Wymiana czujnika spalania stukowego |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-12-2016, 20:21
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Nic poza uszkodzonym czujnikiem lub przewodami. | Dorzuć do tego kiepskie paliwo, zly sklad mieszanki, błedny montaz rozrzadu przez co ECU xle wysterowuje zaplon, naprawde mozna wyliczyc jeszcze kilka opcji |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 10-12-2016, 12:43
|
|
|
Bo ktos wczesniej pisal ze ten blad moze oznaczac jakis problem w ukladzie zaplonowym. |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2016, 12:43
|
|
|
robertdg napisał/a: | Dorzuć do tego kiepskie paliwo, zly sklad mieszanki, błedny montaz rozrzadu przez co ECU xle wysterowuje zaplon, naprawde mozna wyliczyc jeszcze kilka opcji | tzn. wg mnie to co piszesz nie spowoduje błędu Knocka ale właśnie czujnik wykryje spalanie i ECU cofnie zapłon
problem z czujnikiem jako takim może spowodować tylko on lub przewody
a ECU ustala go na podstawie napięcia w 200 cyklach - jak opisałem |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 11-12-2016, 13:32
|
|
|
Często zapisowi błędu knocksensora towarzyszy inny, wynikający z:
robertdg napisał/a: | (...) kiepskie paliwo, zly sklad mieszanki, błedny montaz rozrzadu przez co ECU źle wysterowuje zaplon (...) |
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2016, 15:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tzn. wg mnie to co piszesz nie spowoduje błędu Knocka ale właśnie czujnik wykryje spalanie i ECU cofnie zapłon | O ile ma dostepny zakres regulacji |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 31-01-2017, 10:12
|
|
|
Panowie pytanie troszkę nie związane z tematem ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi. Za chwilę będę montował czujnik temperatury który kupiłem używany i ten metalowy bolec jest jakby zaśniedziały. Czy można to wyczyścić jakimś WD40 lub innym specyfikiem czy montować tak jak jest?? Jeżeli go wyczyszczę to czy będzie działał tak jak powinien??
Prosiłbym o szybką odpowiedź:) |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2017, 09:16
|
|
|
możesz prysnąć WD-kiem, wyczyścić szczotką drucianą, potem dać trochę wazeliny na gwint - będzie OK |
|
|
|
 |
paw3los
Nowy Forumowicz
Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 14 Skąd: k. Jeleniej G.
|
Wysłany: 21-03-2017, 06:10
|
|
|
Gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego w 2.5? Po odkręceniu plastikowej osłony z góry widać tylko wielką wiązkę kabli i wężyki od lpg. Czy trzeba zwalać kolektor, żeby się do niego dostać? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-03-2017, 07:51
|
|
|
paw3los napisał/a: | Czy trzeba zwalać kolektor, żeby się do niego dostać? | Tak, kolektor ssący oraz "kominek" pod nim. Czujnik spalania stukowego jest dokładnie pośrodku bloku pomiędzy głowicami. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2017, 08:51
|
|
|
na samym środku
 |
|
|
|
 |
paw3los
Nowy Forumowicz
Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 14 Skąd: k. Jeleniej G.
|
Wysłany: 26-03-2017, 18:32
|
|
|
Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika przed montażem (zamówiłem używkę)? Nowe widziałem tylko w zagranicznych sklepach :/ |
|
|
|
 |
|