Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-04-2017, 16:37   

Hugo, wg mnie jednak za małe...i za cienkie;)
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
_Porter_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-04-2017, 16:44   

Po czym poznać że hamulce stoją (szczególnie tylne) bo jak patrzę na swoje tarcze z tyłu (są od nowości) to mam wrażenie że niewiele razy były w użyciu :shock:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-04-2017, 18:38   

Fragu napisał/a:
Hugo, wg mnie jednak za małe...i za cienkie;)
Większe i cięższe auta mają mniejsze na średnicy tarcze i w ogóle się nie gną, bo są grubsze, min. 26 mm.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-04-2017, 21:45   

_Porter_ napisał/a:
Po czym poznać że hamulce stoją (szczególnie tylne) bo jak patrzę na swoje tarcze z tyłu (są od nowości) to mam wrażenie że niewiele razy były w użyciu :shock:
najłatwiej po rdzy. Jak dobrze pracują to tarcza jest równo starta i ładnie błyszczy na powierzchni pracującej. Sprawdź od środka - u mnie z zewnątrz było OK, ale wewnętrzna strona miała tylko wąski pasek widocznej stali. Reszta to rudy kolor
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 06-04-2017, 00:06   

Fragu napisał/a:
pardziak, zwykłe Brembo i zwykłe Ferodo wg mnie wypadają gorzej niż Textar obecnie.

Trzeba przeczyścić prowadniczki zacisków, przesmarować je specjalną pastą, sprawdzićstan wszystkich gumek, sprawdzić tłoczek, przeczyścić powierzchnie styku, przesmarować pastą do tłoczków hamulcowych, sprawdzić blaszki trzymające klocki - przeczyścić je.

Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył.



to jeszcze kilka rzeczy jakiś środków użyć do smarowania... czy dociągać śruby kluczem dynaamometrycznym tak jak nakazuje instrukcja...i czy wciskając tłok trzeba nim kręcić tak jak wskazuje instrukcja czy najlepiej mocno wcisnąć i po temacie
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 06-04-2017, 07:08   

- ate plastilube - do prowadnic
- ate bremszylinder-paste - do tłoczków

Tłoczek wciskasz normalnie. Śruby najlepiej dociągnąć kluczem dynamometrycznym, ale jeśli zrobisz to bez, a z wystarczającą siłą będzie okej :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 06-04-2017, 09:39   

Fragu dziękuje ... a jeszcze pytanie a tarcze i klocki TRW dobre czy za dużo kombinuję brać textara :)
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 06-04-2017, 13:36   

pardziak, bierz Textara :wink: Z tańszych opcji ma ostatnio bardzo dobre opinie.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
_Porter_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-04-2017, 15:30   

Od końca oryginalnych jestem na klockach TRW - dają radę, poza jedną wadą - od jakiegoś czasu piszczą jak zarzynane świnie
 
 
slonik1983 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 170KM 2WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 10
Skąd: Przyszowice
Wysłany: 23-05-2017, 10:51   

Zamierzam zmienić tarcze i klocki. 20tyś km temu założony został komplet ATE i się nie sprawdził - bicie przy hamowaniu. już raz tarcze były toczone ale pomogło tylko na parę kilometrów. zastanawiam się nad zestawem Brembo (tarcza+klocek). Co myślicie na ten temat?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-05-2017, 20:29   

najpierw napraw tylne hamulce - prawdopodobnie zacinają się i dlatego przód leci w przyspieszonym tempie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24-05-2017, 10:46   

ja mam u siebie zestaw TRW i po 30tyś/km puki co spisuje się dobrze nie widać jakiegoś dużego z użycia
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-05-2017, 14:34   

U mnie od wymiany tylnych klocków - przednie leciały wszystkie w podobnym tempie (20kkm). Pomogła na to zmiana serwisu z ASO na "garaż". Dopiero tam zobaczono dziewiczą rdzę od wewnętrznej strony tylnych tarcz po ich wymianie oczywiście w ASO. Wymieniając komplet serwis nie zadał sobie trudu czyszczeniem, a kolejne 3 przeglądy w ASO jakoś nikt nie zauważył potrzeby serwisu hamulców tylnych, za to wszyscy widzieli konieczność wymiany klocków i tarcz z przodu. "garażowcy" już na jeździe próbnej przed przeglądem stwierdzili chyba coś jest nie tak z tylnymi hamulcami, oględziny tylko potwierdziły pierwsze wrażenie, a wymiana i czyszczenie tyłu rozwiązało problem z przodem. IMHO rzeczywiste sprawdzenie, a najlepiej czyszczenie prowadnic tylnych klocków w Outkach II i III jest obowiązkowe przy każdym przeglądzie. Ale rzeczywiste, a nie tylko odhaczenie pozycji na liście jak robiły to dwa różne ASO Mitsu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.