Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] nowy WENTYLATOR się nie włącza
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2007, 17:37   

SHEEP napisał/a:
Sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko jest niby okej, jak przepieli ten kabelek to jest podłączony niebieski do niebieskiego i czarny do czarnego.
Dobrze, ale w którym miejscu są połączone? Tak mniej więcej to określ.
SHEEP napisał/a:
gdy spiąłem tą kostkę to wentylator miał się włączyć od razu czy też po zagrzaniu się chłodnicy
Odrazu. Oczywiście silnik musi być wtedy odpalony lub tylko włączony zapłon.
Sruba napisał/a:
sprawdz bezpieczniki
O właśnie! Pod maską przy prawym nadkolu.
http://www.mitsubishi-gra...iatrak&start=15
Tu masz napisane który to bezpiecznik.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 23-04-2007, 18:20   

A sprawdzałeś przekaźnik silnika wentylatora? 2 z lewej od góry, w skrzynce obok filtra powietrza ( w tym rzędzie co sa 3 ) O ile się orientuje, to czujnik wzbudza przekaźnik, a ten dopiero podaje napięcie na silnik. Jak zewrzemy kable do czujnika, przekaźnik powinien klapnąć. Aby sprawdzić silnik wentylatora wystarczy podać napięcie na prawy pin i pojedynczy dolny. Ja obstawiam uszkodzony przekaźnik. Jego wtyczka składa się bodaj że z 5 lub 4 pinów. 3 lub 2 węższych pionowych- skrajne to wzbudzenie cewki i 2 szerszych dolnych to kotfica napięcia na silnik.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 20:04   

Sruba napisał/a:
ja mam propozycje - sprawdz jakims miernikiem/probowka czy do wentylatora dochodzi prad - jezeli tak, wentylator jest do wymiany (przy zalozeniu, ze wszystko jest nalezycie podlaczone), jezeli nie, sprawdz bezpieczniki i kable doprowadzajace prad.
mozesz tez krociotko opisac dlaczego zmienilales chlodnice i wentylator ?
bo nie wiem gdzie szukac, a chcialbym poznac przyczyne..

przyczyna tutaj http://www.mitsubishi-gra...forum.php?f=102

[ Dodano: 23-04-2007, 20:11 ]
I tak po rozmowie z Hugo dotarłem do przyczyny całego zamieszania.
Był to bezpiecznik numer 21. Jutro kupię nowy , ale gdzie mogę taki kupić i ile może kosztować?
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 23-04-2007, 22:55   

Czyli wszystko zgodnie z prawem Murphy'ego. "Jak nie działa, to włóż wtyczkę do gniazdka". W tym wypadku bezpiecznik.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 14:23   

Kupiłem dzisiaj nowy bezpiecznik. Kosztował aż 12zł....
Włożyłem i wentylator działa, ale teraz działa cały czas i się nie wyłącza.
Jak prawidłowo powinien on działać, i co tym razem jest zje.... :?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-04-2007, 16:27   

SHEEP napisał/a:
Włożyłem i wentylator działa, ale teraz działa cały czas i się nie wyłącza.
Źle podłączona wiązka kabli lub uszkodzony czujnik w chłodnicy. Innej możliwości nie ma.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 17:28   

Hugo napisał/a:
Źle podłączona wiązka kabli lub uszkodzony czujnik w chłodnicy. Innej możliwości nie ma.

Okej, teraz jak sprawdzić które to? Nie ma innej możliwości? Chłodnica jest nowa a więc myśle ,że to nie to. Tremostat gra jakąś rolę?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2007, 17:33   

SHEEP napisał/a:
Tremostat gra jakąś rolę?
NIE

:roll:
Ilez razy mozna?

Wentylator jest zasilany +12V - popatrz czy jest zasilanie gdy silnik sie zagrzeje.
Co go zalacza? Czujnik w chlodnicy. Sprawdz czujnik.

Jak czujnik jest OK - brak zasilania. JAk zasilanie OK a dalej nie kreci to masz zjarany silnik od dmuchawy.

To takie proste i nie szukaj niz w termostacie. KOMPLETNIE NIC.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 17:40   

Cytat:
NIE


Ilez razy mozna?


