 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma GDI polift - zatrzymuje sie nie chce odpalic. |
Autor |
Wiadomość |
slawol8
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2017, 20:16 Carisma GDI polift - zatrzymuje sie nie chce odpalic.
|
|
|
Dobry wieczór.
Już powoli mam dość tego auta, ale do rzeczy.
Dwa tygodnie temu, wybrałem się z narzeczoną za miasto i jak wjechałem na parking samochód zgasł, nie dało się go ponownie uruchomić, skorzystałem z pomocy assistance żeby go przewieźdć lawetą pod dom. Podłączony do odb wywalał błąd czujnika położenia wału, po kilku godzinach zszedłem na dół i odpalił.
Po tym wymieniłem świece na izfr6, wcześniej były beru. Zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i wymieniłem akumulator, bo poprzedni i tak nadawał sie do wymiany, dodatkowo kolejny raz wyczyscilem mu przepustnice.
Wczoraj jadąc do pracy zgasł mi 500m od domu i sytuacja taka jaka była na wyjezdzie, niestety nie udało się go odpalić. Dopchałem go ze znajomymi do warsztatu samochodowego i dostalem przed chwilą telefon, że go nie naprawią, jest coś z wtryskami i oni nie wiedzą co z tym zrobic, powiedzieli że to prawdopodobnie coś z układem paliwowym...
Może to być od pompy WC, albo filtru paliwa?
Może ktoś polecić jakiegoś mechanika w Gdansku, bo mi już brakuje nerwów do tego samochodu...
Dodam jeszcze, że odłączył się wężyk od odmy i po podlaczeniu go ponownie nie było bledu czujnika polozenia walu, no chyba że to jakiś zbieg okoliczności że błąd zniknął po podłączeniu tego wężyka...(to było za pierwszym razem jak korzystalem z lawety) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-02-2017, 20:25
|
|
|
Z GDI będzie ciężko o dobrego mechanika, może sam się poducz tematu http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=45213.
Jeśli dalej pojawia się błąd tego czujnika wałka to może warto się mu bliżej przyjrzeć. W dziale Galanta jest manual opisujący jak taki czujnik naprawić. Trzeba go rozebrać i przelutować zimne luty. Lepiej to zrobić niż wymieniać na zamiennik bo zamienniki często nie działają jak należy.
[ Dodano: 24-02-2017, 20:27 ]
Tu masz jeszcze temacik o dokładnej diagnostyce tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
slawol8
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2017, 21:00
|
|
|
Dziekuje za podeslanie linku do opisu naprawy czujnika, bo już miałem go w koszyku na stronie internetowej. Jutro odbiore go z nieudolnego serwisu i znowu sie zaczne bawić w mechanika. Jednak jakby ktos z trojmiasta czytal ten post i znal serwis, lub kogos kto ogarnal kaprysy gdi w trojmiescie, prosze o kontakt przez PW. |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2017, 21:09
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2017, 21:09
|
|
|
slawol8, na ciepłym nie odpala? Raczej czujnik wałka rozrządu. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-02-2017, 21:33
|
|
|
Hyzz napisał/a: | Dam ci teraz cudowną radę otóż natychmiast przestań inwestować w ten samochód bo on daje złudne wrażenie wymarzonego i wspaniałego wozu do wożenia się ze swoją dupą. |
Ciut przesadzasz. Carisma jest dobrym autem, nawet z silnikiem GDI. Niestety, mimo tego, że czasy PRL-u skończyły się ćwierć wieku temu, spora część mechaników samochodowych jest intelektualnie, manualnie i informacyjnie na poziomie Fiata 125/126p, no, może Poloneza. Trzeba mieć sporo szczęścia, żeby znaleźć warsztat, gdzie mechanicy potrafią opanować nowoczesne silniki - wystarczy pooglądać "Usterkę" czy "Będzie pan zadowolony"
Ale zadbany oraz porządnie i regularnie serwisowany GDI jest niezłym silnikiem - chociaż przyznaję bez bicia, że mimo wszystko cieszę się z posiadania 1.8 SOHC |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
|
|