymieniałam akumulator |
Zacznij od nauki obrotów
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Hyzz napisał/a: | rura wydechowa tuż pod silnikiem jest troszkę dziurawa |
Warsztat, trzeba zaspawać, lub wymienić. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2017, 15:00
|
|
|
Tak jak napisał apg2312, zacznij od nauki obrotów, instrukcję bezproblemowo znajdziesz na forum. |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-01-2017, 15:41
|
|
|
Rura to najprawdopodobniej przepalony łącznik elastyczny tłumika. Jeśli masz dostęp do szlifierki i trochę czasu i samozaparcia można to zrobić samemu. Kupujesz na allegro łącznik nie do spawania, ale skręcany na takie obejmy, odcinasz stary łącznik, montujesz nowy na paście do tłumików i po problemie, możesz też zdemontować i podjechać do kogoś kto pospawa Ci to za przysłowiową flaszkę. Ja zrobiłem na opaskach i paście i śmiga jak talala.
Jeśli chodzi o problem główny to możesz spróbować nauki obrotów, choć nie nastawiałbym się zbyt optymistycznie na to rozwiązanie. Skoro nie wywala żadnych błędów wykluczam również sondę lambda i przepływomierz. Przejrzyj cały układ elektryczny: świece zobacz czy mają odpowiednią szczelinę (benia 1.1mm, gaz 0,9mm o ile mnie pamięć nie myli), czy nie są zalane czymś, czy mają odpowiedni kolor (popielato białe lub kakaowo brązowe - tak powinny wyglądać). Potem możesz sprawdzić kable, gdy będzie trochę cieplej spryskać je wodą i zobaczyć czy nie strzelają, czy silnik nie zaczyna gorzej pracować itp. Potem zobacz rozdzielacz, czy nie są upalone styki, możesz je profilaktycznie też przeczyścić. Na końcu cewka zapłonowa, wykręć świecę i zobacz przy krótkim zakręceniu silnikiem (dotykając gwintem świecy masy, np. silnika) jaki ma kolor, jesli iskra jest biało - niebieska jest ok, jeśli pomarańczowo - czerwona, cewka do wymiany. To szereg czynności które nic nie kosztują, są proste do sprawdzenia i wykluczą ewentualne problemy z układem zapłonowy |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2017, 20:43
|
|
|
Po wymieniałem te rzeczy o których wspominali plecho i crash bo faktycznie stan ich był nie za dobry.Problemy ustąpiły a nawet autko zrobiło się bardziej dynamiczne żwawsze ale to koniec dobrych wieści bo teraz narodziła się kolejna zagadka do rozwiązania mianowicie taka ,że dość szybko ubywa mi pewna tajemnicza substancja znajdująca w blaszanym pudełku bez której moja super fura nie mogła by jechać.
Żre mi teraz paliwa tyle ,że mógłby konkurować z Bugatti Veyronem o pierwsze miejsce w rankingu najbardziej paliwożernych autek.
Sprawdzałem też bak i przewody pod okiem wysoko wykwalifikowanych inżynierów hydrauliki i badania wykazały ,że niema żadnych nieszczelności.
Co mógłbym jeszcze sprawdzić ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-01-2017, 22:46
|
|
|
Jeśli dalej masz nieszczelny wydech dodatkowo blisko sondy lambda to być może ta nieszczelność powoduje, że sonda widzi zbyt ubogie spaliny niż jest w rzeczywistości więc komputer silnika podlewa więcej paliwa by to zrekompensować więc spalanie przez to wzrasta. Bez podpięcia się interfejsem i bez sprawdzenia parametrów pracy silnika niewiele da się powiedzieć. |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2017, 10:25
|
|
|
Piszesz o tej sondzie za katalizatorem ? |
Ostatnio zmieniony przez 11-01-2017, 10:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-01-2017, 10:36
|
|
|
Piszę o pierwszej sondzie regulacyjnej, jeśli w jej pobliżu będzie nieszczelność to może to zafałszować jej wskazania i tym samym sterownik będzie niewłaściwie dobierał skład mieszanki. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-01-2017, 14:13
|
|
|
Hyzz napisał/a: | o tej sondzie za katalizatorem ? |
plecho1 napisał/a: | o pierwszej sondzie regulacyjnej |
A jest jakaś druga sonda lambda w tym modelu i roczniku ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-01-2017, 15:56
|
|
|
Tylko sprecyzowałem tak na wszelki wypadek |
|
|
|
 |
|