Jaka uszczelka pod pokrywę zaworów ? |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-01-2017, 21:35
|
|
|
Oryginalne uszczelki się nie uszkodzą, ale faktycznie różnica niewielka, więc będziesz miała 2 uszczelki w zapasie. Ewcia80 napisał/a: | Pisales o pascie dirco.chetnie ja kupie,ale jaka to ma być i ile tego kupic? | Taka: http://allegro.pl/silikon...6597201192.html Starczy Ci 1 ml, ale to jest najmniejsze opakowanie. Ewcia80 napisał/a: | A nie zda egzaminu gdybym nie sciagala pokryw tylko dobzre to odtluscila i posmarowala tą pasta?czy tylko zda egzamin po zdjeciu pokryw? | Nie ma opcji takiego uszczelnienia. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-01-2017, 21:54
|
|
|
Ok.dzieki za link.Czyli muszę przed ponownym zlozeniem posmarować powierznie glowic tą pastą ,potem polozyc uszcelke i nastepnie zakladamy pokrywe zaworów czy zanim poloze pokrywę zaworów to tez ją trzeba posmarować tą pastą?Czy powierznie glowicy trzeba posamrować całą czy w jakiś konkretnych miejscach?
[ Dodano: 08-01-2017, 22:45 ]
Zaponialam dopytac:czy jesli wczesniej ta ori uszcelka byla mocowana przy uzyciu jakies pasty ktora poszla na powierznie glowicy to nadaje sie jeszce do uzycia,czy tylko mozna uzyc ponownie ori uszczelki w pztypadku gdy byla montowana "na sucho"?
[ Dodano: 08-01-2017, 23:42 ]
Widzialam na yuotube filmik z wymianu uszcelek pod pokrywami w galancie 2.5 v6.Tam mechanik jak podniosl pokrywe to uszcelka byla sklejona do pokrywy.Czy żeby moja ori uszcelke z powrotem zainstalować po wymainie uszcelnien swiec to musze uszczelke odlaczyć od pokrywy a powierznie pokrywy wyczyścić i posmarowac dirko,czy zostawić uszcelke skllejona z pokrywą a wyczyścić tylko powierznie glowicy i nalozyc paste dirko. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-01-2017, 08:39
|
|
|
Używana uszczelka jest już w pewien sposób odkształcona,więc musi być dokładnie odtłuszczona,i posmarowana pastą. W ten sposób unikniesz przypadkowych wycieków spowodowanych innym położeniem pokrywy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2017, 08:53
|
|
|
Czyli po zdjeciu pokrywy trzeba niejako odkleic uszczelke od pokrywy i ja odtluscic i nasmarować czy wyczyscic ja i nasmarować bez odrywania? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-01-2017, 09:24
|
|
|
Ja zawsze odklejam,bo podczas dokręcania może się przesunąć,i wytworzyć przeciek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-01-2017, 10:20
|
|
|
Uszczelki zawsze zostają w pokrywach. Nie wyjmuj ich! Posmaruj Dircobtylko głowicę tam gdzie przylega uszczelka. Jeśli na uszczelce jest stary silikon itp. to trzeba go usunąć i odtłuścić uszczelkę np. Nitro. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-01-2017, 10:35
|
|
|
Hugo napisał/a: | Uszczelki zawsze zostają w pokrywach. Nie wyjmuj ich! Posmaruj Dircobtylko głowicę tam gdzie przylega uszczelka. Jeśli na uszczelce jest stary silikon itp. to trzeba go usunąć i odtłuścić uszczelkę np. Nitro. |
Zrobiłem tak na tylnym deklu i dalej cieknie. Wg mnie przeciek może być też miedzy uszczelką a pokrywą jak jest zniekształcona. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2017, 10:46
|
|
|
U mnie dodokola pokryw sucho.Szukam mechanika do naprawy.Ile wg Was powinnam zaplacić za taka wymiane? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2017, 12:44
|
|
|
Za obie pokrywy (z uszczelkami świec) ok. 150zł. Ew. więcej jeśli instalacja LPG utrudnia normalną pracę. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-01-2017, 17:27
|
|
|
Hejka.Udało mi się znaleźć warsztat który mi wymieni te uszcelniacze świec.Za robote liczą sobie 200zł.Problem w tym,że oni powiedzieli że prowdopodobnie tę beda chcieli wymienić te uszcelki ktore mam teraz.Jak im powiedzialam,że 2 lata temu zakladalam ori to pan przyjmujacy zlecenie powiedzial że te uszczelki moga już być twarde i zle.Na szcescie kupilam 2 komplety victor reinz oraz paste dirco. I teraz mam 2 pytania:
1.Jak się sprawdza uszcelkę po zdjeciu pokrywy,czy jest jeszce dobra do ponownego użycia?Z tego co tu piszecie to jeśli przed demontażem pokrywy nic nie cieklo wokol pokrywy a jedynie puscily te uszcelniacze swiec to chyba demontaż pokrywy nie powinien spowodować żadnych odksztalceń uszcelki itp?Ta uszcelka po zdjeciu pokrywy zostaje przeciez w pokrywie tak?Ale Krzyżak pisał że po "weryfikacji"mozna ori uszcelke ponownie zakladać.No własnie na czym polega ta weryfikacja?
