Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98
Autor Wiadomość
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 06-03-2017, 07:50   Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98

Pytanie moze wydac sie glupie i sam sie dziwie ze mając ten silnik juz od ponad 3 lat dopiero teraz je zadaje .Wczesniej mojego outka zagazowalem po tygodniu jazdy wiec benzyny auto zuzywalo niewiele , w przypadku O III ktorego posiadam gdzies od miesiaca czekam na swoją kolejke u gaziarza i leje na przemian 95 i 98 oktanow.Niedawno wlalem preprat czyszczacy do paliwa liqui moly , a wczoraj na autostradzie gdzies przy 160 km/h zaczelo cos dzwinie szybko i cyklicznie metalicznie stukac.Szybko zjechalem na pobocze i zgasilem silnik.Kolega ktory za mna jechal mowil mi ze z rury kopcil mi chwile na czarno.Sprawdzilem stan oleju i pojechalem dalej i nie zauwazylem zeby bylo cos nie tak , albo auto stracilo na mocy.Dodam ze stalo sie to na benzynie 95 ,a tankuje tylko na dobrych stacjach.
Pytanie - czy moglo u mnie wystapic spalanie stukowe ??Czy moze kumulacja dodatkow do paliwa ktore dodalem w przeciagu 2000 km dwa razy i na dodatek lałem paliwa premium ??
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?
 
 
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 06-03-2017, 11:56   

Powiem z doświadczenia motocyklowego, bo do samochodu zawsze leje 95. Jak już jeździsz na 98 to lej 98, jak 95 to lej 95. Lanie na przemian powodowało u mnie różne "cyrki", głównie przy odpalaniu, poza tym, unikam jak ognia paliw z Orlenu jak mi zadławiło przy wyprzedzaniu na odkręconej manetce. W samochodzie to szarpnie, na motorze robi się gorąco wtedy :D

Co do specyfików dolewanych, to ciężko oceniać, ilu kierowców tyle opinii. Wlałem kiedyś do starego Escorta diesla, miało coś pomóc, nie pomogło nic - czy zaszkodziło, ciężko powiedzieć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2017, 12:59   

kubabrzesko napisał/a:
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?
95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 06-03-2017, 20:30   

Do do aut z USA 95 jw kolega.
Lanie 98 moze powodowac czasami zaswiecenie kontrolki silnika (blad sondy lambda
Mapa ECU silnika jest w glownej mierze zrobiona na paliwo z danego rynku.
Spalanie stukowe watpie poniewaz nad wszystkim czuwa komputer.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 06-03-2017, 20:51   

Troche mnie kolega TOKYO zmartwil.W takim razie jak nie spalanie stukowe to co moglo wydawac na obiazeniu silnika takie dzwieki ??Dodam ze zrobilem w zyciu ponad milion kilometrow , mialem dziesiatki roznego rodzaju przygod samochodowych poczawszy od urwanych plastikow pod autem po dziury w tloku , uszczelki pod glowicą , a nawet zajechane panewki ,ale takiego dzwieku jak wczoraj nigdy nie slyszalem.Powtorze - bylo to cykliczne bardzo glosne stukanie przez okolo 5 sekund w czasie przyspieszania przy predkosci 160 km/h.Dodam ze jezdzilem juz tym autem po 200 km/ h i ponad ( 210 elektoniczne ogranicznie :lol: ) i nigdy mi sie to nie zdarzylo.
PS .kolego TOKYO -radar w zderzaku pod atrapą nie jest obity .Mam nadzieje ze to wina kabli dochadzach do niego , ale to sprawdze jak bede mial wiecej czasu i sciagne przedni zderzak.

