 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] TURBINA PROBLEM, czy ktoś może coś podpowiedzie |
Autor |
Wiadomość |
svoboda
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi OUTLANDER 2,0 diese
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-08-2013, 14:58 [II 2.0 DID] TURBINA PROBLEM, czy ktoś może coś podpowiedzie
|
|
|
Witam Was,
ponad tydzień temu kupiłem OUTLANDERA 2008r , 2.0 DID i się okazał problem z turbiną.
Wiem, że tamat już gdzieś był, ale bez konkretów, zatem proszę podpowiedzcie czy szukać turbiny na allegro czy dać do czyszczenia.
Jeden mądrala powiedział, że turbina jest przytarta.
A efekt jest taki, że uruchamia się jak chce, powyżej 3000obr się dusi, łapie błąd i muszę wyłączyć silnik, żeby powrócił na jakiś czas do mniej więcej normalnego stanu...
Byłem dziś w warsztacie co naprawia turbiny i powiedzieli że trzeba przeczyścić i sprawdzić kostkę - koszt 450zł, ale czy to załatwi sprawę>??????
Czy mogę prosić o jakąś wskazówkę, bo jestem bliski załamania. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 06-08-2013, 15:30
|
|
|
nie łam się - to przecież diesel wszystko się zdarzyć może
świeże auto - zanim wymienisz pół osprzętu silnika to zacznij od sprawdzenia podciśnienia wytwarzanego przez pompę vaccum, podciśnienie to potrzebne jest do sterowania gruszki przy turbinie (przypadek patrycjuszka w Grandis 2.0 did '08)
na 95% to ta pompa |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
svoboda
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi OUTLANDER 2,0 diese
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-08-2013, 17:48
|
|
|
no właśnie nie wymienię pół silnika bo zapożyczyłem się na zakup auta...
A gdzie sprawdzę podciśnienie wytwarzane przez pompę vaccum i co to mi da? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-08-2013, 22:21
|
|
|
Swoboda o jaką kostkę chodzi co to za skrót myślowy?
Niestety przy turbinie jest trochę roboty aby ja samemu wyjąć,
Dokładnie jak kolega pisze , prowizoryczne sprawdzenie to wsadź kogoś do auta i niech przygazuje a ty zobacz czy grucha pracuje i czy zmienia położenia czyli dalej bolca łopatek, może sie coś zastało lub jest faktycznie przytarte, sprawdzenia podciśnienia wytwarzanego przez pompę vaccum, podciśnienie to potrzebne jest do sterowania gruszki przy turbinie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
bulla
Nowy Forumowicz
Auto: O II 2.0 TDI 2008 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 17-08-2013, 01:05
|
|
|
To może być wiele rzeczy daj do ASO na sprawdzenie ,ja zapłaciłem z diagnozę z próbą drogową poniżej 200 zł i wskazali co trza wymienić , tak z ciekawości ile płaciłeś za auto może być priv , powoli się rozglądam za nowym autem i też będę chciał sprzedawać swojego z 2008 roku |
_________________ Bulla Outlander 2008 @.0 DiD |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-08-2013, 09:09
|
|
|
svoboda napisał/a: | A efekt jest taki, że uruchamia się jak chce, powyżej 3000obr się dusi, łapie błąd i muszę wyłączyć silnik, żeby powrócił na jakiś czas do mniej więcej normalnego stanu... | czy jest olej na dolocie powietrza do przepustnicy? Trzeba odkręcić opaskę węża i zdjąć wąż, sprawdzić wewnątrz. Jaki przebieg ma samochód - czy przebieg jest pewny? Pasowałoby nie tyle do ASO, co do kogoś, kto specjalizuje się w turbinach - wyjdzie znacznie taniej i lepiej. Ten gość od turbin to jaką kostkę miał na myśli? Może jednak gruszkę?
