Regeneracja Turbo |
Autor |
Wiadomość |
RaptorMH
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 13-09-2016, 13:57
|
|
|
RaptorMH napisał/a: | Outka posiadam od jesieni 2015 przebieg 90kkm. Może tego sterownika nie sprawdzili albo jak u dentysty "bul" zęba ustał na "warstacie"? |
Dzisiejsza diagnoza "speców" od turbin VALDI turbo Serwis:
1) zamulenie, zbyt mało dynamiczna jazda (obroty) --> ODPADA!!! To nie mój styl jazdy!!!
2) któryś wtrysk może szwankować --> zalecenie sprawdzenia wtrysków
3) zawalony wydech-katalizator... dpf'a nie mam
Gdzie polecacie warsztat do zdiagnozowania tego w okolicach Tarczyn Janki Wawa? |
_________________ Mitsubishi Out II 2009 140->170KM
Honda CR-V 2.2 ictdi 2010 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 13-09-2016, 15:09
|
|
|
Imho żadna z tych 3 rzeczy nie łapie się na tryb awaryjny z winy przeładowania, jeśli masz zrobioną turbinę i jednocześnie nikt nie grzebał przy chipowaniu to na 99% będzie to ten zespół zaworów podciśnieniowych. Ja miałem to szczęście, że w warsztacie mieli tę część więc mi ją zamontowali i jeździłem/testowałem - było ok, wróciłem do starej części i tryb awaryjny powrócił. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-09-2016, 21:19
|
|
|
RaptorMH napisał/a: | diagnoza "speców" od turbin VALDI turbo Serwis | patrząc na opis diagnozy - zmień speców.
1. pomimo twojego stylu jazdy jest to możliwe, nie jesteś pierwszym właścicielem. można sprawdzić czy cięgno gruszki podciśnieniowej chodzi i wiadomo czy są zawalone sadzą kierowniczki.
2. co to za spece, co nie podłączają pod kompa. Nie ma wtedy któryś wtrysk - tylko jest konkretny wskazany
3. nie mają dostępu do internetu? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 13-09-2016, 21:41
|
|
|
Cytat: | 1. pomimo twojego stylu jazdy jest to możliwe, nie jesteś pierwszym właścicielem. można sprawdzić czy cięgno gruszki podciśnieniowej chodzi i wiadomo czy są zawalone sadzą kierowniczki. |
Czytaj też wcześniejsze posty - kolega regenerował turbo. |
|
|
|
 |
RaptorMH
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 13-09-2016, 22:22
|
|
|
rezon napisał/a: | RaptorMH napisał/a: | diagnoza "speców" od turbin VALDI turbo Serwis | patrząc na opis diagnozy - zmień speców.
1. pomimo twojego stylu jazdy jest to możliwe, nie jesteś pierwszym właścicielem. można sprawdzić czy cięgno gruszki podciśnieniowej chodzi i wiadomo czy są zawalone sadzą kierowniczki... |
Zgadza się ale w marcu było regenerowane turbo, dzisiaj sprawdzone - gruszka działa. Zresztą tak na krótszych trasach to mi się nie zdarzyło. Pierwszy raz do Włoch ok 1400 km x2 = 2800 km no i teraz ale to ok. 500 km w obie strony
Poprzedni właściciel ok. 70 lat to faktycznie mógł zamulić no ale już po Włochach zrobione było i pół roku spokój. Po sprzęgle było widać jak je wydarł jeżdżąc chyba ciągle na półsprzęgle a jeszcze się okazało, że jak pojechałem na hamownię to zczipowany był na 170 kucy. Nie wiem po co staruszkowi to było ale jest
Albo jak tu jeden z kolegów pisał zaleję siuwaksem np. FORTE Advanced Diesel Fuel Condiotioner EN 590 i przegonię go jeszcze na wyższych obrotach a jak nie pomoże to trzeba będzie szukać dalej speca |
_________________ Mitsubishi Out II 2009 140->170KM
Honda CR-V 2.2 ictdi 2010 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-09-2016, 02:38
|
|
|
RaptorMH napisał/a: | jak pojechałem na hamownię to zczipowany był na 170 kucy | może to jest przyczyna? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
waclawsz
Nowy Forumowicz
Auto: Toyota Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-01-2017, 13:06
|
|
|
RaptorMH napisał/a: | Albo jak tu jeden z kolegów pisał zaleję siuwaksem np. FORTE Advanced Diesel Fuel Condiotioner EN 590 i przegonię go jeszcze na wyższych obrotach a jak nie pomoże to trzeba będzie szukać dalej speca |
Witam,
Co prawda nie napisał kolega czy problem ustał - jestem ciekawy
Czasami podobne efekty "usterki" daje zanieczyszczona odma - czy przy okazji regeneracji turbo była odma czyszczona czy wymieniana?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|