Przesunięty przez: Gene 28-01-2009, 11:06 |
OPONY do Outlandera II |
Autor |
Wiadomość |
jaswil
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-03-2016, 15:35
|
|
|
ja bym kupi unirojale |
_________________
 |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 08-03-2016, 17:18
|
|
|
ja wziałem w lipcu takie:
http://allegro.pl/4x-opon...5983280925.html
mają niezłe parametry toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni, ciche i jestem b. zadowolony. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-03-2016, 13:24
|
|
|
No ale kolega pyta o 18cali |
_________________
 |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-03-2016, 11:21
|
|
|
A ja obecnie kupuje jeden zestaw caloroczny opon M + S:
Goodyear Eagle LS2
225/55 R18 97H
Biorac pod uwage jak bardzo obecnie mamy sniezne zimy (przynajmniej tu gdzie mieszkam) to ta opcja wydaje sie bardzo sensowna. |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 17-03-2016, 19:14
|
|
|
Czy na fabryczne alu R18 wejdą opony o szerokości 235? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-03-2016, 09:09
|
|
|
wejdą - pierwsze zimówki miałem w tym rozmiarze |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
michalch
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 27 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 18-03-2016, 09:31
|
|
|
dab napisał/a: | A ja obecnie kupuje jeden zestaw caloroczny opon M + S:
Goodyear Eagle LS2
225/55 R18 97H
Biorac pod uwage jak bardzo obecnie mamy sniezne zimy (przynajmniej tu gdzie mieszkam) to ta opcja wydaje sie bardzo sensowna. |
Ja też kupiłem całoroczne Falken EuroAll Season AS200 225/55R18 98V i uważam, że jest to genialne rozwiązanie dla tego typu aut. Dzięki temu, że bieżnik jest częściowo zimowy, to radzą sobie bez najmniejszego problemu również na dziurawych i błotnistych, polnych/leśnych drogach, którymi często jeżdżę z racji zawodu. Poza tym w tym roku przetestowałem je również w naprawdę zimowych warunkach w górach i sprawiły się bez zarzutu. |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 18-03-2016, 10:19
|
|
|
Nie uważam całorocznych za zło (szczególnie już w autach 4x4), ale wydaje mi się, że warto rozważyć ile planuje się zrobić przebiegu. Z mojego doświadczenia wynika, że opona przy względnie normalnej jeździe przeżyje ~ 60 000km (pewnie przeżyłaby i 100 000km, ale osobiście wolę nie jeździć poniżej 4mm bieżnika).
Więc jeśli ktoś planuje autem zrobić > 100 000 km, a na dodatek ma 2 komplety felg (np. po poprzednim właścicielu), to dwa komplety opon nie tylko bardziej się opłacają (przy tym przebiegu i tak trzeba będzie kupić drugi komplet całorocznych, a dla przykładu wspomniany Goodyear Eagle LS2 kosztować będzie 2200 zł, a letnie Uniroyal RAINEXPERT 3, gdzie praktycznie ciężko o coś lepszego, to koszt 1650 zł.), ale też są bezpieczniejsze (letnie zawsze będą lepsze latem od całorocznych, a zimowe będą lepsze zimą od całorocznych). Dodatkowo wymusza się też na użytkowniku regularne odkręcanie i wyważanie kół (1. w przypadku awarii na drodze jest większa szansa na odkręcenie, 2. bieżnik zużywa się równomiernie, łożyska nie dostają po tyłku itd.).
Jakimś tam argumentem za całorocznymi jest brak miejsca na przechowywanie drugiego kompletu.
Mam outlandera od lutego, czeka mnie zakup opon jednych i drugich. Gdybym miał założenie, że przejadę nim 50k km, to na pewno kupowałbym całoroczne (szczególnie, że w Szczecinie ostatnio mamy po góra 10 dni zimy w roku ). Ale ponieważ chcę nim zrobić ponad 100k, a mam dwa komplety felg, to wybór pada na dwa rodzaje opon, na początek Uniroyal RAINEXPERT 3 |
|
|
|
 |
ozzzy
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II, 2.0MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 19 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24-03-2017, 08:41
|
|
|
emil_d napisał/a: | bonito napisał/a: | A propos letnich Continentali - ostatnio jeździłem (225x55x18) - zużywają się bardzo szybko (jakieś 2x szybciej niż oryginalne letnie), gdybym to wiedział kupiłbym na pewno coś innego.
bonito |
Ja mam nastukane 55k na (zimowe zużycie 18% + letnie Continentale) i letnie są do wymiany dlatego rozważam coś innego niż ten badziew. |
A jakie to są Continentale? Jaki model? Na moim OII mam letnie Cross Contact Continental UHP 225/55R18, mają 80.000km zrobione (z czego ~20% zrobiłem na innych zimówkach) i w tym roku mam 2 do wymiany, w przyszłym kolejne 2. 80k to chyba dużo zjeździły jak na 1 komplet. Gdzieś czytałęm że Falkeny ZE914 robią koło 50k, Uniroyal Rainexpert ponoć podobnie 50k. Ktoś może potwierdzić?
Bo co mi po tańszych, ale świetnych na papierze parametrowo: Falken/Kumho/Uniroyal jak po 50k są do wymiany? |
_________________ Jest: Outlander II, 2.0MIVEC, CVT, 2WD, Lift
Były: Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.
 |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 24-03-2017, 21:04
|
|
|
Ja mam bardzo złe doświadczenia z Falkenami. Strasznie szybko poleciały, byłby śliskie, twarde i niekomfortowe, troszke inny model ale juz nie kupię Falkena. Od nowosci w OII mialem Conti CrossContact, zrobilem na nich okolo 70tys, jeszcze jest okolo 1mm do minimum, ale już zmienilem na nowy komplet, bo bardzo już go nosiło po kałużach. Od kilku dni jeżdżę na Continental PremiumContact 6, i na razie bajka, trzymaja na mokrym super, bardzo dobrze odprowadzają wodę, i co dla mnie ważne są bardzo komfortowe, dużo mniej przenosza drgań do kabiny i na kierownicę niż poprzednie, komfort mam taki jak na zimowych Dunlopach w rozmiarze 215/70R16. Te letnie mam 225/55R18. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 26-03-2017, 12:53
|
|
|
Czy próbował ktoś może montować do miśka opony w rozmiarze 235/60/18 ? |
|
|
|
 |
ozzzy
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II, 2.0MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 19 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-04-2017, 22:07
|
|
|
Zdecydowałem się na Goodyear EFFICIENTGRIP SUV 225/55 R18 98 V.
- Są bardziej miękkie, jakby komfortowe niż Cross Contact Continental... więc pompuję 2.6bar i jest jak lubię.
- Bardzo głęboki bieżnik mają, a przynajmniej głębszy niż Hankooki do którch porównywałem.
- Etykieta UE:C B 67dB, lepiej w tym rozmiarze nie jest.
- Rzeczywiście cichutkie, znacznie cichsze niż te Conti |
_________________ Jest: Outlander II, 2.0MIVEC, CVT, 2WD, Lift
Były: Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.
 |
|
|
|
 |
Worm1983ldz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2017 Posty: 2 Skąd: Uć
|
Wysłany: 14-07-2017, 09:09
|
|
|
Witam wszystkich, mam pytanie czy takie opny/rozmiar wejdą bez problemów do Outlandera II?
235/85R16 BFGOODRICH ALLTERRAIN T/A KO2 |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 16-07-2017, 21:34
|
|
|
Wybrałem jeszcze inne rozwiązanie. Przednia oś letnie lub zimowe w zależności od sezonu, tył wielosezonowe. |
|
|
|
 |
|