A drugie pytanie mam takie:gdyby sie jednak uparli ze chcą zmienić uszcelki to czy jesli wszystko zrobią jak należy to czy uszcelka victor reinz oraz pasta dirco sie sprawdzą?Moment dokrecenia srub pokryw to tylko 4 nm tak?
[ Dodano: 13-01-2017, 17:37 ]
czy jeśli 2 lata temu mechanik zalozyl ori uszcelki ale dla pewnosci dal jakąś pastę uszczelniającą to może być problem w momencie zdejmowania pokryw ze sie pogną itp.?One są bardzo delkatne |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-01-2017, 18:07
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | czy jeśli 2 lata temu mechanik zalozyl ori uszcelki ale dla pewnosci dal jakąś pastę uszczelniającą to może być problem w momencie zdejmowania pokryw ze sie pogną itp.?One są bardzo delkatne |
Nic sie nie pognie.... no chyba ze będą śrubokrętami próbować odkleić. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-01-2017, 18:23
|
|
|
W jednym temacie czytalam też że powinno sie odczekać miedzy polozeniem pokrywy na glowicy a jej skreceniem.Wiadomo że w warsztacie nie bedą czekać kilka godzin az pasta dirko wyschnie dobrze.Ale ile powinni minimum poczekać zanim zaczną dokrecać pokrywę ?Czy jak polozą pokrywę na glowiće na ktorej bylo dirko i od razu skrecą to co się stanie?bedzie nieszcelnie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2017, 19:46
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | Jak im powiedzialam,że 2 lata temu zakladalam ori to pan przyjmujacy zlecenie powiedzial że te uszczelki moga już być twarde i zle | Mogłaś mu powiedzieć, że się myli. One w większosci po 15 latach są miękkie i zdatne do dalszego użytku. Ewcia80 napisał/a: | .Jak się sprawdza uszcelkę po zdjeciu pokrywy,czy jest jeszce dobra do ponownego użycia? | Czy jest miękka i nieuszkodzona mechanicznie. Ewcia80 napisał/a: | demontaż pokrywy nie powinien spowodować żadnych odksztalceń uszcelki itp? | Nie. Pokrywę ściaga się rękoma, zawsze schodzą bardzo lekko w tym aucie. Nie ma potrzeby wbijania czegokolwiek pomiędzy pokrywę a głowicę w celu jej odklejenia itp. Ewcia80 napisał/a: | Ta uszcelka po zdjeciu pokrywy zostaje przeciez w pokrywie tak? | Było pisane już wcześniej. Ewcia80 napisał/a: | No własnie na czym polega ta weryfikacja? | Na tym o czym napisałem wyżej. Ewcia80 napisał/a: | gdyby sie jednak uparli ze chcą zmienić uszcelki to czy jesli wszystko zrobią jak należy to czy uszcelka victor reinz oraz pasta dirco sie sprawdzą? | U mnie sie sprawdzają od ok. 2 lat. Ewcia80 napisał/a: | czy jeśli 2 lata temu mechanik zalozyl ori uszcelki ale dla pewnosci dal jakąś pastę uszczelniającą to może być problem w momencie zdejmowania pokryw ze sie pogną itp.? | Nie, chyba, że je przykleił na klej do szyb itp. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-01-2017, 20:19
|
|
|
Cytat: | Mogłaś mu powiedzieć, że się myli. | Ewcia - koniecznie to nagraj - chcę zobaczyć jak kobieta przekonuje "mechanika", że on nie ma racji. (bo faktem jest, że oryginalne uszczelki potrafią wiele wytrzymać)
ps. nic nie czekasz - dajesz pastę i skręcasz - ona póki jest plastyczna to się pięknie układa i dopasowuje do nierówności czy innych zadziorów, które mogą wystąpić na głowicy w bądź co bądź już dość leciwym aucie |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-01-2017, 22:12
|
|
|
Hehe.Dobre.moze faktycznie nagram jak nie zapomne.bedzie ubaw.Nie wiem czy dobrze pamietam sprzed 2 lat ale mozliwe ze mechanik mogl sie wspomóc tzw.poliuretanem masą taką czarną z tubki.I co wtedy z ori uszczelką?Da się wtedy taka ori uszczelkę wyczyścić?A moze taka masa skleila pokrywe do glowicy na amen?
[ Dodano: 15-01-2017, 16:58 ]
Ktoś moze wie czy ten poliuretan to moze spowodować problem ze zdjeciem pokrywy zaworów?Da się go zczyścić z uszcelki i glowicy? |
|
|
|
 |
|