Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98 |
Autor |
Wiadomość |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 06-03-2017, 07:50 Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98
|
|
|
Pytanie moze wydac sie glupie i sam sie dziwie ze mając ten silnik juz od ponad 3 lat dopiero teraz je zadaje .Wczesniej mojego outka zagazowalem po tygodniu jazdy wiec benzyny auto zuzywalo niewiele , w przypadku O III ktorego posiadam gdzies od miesiaca czekam na swoją kolejke u gaziarza i leje na przemian 95 i 98 oktanow.Niedawno wlalem preprat czyszczacy do paliwa liqui moly , a wczoraj na autostradzie gdzies przy 160 km/h zaczelo cos dzwinie szybko i cyklicznie metalicznie stukac.Szybko zjechalem na pobocze i zgasilem silnik.Kolega ktory za mna jechal mowil mi ze z rury kopcil mi chwile na czarno.Sprawdzilem stan oleju i pojechalem dalej i nie zauwazylem zeby bylo cos nie tak , albo auto stracilo na mocy.Dodam ze stalo sie to na benzynie 95 ,a tankuje tylko na dobrych stacjach.
Pytanie - czy moglo u mnie wystapic spalanie stukowe ??Czy moze kumulacja dodatkow do paliwa ktore dodalem w przeciagu 2000 km dwa razy i na dodatek lałem paliwa premium ??
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ? |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 06-03-2017, 11:56
|
|
|
Powiem z doświadczenia motocyklowego, bo do samochodu zawsze leje 95. Jak już jeździsz na 98 to lej 98, jak 95 to lej 95. Lanie na przemian powodowało u mnie różne "cyrki", głównie przy odpalaniu, poza tym, unikam jak ognia paliw z Orlenu jak mi zadławiło przy wyprzedzaniu na odkręconej manetce. W samochodzie to szarpnie, na motorze robi się gorąco wtedy
Co do specyfików dolewanych, to ciężko oceniać, ilu kierowców tyle opinii. Wlałem kiedyś do starego Escorta diesla, miało coś pomóc, nie pomogło nic - czy zaszkodziło, ciężko powiedzieć. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2017, 12:59
|
|
|
kubabrzesko napisał/a: | Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ? | 95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-03-2017, 20:30
|
|
|
Do do aut z USA 95 jw kolega.
Lanie 98 moze powodowac czasami zaswiecenie kontrolki silnika (blad sondy lambda
Mapa ECU silnika jest w glownej mierze zrobiona na paliwo z danego rynku.
Spalanie stukowe watpie poniewaz nad wszystkim czuwa komputer. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 06-03-2017, 20:51
|
|
|
Troche mnie kolega TOKYO zmartwil.W takim razie jak nie spalanie stukowe to co moglo wydawac na obiazeniu silnika takie dzwieki ??Dodam ze zrobilem w zyciu ponad milion kilometrow , mialem dziesiatki roznego rodzaju przygod samochodowych poczawszy od urwanych plastikow pod autem po dziury w tloku , uszczelki pod glowicą , a nawet zajechane panewki ,ale takiego dzwieku jak wczoraj nigdy nie slyszalem.Powtorze - bylo to cykliczne bardzo glosne stukanie przez okolo 5 sekund w czasie przyspieszania przy predkosci 160 km/h.Dodam ze jezdzilem juz tym autem po 200 km/ h i ponad ( 210 elektoniczne ogranicznie ) i nigdy mi sie to nie zdarzylo.
PS .kolego TOKYO -radar w zderzaku pod atrapą nie jest obity .Mam nadzieje ze to wina kabli dochadzach do niego , ale to sprawdze jak bede mial wiecej czasu i sciagne przedni zderzak.
[ Dodano: 20-03-2017, 21:53 ]
Panowie , juz wiem co bylo przyczyną cyklicznego stukania w czasie szybkiej jazdy.Otoz po jakims czasie po tej sytuacji pojechalem do mechanika wymienic oleje w dyfrze i skrzyni rozdzielczej i jak auto bylo na podnosniku zauwazylem ze brakuje opaski i kawalka gumy ochronnej ( podobnej do obudowy przegubu ) na wale tuz za podporą .Mechanik zalozyl uniwersalną zblizoną wymiarem do budowy walu (21 mm z przodu i 63 mm z tyl) wczesniej oczywiscie zaznaczając miejsce rozpiecia walu zeby nie bylo bicia.Jezdzilem tak chwile ( okolo 1000 km ) i wczoraj przy 180 km/h na autostradzie znowu ten sam glosny cykliczny dzwiek ktorego stukot zmniejszal sie wraz ze spadkiem predkosci.Zjechalem na pobocze w bezpieczne miejsce i zajrzalem pod spod w miejsce niedawno wymienianej oslony walu.Okazalo sie ze pekla guma i krecąc sie tlukla sie o oslone przy podporze walu krzywiac ja nawet.Kombinerkami zerwalem ja zeby móc spokojnie kontynuowac jazde.Wczesniej prawdopodnie zatluklo sie to samo tylko element odpadl i po ponownym rozpoczeciu jazdy byl juz spokoj.
Teraz pytanie - czy oryginalnie powinna tam byc gumowa oslona walu ? - przypomne - chodzi tu o miejsce gdzie wal sie wydluza i skraca tuz za podporą.Szukalem w internecie i nic nie moge znalezc.Czy bylby ktos z kolegow uprzejmy i mogl zrobic zdjecie , abo swoimi slowami opisac czym zabudowane jest lączenie walu tuz za wspornikiem ??? |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-03-2017, 17:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kubabrzesko napisał/a: | Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ? | 95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony |
Najniższa sprzedawana Regular ma 87 (a najlepsza 91-93). W USA i Kanadzie mają też inne normy. Nie wgłębiając się w detale do amerykańskich oktanów należy dodać 5 by uzyskać europejskie.
Gdy to się uwzględni różnica nie jest zbyt duża, podobnie jak ten sam silnik sprzedawany na obu rynkach. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2017, 21:00
|
|
|
trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5?
ja rozumiem, że farenhajty przeliczają, ale żeby oktany też? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2017, 09:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5? |
Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2017, 09:44
|
|
|
rajan napisał/a: | Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy | to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze
apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2017, 10:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze |
Niestety to nie mit. Natomiast to, że nawet poza Polską możesz trafić na słabej jakości paliwo to prawda. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2017, 17:29
|
|
|
rajan napisał/a: | Niestety to nie mit. |
To prawda, samochód żwawiej jeżdzi i mniej pali. Sprawdzone empirycznie wielokrotnie. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-03-2017, 19:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć |
Artykuł w polskiej wikipedii jest nieścisły. Dla paliw sprzedawanych w EU MON jest o 10 oktanów niższy niż RON. Tutaj jest secyfikacja benzyny produkowanej przez Lotos: http://www.lotos.pl/321/p...zolowiowa_95_al
W Europie na stacjach podaje się RON, natomiast w USA/Kanadzie średnią z RON i MON. Stąd różnica 5 oktanów w oznakowaniu dla tego samego paliwa na obu kontynentach. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2017, 21:24
|
|
|
bardzo dobra lekcja - reasumując: lepszego jak 95 nie warto lać, bo i tak się nie wykorzysta |
|
|
|
 |
Pablo79
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2017+gaz BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: Piła
|
Wysłany: 03-08-2017, 08:50
|
|
|
Rozumiem, że do zagazowanej 2 litrowej benzyny w OutlanderzeIII, też należy lać 95 oktanów?
Na których stacjach benzynowych tankować, gdzie jest najlepsze paliwo? |
|
|
|
 |
|