Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Chooper
11-01-2009, 22:56
[Carisma] FAQ Nauka obrotów
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-07-2016, 23:07   

Jakoś dziwnie to diagnozował ten gazownik i do końca bym mu nie wierzył. Podpinając się pod LPG może on obserwować taki parametr jak podciśnienie kolektora który przy szczelnym dolocie powinien wynosić około 0,28 - 0,30 bara a on mówi o dziwnych zachowaniach silnika po wciśnięciu hamulca :)
 
 
endi88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-12-2016, 13:08   

Witam
Czy mogę punkt pierwszy z instrukcji wykonać po jeżdżeniu, czyli rozgrzać silnik podczas jazdy, później stanąć, wyłączyć i rozpocząć dalszą część instrukcji? Pytam ponieważ obecnie temp na zewnątrz wynosi koło jednego stopnia i troche poczekam zanim osiągne 85 stopni.
 
 
sekret_84 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 09-01-2017, 13:42   

MAM PYTANIE ODNOSNIE NAUKI SILNIKA JAK MAM JA WYKONAC JESLI MI SILNIK NA LUZIE SIE WYŁĄCZA GASNIE
_________________
sekret
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 09-01-2017, 17:06   

sekret_84 napisał/a:
MAM PYTANIE ODNOSNIE NAUKI SILNIKA JAK MAM JA WYKONAC JESLI MI SILNIK NA LUZIE SIE WYŁĄCZA GASNIE
Wyczyść przepustnicę to przestanie gasnąć i wyłącz CAPS-a, jakaś kultura tu obowiązuje.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-01-2017, 17:39   

Spróbuj odpalić silnik i niczego nie dotykaj a już na pewno nie dodawaj gazu.
Daj mu popracować na jałowym biegu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sekret_84 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 09-01-2017, 18:10   

Dziękuję spróbuję tak zrobić

[ Dodano: 09-01-2017, 20:53 ]
Dziękuję spróbuję tak zrobić
A jeśli chodzi o capsa to jestem nowy na forum i nie wiedziałem że nie można używać

[ Dodano: 10-01-2017, 07:03 ]
witam mam jeszcze pytanko odnośnie tej przepustnicy
mam ja całkowicie wymontować z auta i wyczyścić czy wystarczy tylko zrobić sobie do niej dostęp
_________________
sekret
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-01-2017, 07:28   

Trzeba ją zdemontować bo brudzi się najwięcej od strony kolektora.
Dodatkowo warto też zdemontować cały kolektor dolotowy bo tam też może być sporo nagaru jeśli nie był czyszczony.
Przy demontażu jest sporo roboty ale taki to urok GDi.
Przed zabawą wypadałoby zaopatrzyć się w nowe uszczelki przepustnicy i kolektora.

ps
A jak z tą nauką obrotów na jałowym, nadal gaśnie :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sekret_84 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 10-01-2017, 07:50   

nauke przeprowadziłem na początku gasł ale za 5 czy 6 razem zaskoczył i przeprowadziłem cala nauke jak powinno być nie gasł do końca nauki. ale dziś rano jak wyjechałem do pracy znowu mi zgasł.
_________________
sekret
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-01-2017, 09:23   

Odepnij jeszcze raz na dłuższą chwilę klemę i spróbuj przeprowadzić ponownie naukę obrotów.
Jeśli to nie pomoże to wyczyść chociaż przepustnicę i przeprowadź naukę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sekret_84 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 10-01-2017, 09:31   

zabiorę się za ta przepustnice tak jak mi pisałeś wiesz ile mogą kosztowac tak orientacyjnie te uszczelki
i jak wyczyszczę te wszystkie lementy tj. przepustnice i kolektor to od razu mam odpiąć i podpiac aku i przeprowadzić nauke
_________________
sekret
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-01-2017, 10:26   

Pod przepustnicę OE coś około 25zł.
Pod kolektor to nie wiem ale pewnie są jakieś zamienniki w IC.
Na początek ściągnij z forum instrukcję serwisową tam powinien być opisany jak i co.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Jeśli masz cari po lifcie to tutaj masz też trochę pokazane jak się zabrać za przepustnicę:
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Przed przystąpieniem do pracy odepnij najpierw aku.
Po montażu podepnij ponownie i przeprowadź naukę, tylko nie ruszaj żadnych śrubek na przepustnicy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sekret_84 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 10-01-2017, 12:39   

dzięki
mam po lifie 1.8 GDI 2000r.

[ Dodano: 12-01-2017, 08:30 ]
witam
mam jeszcze pytanko a jakie świece do mojej cari
_________________
sekret
 
 
davitxx 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 101
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2017, 16:00   

Lubuszanin, Jaki był finał tej historii? Też jestem nieszczęśliwym posiadaczem Cari 1.6 103KM po odpięciu akumulatora. Potrafi szarpać i falować na wolnych obrotach. Wcześniej było idealnie a po ponownym podpięciu cyrki.
_________________

 
 
sekret_84 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 03-10-2017, 12:14   

nauka się udała silniczek cyka jak nowy
_________________
sekret
 
 
godles 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 15
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 03-06-2019, 15:21   

Podepnę się pod temat tutaj. Mam co prawda pinina 2.0gdi ale zasada działania powinna być niemal identyczna. Mam autko kilka dni. Nie gaśnie ale ma bardzo niskie moim zdaniem wolne obroty tj po rozgrzaniu około 550obr z klimą 700-750 i chciałbym aby takie były zawsze. Czy może za to odpowiadać zabrudzona przepustnica? Czy do rozbierania i czyszczenia przepustnicy muszę sobie coś zaznaczać? czytałem żeby nie kręcić śrubkami na samej przepustnicy i nie mam zamiaru. Przy demontażu czyszczeniu itd silnik wiadomo ze ostygnie. Co wówczas? Auto odpalić nagrzać i zdjąć klemę na powidzmy 10 minut? Strasznie mnie denerwują tak niskie obroty.
_________________
MSS 1.3 2000r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.