Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 23-05-2016, 22:11   

andrzejGb napisał/a:

kolejna spraw -automat koła sa napędzane w czasie stania/ pozycja D/ a hamulce trzymają tarcze, powolne puszczanie hamulca powoduje tarcie i odgłos chrobotu przez chwilę, podobnie przy hamowaniu - czy wy też tak macie??


Oprócz O2 jeżdzę jeszcze innym autem w automacie i w obu jest tak jak opisałeś, chociaż bardziej to słychać przy ruszaniu.

Aby uniknąć kolejnych wizyt u mechanika i problemu buczenia, za kazdym razem wymieniam w O2 klocki razem z tarczami montując tzw. komplet od jednego producenta. Oczywiście czyszczenie prowadnic/zacisków obowiązkowe przy wymianie.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 16-06-2016, 08:48   

Chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie tarcz i klocków, ponieważ wczoraj wymieniałem po 45k jazdy :lol: (to mój rekord). Użyłem tarcz Zimmermana i klocków Textar. Oczywiście przy każdej zmianie opon czyszczenie hamulców z przodu i z tyłu (tylne zawsze stoją po zimie :) , na jesieni jest trochę lepiej).
I tak:
ori klocki + tarcze = 34k km
1 wymiana ori klocki + tarcze = 20k km (robione w ASO bez czyszczenia)
2 wymiana EBC czerwone + tarcze Zimmerman + czyszczenie = 20k km
3 wymiana Textar + tarcze Zimmerman + czyszczenie = 45k km
_________________
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 16-06-2016, 20:19   

U mnie ori wymienione na zestaw Ferodo przy 51 tys. km chociaz mechanik mówił "jeszze parę tysięcy pan przjedziesz..." O trwałości Ferodo dam znać po wymianie.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
mituser 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 24
Skąd: Internet
Wysłany: 20-06-2016, 11:51   

Witam, czy ktoś z Was wie jakie były montowane oryginalne klocki hamulcowe w Outlander 3.0 USA rocznik 2007 bo takie najchętniej chciałbym zamontować w miejsce starych. Ewentualnie czy ktoś z Was może mi powiedzieć jakie klocki pasują do tego samochodu ? Potrzebuję wymienić tylne klocki.
Moje klocki są od nowości i mają przebieg 100 tyś km i właśnie jeden z nich zaczął trzeć o tarczę.

Klocki będę chciał wymienić sam. Czy są tam jakieś trudności podczas wymiany, o których powinienem wiedzieć?
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 20-06-2016, 15:54   

o ile pamiętam to użytkownik "romeck" zaposiada 3.0 już dłuższy czas, może spróbuj na private mail
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 22-06-2016, 23:01   

to i ja się podepnę właśnie zakupiłem OII i widzę że muszę wymienić przód tarcze i klocki ... tu mam pytanie czy lepszy będzie zestaw

Brembo + Ferodo (wiem że te klocki lubią piszczeć ale to mi nie przeszkadza) czy kpl Zimmermana ?? i inne pytanie czy wejdzie jakaś większa tarcza do tego auta bez konieczności wymiany zacisków ?!

felgi mam 18

czy na forum jest jakiś polecany sklep z częściami do O II ??

z góry dziękuję
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 23-06-2016, 09:37   

EBC Green Stuff.
Na ostatnim przeglądzie rok temu z okładem, w salonie M, dowiedziałem się, że klocki mam już na zero i proponują wymianę. Za klocki z robotą chcieli prawie pięć stów. Zrezygnowałem choć mówili, że ryzykuję życie swoje i innych jadąc na takich klockach tych 75km do domu. Jakoś ostrożnie zajechałem, prawie bez hamulców choć w drodze do salonu hamowały całkiem normalnie, poczytałem, kupiłem Green Stuffy, pojechałem, z sercem w gardle i ręką na ręcznym do mechanika kolejnych 30km.
Mechanik zdjął koła, podrapał się w głowę i powiedział, że jeśli się bardzo upieram to może mi te tarcze i klocki wymienić ale jego zdaniem na tym co mam mogę zrobić jeszcze spokojnie kilkadziesiąt tysięcy. Patrzę i faktycznie klocki grube jak żona szefa serwisu M. W efekcie cały czas jeżdżę na tych starych a Green Stuffy leżą w garażu.
Tak więc mogę je z czystym sercem polecić bo rok po zakupie są praktycznie jak nowe.
:)
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 05-04-2017, 13:18   

czy ktoś z was zakładał zestaw textar (klocki i tarcze) jak się to zachowuje ??
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-04-2017, 13:42   

pardziak - TEXTAR, ATE, ZIMMERMANN - dobry wybór do Outka z tych tańszych.
Ostatnio dużo osób chwali właśnie TEXTARA.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 05-04-2017, 13:56   

nie musi być tanio ma być dobrze... w sensie skuteczności... wcześniej miałem volvo R i tam miałem ferodo + brembo fakt faktem piszczały ale były skuteczne... to co innego szukać ??
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-04-2017, 14:02   

pardziak:

- jeśli ma być idealnie - swap na Brembo (koszt spory)
- jeśli ma być dobrze - seryjne zaciski (przód i tył po przeglądzie, czyszczeniu i przesmarowaniu) do tego tarcze seryjnej wielkości np: Sp Performance, Black Diamond, Stoptech, DBA, do tego klocki Galfer, Hawk.
- jeśli ma być przyzwoicie - komplet TEXTARA (przód i tył po przeglądzie, czyszczeniu i przesmarowaniu)

Outlandery mają zbyt małe hamulce i trzeba o nie dbać z należytą uwagą.
Jest jeszcze kilka rozwiązań, ale to już więcej dłubania.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 05-04-2017, 14:25   

a macie może manual .... co i jak gdzie podpiąć co czyścić itp ...

ja jeszcze rozważam
przód zestaw ferodo (klocki tarcze) tył bremobo tarcze klocki ferodo ... cena podobna jak zestawy z textar
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-04-2017, 14:32   

pardziak, zwykłe Brembo i zwykłe Ferodo wg mnie wypadają gorzej niż Textar obecnie.

Trzeba przeczyścić prowadniczki zacisków, przesmarować je specjalną pastą, sprawdzićstan wszystkich gumek, sprawdzić tłoczek, przeczyścić powierzchnie styku, przesmarować pastą do tłoczków hamulcowych, sprawdzić blaszki trzymające klocki - przeczyścić je.

Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-04-2017, 14:46   

pardziak napisał/a:
a macie może manual .... co i jak gdzie podpiąć co czyścić itp ...
dasz radę bez manuala. Outek ma hamulce proste jak budowa cepa - żadnych niespodzianek :) zwłaszcza z przodu.
Fragu napisał/a:
Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył.
:thumbup:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-04-2017, 15:35   

Fragu napisał/a:
Outlandery mają zbyt małe hamulce
Nie zbyt małe, tylko przednie tarcze są za cienkie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.