Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z LPG
Autor Wiadomość
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 27-12-2016, 15:25   

Są tańsze w IC ale nie mają podkładek pod świece, spytaj u Japaneze.
Można jeszcze spróbować zdjąć, wymyć te oczka do świec jakimś płynem do mycia silników, przetrzeć delikatnie benzyną ekstrakcyjną, posmarować dobrym sulikonem i poskładać, ale to jest takie pudrowanie syfa i może pomóc na chwilę. O ile uszczelki nie są stare, spękane i stwardniałe.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 27-12-2016, 15:37   

tak byly tansze ale nie chcialem tych najtanszych brac wiec zamowilem te a mowil ze do gazy zaczynaja sie od 30 swiece... wlasnie tez o tym myslalem tym silikonie i jutro ma wszystko byc wiec bede kombinowal i zobaczymy co z tego wyjdzie czy cos pomoze a przerwe na swiecy zmniejszac czy zostawic taka jak bedzie??
 
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2016, 22:27   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 27-12-2016, 23:04   

bartek16 napisał/a:
a mowil ze do gazy zaczynaja sie od 30 swiece...

Ja miałem swego czasu irydowe, ceny nie pamiętam, ale na pewno od 30zł wzwyż. Jak mi "wymieniacze" zaczęli w aucie grzebać to wyleciały, choć nic im nie jest, ale wpakowali mi najzwyklejsze za 10zł, auto chodzi i nie widzę różnicy między jednymi czy drugimi.
Wniosek jak nie widać różnicy to po co przepłacać.
Ale na temat świec niech się jeszcze ktoś wypowie bo nie mam jakiegoś większego doświadczenia na ten temat.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 27-12-2016, 23:49   

Dedykowane świece do LPG to z lekka naciąganie na kasę. Owszem, mają jakieś tam dodatki sratki, zmniejszoną przerwę ale nie jest to warte wydawania 4 czy 5x więcej niż za normalne. Jak coś jest źle wyregulowane, to żadna świeca tego nie zniweluje. Nowe i sprawne (to ważne, bo trafiła mi się nowa i od razu niesprawna świeca (dodam że z NGK)) będą odpowiednie w 100%.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-12-2016, 07:42   

Zmniejszanie przerwy, nawet przy nowym układzie wysokiego napięcia ma sens przy LPG bo wydłuża jego sprawne działanie, głównie dłużej pożyją cewki zapłonowe.
Świece irydowe czy platynowe są o tyle lepsze, że pożyją znacznie dłużej niż tradycyjne. Warto jest je montować w autach gdzie ich wymiana jest utrudniona i wymaga sporej rozbiórki aby się do nich dostać.
Świece dedykowane do LPG od tradycyjnych różnią się głównie właśnie przerwą po między elektrodami i jeśli są dużo droższe to oczywiście że nie warto przepłacać.
Osobiście z NGK już dawno zrezygnowałem bo na naszym rynku można znaleźć głównie produkowane we Francji a te nie mają już jakości japońskich. Czasem potrafią się urywać przy wykręcaniu a nawet zdarzało się, że fragmentu wpadały do cylindra... Jeśli ma ktoś możliwość kupienia japońskich, to jak najbardziej polecam ale francuskich lepiej nie kupować.
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 28-12-2016, 07:48   

a jaka ta przerwe ustawic czy zostawic fabrycznie?? szukalem tez w internecie i zdania sa podzielone na ten temat,pisali zeby ustawic np 7,8 itd a slyszeliscie moze o smarowaniu fajek od wewnetrznej strony tam gdzie wchodzi swieca smarem np tawotem badz smarem silikonowym??
 
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 28-12-2016, 19:56   

bartek16 zostaw tak, jak fabryka przewidziała. Oczywiście kup dokładnie takie jakie są przewidziane do Twojego modelu auta.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-12-2016, 22:05   

Jeśli oryginalna przerwa jest 1mm lub więcej to zmniejszam na 0,8mm.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 29-12-2016, 20:37   

b@rto napisał/a:
Dedykowane świece do LPG to z lekka naciąganie na kasę.


Też mi się tak wydaje, bo mam teraz najtańsze i jeździ tak samo. Nie wiem tylko jak długo, ale choćby nawet to 40 zł nie majątek, a miedzy 120 zł , a 40 zł różnica spora.
Druga japońska firma produkująca świece to Denso, ale nie wiem w jakim kraju produkują.

bartek16 napisał/a:
a slyszeliscie moze o smarowaniu fajek od wewnetrznej strony tam gdzie wchodzi swieca smarem np tawotem badz smarem silikonowym??


Nie słyszałem o takich rzeczach, być może jacyś "mądrzy" mechanicy wymyślili żeby łatwiej było gumową fajkę na świecę założyć, ale do tej pory nie miałem nigdy problemu ściągnąć lub założyć fajkę ze świecy, a trochę ich wymieniłem.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 09-01-2017, 22:13   

wymienilem to wszystko podczas jazdy szarpie w ogole nie chce na obroty wchodzic nie ma sily jechac i dzieje sie to na gazie tylko wiec chyba nie mam wyjscia i musze wymienic te wtryski bo tylko te z tych lepszych mi moga podejsc jaki kolor byscie polecali bo tych niebieskich chyba nie ma sensu zakladac bo i tak nie mam tyle mocy
 
 
 
teedy600 
Nowy Forumowicz
teedy

Auto: carisma 1.6 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-01-2017, 23:31   

Siemka moja cari też szarpała
Zmieniłem świeczki na NIEPOLECANE francuskie NGK nic to nie pomogło...
Zmieniłem przewody zapłonowe nic to nie pomogło...
Kupiłem fajki do cewek które idą pionowo od cewki w dół po 24zeta sztuka i SUKCES!
Cóż do trzech razy sztuka
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 10-01-2017, 05:43   

a masz jakis link odnosnie tego??
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-01-2017, 06:47   

Wpisz w wyszukiwarkę na Allegro "fajki Carisma" i znajdziesz bez problemu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.