Przesunięty przez: Piwor 11-03-2017, 00:09 |
problemy z biegami/skrzynią manualną Space wagon 2.0td 1997r |
Autor |
Wiadomość |
FIBO
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 30-12-2016, 13:00 problemy z biegami/skrzynią manualną Space wagon 2.0td 1997r
|
|
|
Witajcie
Mam problem z biegami w Space wagonie 2.0TD 1997r
Sprawa wygląda następująco:
1 wchodzi normalnie
z 1 na 2 to już trzeba się nieźle na siłować żeby weszła
z 2 na 3 jak pociągnę jeszcze na 2 do siebie i przebije na 3 to wchodzi gładko
z 3-4 loteria raz dobrze a raz w ogóle nie wchodzi
5 wchodzi dobrze
to co sam sprawdziłem. linki chodzą bdb, gumy przy linkach nie pozrywane, mocowania przy skrzyni i w środku linek nie pokrzywione, wymieniony olej w skrzyni
Co mogę jeszcze sprawdzić, co może być zepsute?
Czy po prostu olać temat i kupić drugą skrzynię(jeśli tak to może ktoś ma na sprzedaż)? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 30-12-2016, 15:35
|
|
|
Jak biegi wchodzą na luzie
FIBO napisał/a: | Co mogę jeszcze sprawdzić, co może być zepsute? |
Układ może byc zapowietrzony wysprzęglik nie dokońca wysprzęglone sprzęgło kłopoty z wrzucaniem biegów , lub siada skrzynia łożyska itd
FIBO napisał/a: | Czy po prostu olać temat i kupić drugą skrzynię(jeśli tak to może ktoś ma na sprzedaż)? |
Nie zawsze używana skrzynia będzie dobra a przebiegi pewnie maja duże
FIBO napisał/a: | wymieniony olej w skrzyni |
Na jaki ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
FIBO
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 30-12-2016, 16:28
|
|
|
Jak biegi wchodzą na luzie
- biegi na luzie można wbijać we wszystkie strony bez problemu
Układ może byc zapowietrzony wysprzęglik nie dokońca wysprzęglone sprzęgło kłopoty z wrzucaniem biegów , lub siada skrzynia łożyska itd
- wymieniłem w układzie wysprzęglającym płyn oraz odpowietrzyłem, brak wycieków
Na jaki ?
- ATF |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2016, 17:40
|
|
|
Jezeli biegi na zgaszonym silniku wchodza bez problemu, to masz problem z wysprzeglaniem skrzyni:
pompa, wysprzeglik, lapa sprzegla, tarcza/docisk/lozysko oporowe - któres z tych daje popalić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FIBO
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 30-12-2016, 18:03
|
|
|
jakiś czas temu sprzęgło było wymieniane kompletne i było to samo, chociaż nie wiem jak wyglądała łapa w sumie to co mogło by się z nią stać? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2016, 18:21
|
|
|
Albo sie wyrobilo osadzenie na kulce, ewentualnie gdzies jest juz zmeczona, zdarzalo sie ze te lapy pekały |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FIBO
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 30-12-2016, 20:02
|
|
|
Znalazłem zestawy naprawcze do pompy sprzęgła oraz do wysprzęglika.
Kupie wyczyszczę zaleje świeżym płynem jak to nie to zajmę się sprzęgłem oraz sprawdzę łapę. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2016, 08:03
|
|
|
FIBO napisał/a: | Na jaki ?
- ATF |
Powinien byc 75W85
FIBO napisał/a: | Znalazłem zestawy naprawcze do pompy sprzęgła oraz do wysprzęglika. |
W wysprzęgliku mogą być wżery itp nie zawsze zestaw naprawczy pomoże na sam początek dobrze odpowietrz
FIBO napisał/a: | biegi na luzie można wbijać we wszystkie strony bez problemu |
Zobacz jak będzie jak przed zmiana biegu w czasie gdy pracuje silnik naciśniesz kilka razy sprzęgło jak biegi wchodzą |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
FIBO
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-12-2016, 12:29
|
|
|
jakiego DOT`a zastosowac bo jest teraz 4 a nie wiem czy jest różnica w scisliwosci z 3
w nizszych temperaturach biegi lepiej wchodza.
po odpaleniu na jalowym dzialaja podczas jazdy objawy jak w poscie pierwszym |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2016, 16:02
|
|
|
FIBO napisał/a: | jakiego DOT`a zastosowac bo jest teraz 4 a nie wiem czy jest różnica w scisliwosci z 3
|
Wg manuala DOT 3 lub DOT 4
FIBO napisał/a: | w nizszych temperaturach biegi lepiej wchodza. |
Powinny gorzej ale masz zalany olej atf przy oleju 75W85 inaczej by było
FIBO napisał/a: | po odpaleniu na jalowym dzialaja podczas jazdy objawy jak w poscie pierwszym |
Jak pisałem wczesniej wcisnij kilka razy sprzęgło i zmień bieg zobacz czy bedzie róznica |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
FIBO
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 25-02-2017, 20:13
|
|
|
Po dłuższej przerwie opisuje co poczyniłem z biegami.
Zestaw regeneracyjny do wysprzęglika, pompy sprzęgła, świeży DOT4 oraz odpowietrzenie. Sprzęgło zrobiło się twardsze lecz nie zmieniło się nic jeżeli chodzi o płynność zmiany biegów.
Z dodatkowych obserwacji:
Biegi bez odpalania silnika wchodzą wszystkie jak w masło z 1 na 2 z 2 na 1 z 5 na 2 po prostu wszystko. Po odpaleniu silnika dopiero pojawiają się te problemy opisane na samym początku tematu.
edit:
Podczas jazdy na 3 i 5 podczas przyspieszania dzwignia zmiany biehgow rusza do tylui a po odpuszczeniu gazu wraca(biegi nie wyskakuja) |
|
|
|
 |
|