Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Wymiana pompy wodt
Autor Wiadomość
rokers77 
Forumowicz

Auto: Pajero2 2,5 long 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 35
Skąd: Kwiecewo
  Wysłany: 22-01-2017, 14:24   [2.5 TD] Wymiana pompy wodt

Witam muszę wymienić pompę wody czy to trudny zabieg czy lepiej postawić do mechanika ?
 
 
Kamila_Urszula 
Forumowicz

Auto: Pajero ll 2,8 TD 3d
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 22 Paź 2016
Posty: 32
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 22-01-2017, 18:37   Re: Wymiana pompy wodt

rokers77 napisał/a:
Witam muszę wymienić pompę wody czy to trudny zabieg czy lepiej postawić do mechanika ?

Jeśli jest podobnie jak w 2,8 to jak masz cierpliwość parę kluczy to spoko-luz.
Trzeba zdemontować wiatrak (odkręcasz osłonę śmigła) i popuścić alternator, zdejmujesz paski odkręcasz śmigło, pompa jest na 4 śrubach zazwyczaj zapieczone, żadnego ruszania rozrządu.
Wcześniej spuść sobie płyn z układu.
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 22-01-2017, 19:41   

Kamila_Urszula napisał/a:
Jeśli jest podobnie jak w 2,8 to jak masz cierpliwość parę kluczy to spoko-luz.


Podobnie , tak jak koleżanka napisała ,
ale dodatkowo trzeba odkręcić pompę wspomagania i jej mocowanie do silnika , obudowę termostatu bo jest przykręcona do pompy . i pompę która jest przykręcona na chyba 6 śrub ( ,jedna os spodu jest dość dobrze schowana ) . Koniecznie trzeba wyczyścić stare uszczelki przed montażem nowych i miejsce w którym rurkę z oringiem się montuje w obudowie termostaty tez musi być czyste bo później będzie przeciekało jak będzie nieszczelne. Także jak jest troszkę umiejętności i parę kluczy ( koniecznie 10 nasadowa) to da się rade samemu

[ Dodano: 22-01-2017, 19:48 ]
A i pompa wody jest też punktem podparcia naciągu paska rozrządu , ale to tylko sprężyna i jak nie poluzujesz napinacz ( bo nie potrzeba ) to nic nie trzeba robić z rozrządem. Tylko ta sprężynę z powrotem zamontować na miejsce bo rolka standardowo jest w pozycji zablokowanej i nie trzeba jej odkręcać a co za tym idzie w rozrząd nie ingerujesz .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
rokers77 
Forumowicz

Auto: Pajero2 2,5 long 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 35
Skąd: Kwiecewo
Wysłany: 24-01-2017, 19:20   

odkręciłem osłonę rozrządu i jej wyjąć nie mogę , czy jest jakaś metoda że by ją wyjąć :biggrin: :?:
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 24-01-2017, 23:18   

rokers77 napisał/a:
odkręciłem osłonę rozrządu i jej wyjąć nie mogę , czy jest jakaś metoda że by ją wyjąć

Rozumiem że mówisz o dolnej osłonie . Trzeba odkręcić koło pasowe .
Wcześniej pisałem z pamieci ,a teraz poszedłem i zobaczyłem jak to się robi bo zapomniałem ze trzeba zdjąć osłonę rozrządu zarówno górna jak i dolna .
Górna parę śrubek i schodzi normalnie .
A dolna zdejmie się tylko wtedy jak się zdejmie koło pasowe. Ono jest 2 częsciow , jedna cześć ta zewnętrzna trzyma się na 4 śruby jak dobrze pamiętam klucz 12mm.
A drugie główne na klucz 19 . I ono może być ciężkie do odkręcenia samemu bo to jest główne na wale dokręcone siłą ok 200Nm.
Długa rurka ktoś na biegu i na hamulcu i powinno się udać . Albo klucz pneumatyczny , ale chłodnica przeszkadza .
Po odkręceniu te koło jest na klinie i ciężko schodzi trzeba delikatnie na 2 śrubokręty kiwać aż zejdzie jakoś podważając od dołu.
I pod tym kołem jest jeszcze schowana śruba od osłony i dopiero wtedy zejdzie osłona .

Przepraszam ze poprzednim postem wprowadziłem w błąd . Nie podając pełnej informacji .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.