[ Dodano: 20-03-2017, 21:53 ]
Panowie , juz wiem co bylo przyczyną cyklicznego stukania w czasie szybkiej jazdy.Otoz po jakims czasie po tej sytuacji pojechalem do mechanika wymienic oleje w dyfrze i skrzyni rozdzielczej i jak auto bylo na podnosniku zauwazylem ze brakuje opaski i kawalka gumy ochronnej ( podobnej do obudowy przegubu ) na wale tuz za podporą .Mechanik zalozyl uniwersalną zblizoną wymiarem do budowy walu (21 mm z przodu i 63 mm z tyl) wczesniej oczywiscie zaznaczając miejsce rozpiecia walu zeby nie bylo bicia.Jezdzilem tak chwile ( okolo 1000 km ) i wczoraj przy 180 km/h na autostradzie znowu ten sam glosny cykliczny dzwiek ktorego stukot zmniejszal sie wraz ze spadkiem predkosci.Zjechalem na pobocze w bezpieczne miejsce i zajrzalem pod spod w miejsce niedawno wymienianej oslony walu.Okazalo sie ze pekla guma i krecąc sie tlukla sie o oslone przy podporze walu krzywiac ja nawet.Kombinerkami zerwalem ja zeby móc spokojnie kontynuowac jazde.Wczesniej prawdopodnie zatluklo sie to samo tylko element odpadl i po ponownym rozpoczeciu jazdy byl juz spokoj.
Teraz pytanie - czy oryginalnie powinna tam byc gumowa oslona walu ? - przypomne - chodzi tu o miejsce gdzie wal sie wydluza i skraca tuz za podporą.Szukalem w internecie i nic nie moge znalezc.Czy bylby ktos z kolegow uprzejmy i mogl zrobic zdjecie , abo swoimi slowami opisac czym zabudowane jest lączenie walu tuz za wspornikiem ???
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-03-2017, 17:56   

Krzyzak napisał/a:
kubabrzesko napisał/a:
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?
95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony

Najniższa sprzedawana Regular ma 87 (a najlepsza 91-93). W USA i Kanadzie mają też inne normy. Nie wgłębiając się w detale do amerykańskich oktanów należy dodać 5 by uzyskać europejskie.
Gdy to się uwzględni różnica nie jest zbyt duża, podobnie jak ten sam silnik sprzedawany na obu rynkach.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-03-2017, 21:00   

trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5?
ja rozumiem, że farenhajty przeliczają, ale żeby oktany też?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-03-2017, 22:13   

Inne normy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_MON_i_DON
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-2017, 09:23   

Krzyzak napisał/a:
trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5?


Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2017, 09:44   

rajan napisał/a:
Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy
to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze

apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-2017, 10:45   

Krzyzak napisał/a:
to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze


Niestety to nie mit. Natomiast to, że nawet poza Polską możesz trafić na słabej jakości paliwo to prawda.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-2017, 17:29   

rajan napisał/a:
Niestety to nie mit.

To prawda, samochód żwawiej jeżdzi i mniej pali. Sprawdzone empirycznie wielokrotnie.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-03-2017, 19:16   

Krzyzak napisał/a:
apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć

Artykuł w polskiej wikipedii jest nieścisły. Dla paliw sprzedawanych w EU MON jest o 10 oktanów niższy niż RON. Tutaj jest secyfikacja benzyny produkowanej przez Lotos: http://www.lotos.pl/321/p...zolowiowa_95_al
W Europie na stacjach podaje się RON, natomiast w USA/Kanadzie średnią z RON i MON. Stąd różnica 5 oktanów w oznakowaniu dla tego samego paliwa na obu kontynentach.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2017, 21:24   

bardzo dobra lekcja - reasumując: lepszego jak 95 nie warto lać, bo i tak się nie wykorzysta
 
 
Pablo79 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2017+gaz BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 47
Skąd: Piła
Wysłany: 03-08-2017, 08:50   

Rozumiem, że do zagazowanej 2 litrowej benzyny w OutlanderzeIII, też należy lać 95 oktanów?
Na których stacjach benzynowych tankować, gdzie jest najlepsze paliwo?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.