Można wiele razy, sorki nie jestem obeznany, dopiero się uczę.

Hubeeert napisał/a:
Wentylator jest zasilany +12V - popatrz czy jest zasilanie gdy silnik sie zagrzeje.
Co go zalacza? Czujnik w chlodnicy. Sprawdz czujnik.

Jak czujnik jest OK - brak zasilania. JAk zasilanie OK a dalej nie kreci to masz zjarany silnik od dmuchawy.


Jest nowy wentylator i nowa chłodnica, została wymieniona tylko wiązka kabli. I wentylator działa!
Hubeeert napisał/a:
To takie proste i nie szukaj niz w termostacie. KOMPLETNIE NIC.


Okej , odpuszczam termostat, ale proste to to nie jest. Przynajmniej dla mnie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-04-2007, 22:20   

SHEEP napisał/a:
I wentylator działa!

Dobra teraz krótko:
1. Idziesz do auta (silnik zimny).
2. Otwierasz maskę.
3. Przekręcasz kluczyk tak daleko, aby zapaliły się kontrolki na desce rozdzielczej.
4. Zdejmujesz tą białą wtyczkę z czujnika (musisz ją ścisnąć tak jak Ci tłumaczyłem).
5. Wsadzasz w tą kostkę spinacz (aby zewrzeć w niej oba piny).
6.Jeśli wentylator się włączy to biegniesz do sklepu po czujnik.
7. Jeśli wentylator się nie włączy to masz źle podłączone kable

Nic więcej już się tu nie da napisać. Odpowiedz tylko krótko na jedno pytanie: Czy ten czujnik w chłodnicy, w który jest wpięta biała kostka jest nowy czy mechanik założył stary z poprzedniej chłodnicy?
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 22:50   

Hugo napisał/a:
Czy ten czujnik w chłodnicy, w który jest wpięta biała kostka jest nowy czy mechanik założył stary z poprzedniej chłodnicy?


Jak już wcześniej mówiłem, chłodnica jest nowa, ale nie wiem czy czujnik jest już na chłodnicy czy jest potrzeba przekłądania z tego co pamiętam to mechanik wyciągnał nową chłodnicę z kartonu i tylko podpiął wentylator z tą białą kostką.
Hugo napisał/a:
3. Przekręcasz kluczyk tak daleko, aby zapaliły się kontrolki na desce rozdzielczej.


Nawet teraz gdy przekręcę kluczyk do tej pozycji to wentylator się włącza, a nie wiem czy powinien się właczyć później, czyli dopiero przy zapalaeniu silnika.

Jest konieczność spinania pinów jeżęli wentyl się włącza w tej pozycji kluczyka? Daj znać najwyżej jutro to zrobię.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-04-2007, 23:58   

SHEEP napisał/a:
Nawet teraz gdy przekręcę kluczyk do tej pozycji to wentylator się włącza, a nie wiem czy powinien się właczyć później, czyli dopiero przy zapalaeniu silnika.

Jest konieczność spinania pinów jeżęli wentyl się włącza w tej pozycji kluczyka? Daj znać najwyżej jutro to zrobię.
Myślę, że odpowiedzi na te pytania już znasz po rozmowie na gg. Wymiana czujnika w chłodnicy po pierwsze.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-04-2007, 00:45   

uzupelnienie do opisu hugo.
3a jeżeli wentylator kręci od razu to zdejmij wtyczkę z czujnika, jeżeli kręci nadal to napewno nie czujnik tylko sp....a instalacja.
3b jeżeli zdechnie po wyjęciu wtyczki, to zmien czujnik
3c byłeś u elektryka, skasował cię, to reklamuj i niech robi aż zadziała.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-04-2007, 09:54   

pisze po raz kolejny:
- jak masz czujnik w chlodnicy, to on daje impuls do wlaczenia wentylatora
- jak go nie masz, to wentylator wlacza ECU na podstawie odczytow czujnika temp. silnika
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-04-2007, 10:27   

Krzyzak napisał/a:
jak go nie masz, to wentylator wlacza ECU na podstawie odczytow czujnika temp. silnika


Chyba nie... - czujnik wentylatora po prostu jest gdzie indziej
http://www.mitsubishi-gra...?t=8646&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.