| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Zapłon E33A |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2017, 20:55   Zapłon E33A |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, mam problem , dzisiaj podczas jazdy na benzynie silnik zgasł i nie chce odpalić.
 
 pierwsze inspekcje:
 
 nie ma zapłonu, iskra nie idzie
 
 cewka ok, kopułka i osprzet ok
 
 na kablu cewki brak MASY, plus idzie dobrze
 
 czeszemy wiazke elektryczka, masa idzie aż do... obrotomierza, zero przerw miernikiem.
 
 przy bezpieczniku (obok aku) prad idzie.
 
 pytanie jest takie, gdzie szukac problemu?
 
 alternator? nie przesyła impulsu do cewki zapłonowej?
 
 zwarcie na linii alternator-zapłon? jaki to kabel?
 
 [ Dodano: 23-02-2017, 15:49 ]
 nikt nic nie wie? moze gdzie są przekaźniki?
 czujnik położenia wału? bo z tego co chyba jednak wiem, to takowego nie ma?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamilek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2006
 Posty: 1107
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-02-2017, 16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo power transistor (takie małe 3x3cm czarne "pudeleczko" z elektroniką, wpisz w google grafika "mitsubishi power transistor"), albo mała złota puszczeczka z elektroniką przy nogach pasażera, pod dużym schowkiem. |  
				| _________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
   
 Galant E33 - koniec przygody
 
 "Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2017, 01:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmienialem wszystko co wyzej piszesz. power transistor to to przy zapłonie, ale my świece wsadzili w kabel od cewki, wiec pomijamy nawet aparat zapłonowy.
 mała puszka u pasażera zmieniona na inną, ta na dwóch śrubkach do mocowania schowka mam na myśli
 a o ECU niżej pisze
   nadal badamy co to jest, obecnie to nie ma PLUSA w pompie paliwa. komedia. w sensie nie dochodzi plus do pompy
   
 ECU ma nowe kondki, czy jest sprawny teraz, to nie wiem.
 
 podejrzewamy alarm, moze ma blokade zapłonu na pompie lub cholera wie.
 
 4 dni i wciaz nie wiemy gdzie siedzimy, niestety taki urok że ani ja ani moj znajomy mechanik nie jesteśmy elektrykami, i nie ogarniamy tak schematów.
 
 ale jak nie poradzimy sobie do poniedziałku, to idzie do elektryka
   
 [ Dodano: 05-03-2017, 20:39 ]
 jakimś cudem naprawiony dzisiaj... okazało ze sie to moduł zapłonu i jest to całkiem popularna awaria a nikt z was nie wiedział??!!
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-03-2017, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | se7en napisał/a: |  	  | okazało ze sie to moduł zapłonu i jest to całkiem popularna awaria a nikt z was nie wiedział??!!   | 
 
 A co napisał Kamilek ????
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2017, 07:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | po wpisaniu w google wywaliło tyle ze nie było wiadomo ktora  i nikt tez nie powiedział gdzie sie mieści   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kamilek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2006
 Posty: 1107
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-03-2017, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Power Transistor = moduł zapłonu   |  
				| _________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
   
 Galant E33 - koniec przygody
 
 "Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-03-2017, 23:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobra juz nie piję      dzieki, najwazniejsze ze sie rozwiazało wszystko   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |