Obroty spadają przy wrzuceniu na luz |
Autor |
Wiadomość |
bedi11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28-01-2017, 13:23 Obroty spadają przy wrzuceniu na luz
|
|
|
Witam. W jednym z lancerów (rok. 2009 1,8 benzyna) mam taki problem. Przy wrzucaniu luzu (czy też przed redukcją biegu) obroty silnika spadają nawet do 200-300. Czasami spadają tak nisko że auto zgaśnie. Czy ktoś miał taki problem? Ja osobiście podejrzewam przepustnicę (auto ma ok 150 tys przebiegu i nic nie było robione). Nie wiem czy ten model ma silniczek krokowy wolnych obrotów bo to też mi przychodzi do głowy jako usterka.
Jak by ktoś miał takie doświadczenia proszę o informację |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 30-01-2017, 09:42
|
|
|
Na początek jak piszesz do wyczyszczenia przepustnica, silnik krokowy (jest w tym modelu )
bedi11 napisał/a: | obroty silnika spadają nawet do 200-300 |
spadają i podnoszą się czy spadają i utrzymują się na tak niskim poziomie cały czas ? A może falują ?
W pierwszym przypadku możesz jeszcze sprawdzić czy obroty spadają również przy załączeniu sporego obciążenia elektrycznego jak klimatyzacja, grzanie szyby. W takim przypadku do sprawdzenia regulator stałego napięcia. Ale najpierw bym sprawdził wcześniej wskazane rzeczy. |
|
|
|
 |
bedi11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-01-2017, 10:05
|
|
|
Obroty spadają i i podnoszą się choć czasem nie zdążą i auto zgaśnie. Nie falują. Nie spadają przy obciążeniu. Jak silnik już się rozgrzeje to jakby jest lepiej. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 30-01-2017, 10:45
|
|
|
bedi11, Świece zapłonowe sprawdzałeś |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
bedi11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-01-2017, 10:51
|
|
|
tyku napisał/a: | bedi11, Świece zapłonowe sprawdzałeś |
też mnie to zastanawiało. Ale to chyba zbyt proste by było Dodatkowo tak jakby nierówno na luzie pracował. Dzisiaj kolega podłączył mi go pod kompa i wyskoczył błąd system V.V.T (czyli zmienne fazy rozrządu niby)
Świece i tak muszę wymienić więc mimo wszystko dokonam tego. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 30-01-2017, 11:01
|
|
|
bedi11 napisał/a: | auto ma ok 150 tys przebiegu i nic nie było robione |
Zaczyna się od rzeczy prostych, co by nie było wtopy.
Jeżeli nic nie było robione to trzeba powymieniać filtr powietrza, świece, przepustnica do sprawdzenia, a potem to już się zobaczy.
Dobrą diagnozę można zaczerpnąć od tokyo (twoje okolice). |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
bedi11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-01-2017, 11:07
|
|
|
Trochę źle napisałem. Do 90 tys było wszystko robione i to w ASO w Katowicach. Poźniej był tylko olej wymieniony i filtry.
Tak czy siak muszę coś zrobić
a tokyo to zakłąd? użytkownik? bo google milczą |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
komajaro
Mitsumaniak
Auto: lancer 1.8 sedan, 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015 Posty: 46 Skąd: bytom
|
Wysłany: 31-01-2017, 03:30
|
|
|
Mnie po wyczyszczeniu przepustnicy takie objawy ustaly.
Cos co zauwazylem jakies pol roku temu to dziwne, delikatne szarpniecie, polaczone ze minimalnym spadkiem obrotow (lub ich zawahaniem) w okolicy 1500rpm, gdy np hamuje silnikiem dojezdzajac do swiatel. Ktos doswiadczyl podobnego ?
(podczas przyspieszania i przekroczenia "progu 1500" nie czuc nic jak podczas hamowania)
Tylko nie piszczie, ze rozrzad do wymiany
(przebieg 150k, poza regularnym serwisowaniem w ASO [i wymiana akumulatora] nie bylo nic robione dodatkowego) |
|
|
|
 |
bedi11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27-02-2017, 15:13
|
|
|
Mam już plan działania (Tutaj dziękuje Tokyo za pomoc ) . Jednak chciałem pokazać co wyświetlił komputer może ktoś wpadnie na jakiś super pomysł albo będzie miał z tym doświadczenie.
[ Dodano: 01-03-2017, 08:58 ]
Piszę tego posta może komuś się przyda.
Wczoraj wymieniłem dwa czujniki od zmiennych faz rozrządu (wymienił je miły człowiek bo ja o kulach ) i jest znaczna poprawa. Obroty nie spadają tak nisko i auto ich nie podbija. Błąd się sam skasował - kontrolka zgasła. Jednak poczekam na chłodniejsze dni bo to działo się głownie gdy jest zimo. Ja tłumacze sobie to gęstością oleju ponieważ czujnik jest ciśnieniowy. Niestety jeszcze trochę falują obroty na jałowym ale mam wrażenie że to mogły się nałożyć dwie awarie na raz czyli jeszcze przepustnica, którą dam do czyszczenia. Mam nadzieję że obejdzie się bez wymiany łańcucha bo cała Polska poza Tokyo chciała wymieniać łańcuch bez diagnozy.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 01-03-2017, 11:42
|
|
|
bedi11 napisał/a: | Wczoraj wymieniłem dwa czujniki od zmiennych faz rozrządu | Jakie oznaczenie mają czujniki i gdzie się znajdują (schemat) Skąd miałeś czujniki na wymianę |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
bedi11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 05-03-2017, 18:32
|
|
|
tyku napisał/a: | Jakie oznaczenie mają czujniki i gdzie się znajdują (schemat) Skąd miałeś czujniki na wymianę |
Niestety jestem jeszcze obecnie niepełnosprawny więc nie jestem w stanie zrobić zdjęć. Ale niestety wymiana czujników nie pomogła. Nie wiem czemu chwilowo pomogło. Już niestety znowu jest błąd. Nie wiem czy taki sam ale przypuszczam że tak. We wtorek się dowiem i przy okazji wyczyszczę przepustnice. Jak nie pomoże to wymiana łańcucha mnie czeka. Ehhh martwi mnie to bo ZUS niewiele płaci hihihi |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 05-03-2017, 18:44
|
|
|
bedi11 napisał/a: | Ale niestety wymiana czujników nie pomogła.Nie wiem czemu chwilowo pomogło | Tak podejrzewałem, dlatego zapytałem. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
wojtKLB
Nowy Forumowicz WojtKlb
Auto: lancer sportback 2008 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: kluczbork/namysłów
|
Wysłany: 11-05-2017, 14:33
|
|
|
Witam. Mam podobny problem. Jakieś rozwiązania lub dalsze uwagi?
Warto jechać z tym do Aso czy jakiś zwykły mechanik z komputerem zdiagnozuje o co chodzi
(rejony kluczborka / opola?)
Myślicie że wymiana rozrządu mogła by pomóc? |
_________________ lancer 2008 sportback 1.8 benzyna + gaz |
|
|
|
 |
|