Możliwe, że tylko są zawalone sadzą kierowniczki albo padnięta gruszka, która je wychyla - wtedy koszty naprawy mogą być takie. Ale skuteczność takiej naprawy dużo zależy od Twojego stylu jazdy - krótkie jazdy, powolne turlanie się to tylko pozorne oszczędności. Turbina MUSI pracować - czyli od czasu do czasu pedał w podłogę, hamowanie silnikiem, trasa z 3,5kobr/min. Zakup turbodiesla od "niemieckiego emeryta" to pewne naprawy.
Nie potrzeba próby drogowej, aby stwierdzić usterkę turbiny czy gruszki - wystarczy komputer Jak kierowniczki są zawalone sadzą, to gruszka ani nie drgnie |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-09-2013, 11:50 Re: TURBINA PROBLEM, czy ktoś może coś podpowiedzie
|
|
|
svoboda napisał/a: | Witam Was,
ponad tydzień temu kupiłem OUTLANDERA 2008r , 2.0 DID i się okazał problem z turbiną.
Wiem, że tamat już gdzieś był, ale bez konkretów, zatem proszę podpowiedzcie czy szukać turbiny na allegro czy dać do czyszczenia.
Jeden mądrala powiedział, że turbina jest przytarta.
A efekt jest taki, że uruchamia się jak chce, powyżej 3000obr się dusi, łapie błąd i muszę wyłączyć silnik, żeby powrócił na jakiś czas do mniej więcej normalnego stanu...
Byłem dziś w warsztacie co naprawia turbiny i powiedzieli że trzeba przeczyścić i sprawdzić kostkę - koszt 450zł, ale czy to załatwi sprawę>??????
Czy mogę prosić o jakąś wskazówkę, bo jestem bliski załamania. |
Kolego zdecydowanie bym regenerował dostaniesz swoją turbinę z 12 miesięczna gwarancją. Kupić używaną możesz gorszą jak twoja.
[ Dodano: 12-09-2013, 12:00 ]
Efekt o którym tu piszesz miałem w swoim identyczny nawet dosyć nie dawno.
Lecz nie turbina była tu winna tylko zaworek turbiny umieszczony tuż pod nią, wygląda jak metalowa gruszka. Zardzewiał i stał na sztywno nie sterował pracą turbiny tylko elektronika odcinała moc przy około 2500 obr/min w celu ochrony silnika. po podłączeniu do komputera wykazywał błąd za duże ciśnienie doładowania. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 11-02-2016, 18:26
|
|
|
witam mam podobne problemy jak autor postu a mianowicie przy przyspieszaniu do 3500 obrotów jest ok po przekroczeniu tego traci moc nie przyspiesza i zapaliła sie pomarańczowa kontrolka silniczka. po podłączeniu u znajomego mechanika do kompa błąd pokazał przeładowanie turbiny. stwierdził on iz prawdopodobnie sa zapieczone ruchome skrzydełka turbiny. tutaj czytałem że przyczyna tej wady może byc niesprawna gruszka. moje pytanie jest takie czy odrazy oddać turbinę do regeneracji, czy szukac innych wad. kolejne pytanie to czy we wszystkich outkach II z silnikiem VW są takie same turbiny. |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
|
|
|
 |
wts85
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-02-2017, 12:35
|
|
|
Witam koledzy.
Problem pojawil sie dzisiaj. Przy wyprzedzaniu nagle auto stracilo moc. Pedal do podlogi a ono poprostu nie idzie. Nastapilo jakby odciecie. Nie wiem co to moze byc i szczerze powiedziawszy troche sie denerwuje. Grandka kupilem nie dawno i troche sie stresuje. Nadmienie tylko ze 3 dni temu wymienilem olej, wsystkie filtry i rozrzad z pompa. Nie mam pojecia co to moze byc. Bardzo prosze o podpowiedzi.
Mitsubishi GRANDIS 2.0 DID 136KM. |
_________________ Wojdzi |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
|
|